Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Selmeci József Csongor

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Selmeci József Csongor"— Előadás másolata:

1 Selmeci József Csongor
Manipúra csakra

2 A csakra szimbólumai Ez a csakra egy „kozmikus kapuhoz” hasonlítható, melyen át az erők és energiák, mint egy örvényen keresztül, ki– és beáramlanak. A tisztaság, boldogság, önbizalom és öntudat tulajdonságaival rendelkezik és isteni érzéseket hordoz. Eleme a tűz, mely tisztítást, tisztulást jelképez, az egyéni tudat megtisztulását. Jelképe a kos, ez a tüzes, élénk állat. Itt is található egy csúcsával lefelé mutató háromszög, mely az ébredést szimbolizálja. Csúcsa az a kicsinyke mag, mely felébred, és tudatát felfelé és kifelé terjeszti. A háromszög oldalain megjelenő szvasztika jelképezi a tüzet.

3 A csakra szimbóluma

4 A szellemi minőségek I. Színe a narancs és a sárga, tíz zöld lótuszszirommal. Ezen a szinten a legfontosabb feladat a tűz kozmikus energiájának felébresztése, melyhez a keresőnek is tűzzé kell válnia. Paradox módon ehhez a légzés lecsendesítése, majd teljes elengedése, felfüggesztése szükséges (kévala kumbhaka). Ez az állapot megszűnteti a test és az elme összes tisztátalanságát, az egoista motivációkat, az uralkodni vágyást. Ha a tudatosság leginkább ebbe a csakrába összpontosul, az egyént a mások feletti ellenőrzés, a hatalom megszerzése foglalkoztatja leginkább, vagy ellenkezőleg, túlzottan engedelmessé, önalávetővé válik.

5 A szellemi minőségek II.
A tantra tanítása szerint ha a kundaliní túljut ezen a csakrán, többé nem hullik vissza, nem alszik el. A csakra elégtelen működése az alábbi zavarokhoz vezethet: fizikai szinten: kimerültség, allergia, gyomorfekély, cukorbetegség, hasi túlsúly; érzelmi szinten: dependencia, túlérzékenység, önértékelési zavarok. Bídzsa mantrája a Ram.

6 Emlékeztetőül a csakrákról
Egyensúlyban maradni a jógában ugyanolyan kulcsfogalom, mint a fejlődés. Ha egy csakrára végzünk gyakorlatokat, akkor mindegyikre kell. Mindig mind a hat csakrával dolgozunk. Egy kinyitott anahát csakra legalább annyira hajlamos a negatív érzelmek befogadására, mint a pozitívakra. Ha kifejlesztjük az adzsnát, látjuk az emberek auráját, látjuk a gondolatait, látjuk, hogy nem szeret minket. Hogy ezt kellően tudjuk kezelni, megfelelő anahát működés kell, hogy ennek ellenére tudjuk szeretni, megfelelő múladhára, hogy biztonságban érezzük magunkat, és elég önbecsülésünk legyen. Elégséges visuddhi működés, hogy kapcsolatban tudjunk maradni vele, kommunikálni tudjunk.

7 A csakra és a személyiség
Manipur: az erőről a cselekvésről szól, arról, ahogy végrehajtjuk, megcsináljuk a dolgokat. A végrehajtott dolgok utáni örömről. Beteljesítésről, a beteljesedésről. Kicsit másképp! Cselekvés, erő, önbecsülés. Befejezzük a dolgokat. Megszerezzük azt az erőt ami ehhez kell. Az erő a munka elvégzéséhez szükséges képesség – fizika. Emberi kapcsolat – az az erő, hogy befejezzük a dolgokat. Nem arról szól, hogy le föl futkározunk, könyökölünk. A csúcs pontja az erőnek szatvikus szinten van.

8 A csakra minősége 1. Tamasz – képtelenség a cselekvésre. Nem tudják megcsinálni a dolgaikat. Alig bírnak kikelni az ágyból reggel. Nem tudnak semmit elvégezni. És arra sem képesek, hogy másokat rávegyenek arra, hogy segítsenek nekik ebben. Tamaszikus – radzsasz – meg tudja csinálni, de nem túl jól, és félmunkánál abbahagyja, nagyrészt az életben elvégzett dolgokból fakad az önbecsülés. Adódhat azokból a kedvező véleményekből, amiket számunkra fontos személyek mondtak rólunk a múltban. Így őneki nincs magas önbecsülése. Radzsaszikus - tamasz – Tamasz egyik aspektusa tehetetlenségnek hívunk, nehézség, hogy elkezdjünk bármit csinálni. A másik képtelenség arra, hogy más emberek szükségleteit figyelembe vegye. Ezek az emberek mindenkin átgázolnak. Kicsiben csinálja akkor tankok, ha nagyban akkor diktátorok. Ugyanaz a dolog. A radzsasszal átízesített tamasz, ami mögött a manipura csakra van.

9 A csakra minősége 2. Radzsasz – aktív, kimegy a világba dolgozik megteszi a dolgát, kockázatot vállal, proaktív, kezdeményez. Az első számú emberre irányul, aki én vagyok. Radzsaszikus - szattva – keen, willing to help. Ezek az emberek, kik egy jó ügyben segítenek. Ők az oszlopai minden jótékonykodásnak, minden asramnak, egyházi munkáknak. Szattvikus – radzsasz – Hajlandó csak azért dolgozni, mert tudja, hogy jó. A munkája szolgálat. Szolgálja a közösséget, a világot. Nem igazán foglalkozik azzal, hogy ebből milyen jutalom száll vissza rájuk. A Karma jóga kezdete. A világban való cselekvés, amelynek a célja a világ segítése. Magát a cselekvést a legnagyobb tudatossággal végezzük és tanulási folyamatként, önmagam és a mások megismerésélt segítő folyamatként. Ez a karma jóga középső szintje.

10 A csakra minősége 3. Szattvikus – a karma jóga magasabb szintje, Itt eszközzé válunk, egó nélkül, az egó köztem és közted és a köztem és Isten közötti szétválasztásról szól. A szattva rólunk szól és nem rólam. Teszi a dolgát odakint, tégy engem a békéd eszközévé. Az isteni kegyelem eszközeként. Valójában az isteni kegyelem végzi ezt a munkát, és nagyon jól elvégzi. Az isteni kegyelem mindig közbe avatkozik mindig a legmegfelelőbb időben, hogy a munka megfelelően befejeződjön. Amikor az ember része egy ilyen folyamatnak az elképesztő.

11 A csakra minősége 4. Csodák: ahol az adott személy csak egy csatorna. Kicsit olyan ez, mint amikor az asszony megérintette Jézus köntösének a szélét és meggyógyult. Az esetek többségében az adott személy nem csinál semmit, csak a történésnek a csatornája. Teljesen tiszta, nincs blokk benne a felső befolyás tisztán átfolyik rajta. Csak megtörténik a jelenlétünkben, de nem tesznek semmit. Az egójuk nem gyakorlatozik, néhányuknak már nincs is egójuk. Megvilágosodott – ráhangolódunk a világegyetem végtelen erejére, mindannyiunknak határtalan jóra való képessége van. Mindenhatóság.

12 Összefoglalásul Manipúr tamaszikus szint
Hatalom, és sötétség. A tamasz blokkja megakadályozza őket, hogy megszerezzék a hatalmat ez frusztrálja őket, az okosak diktátorrá válnak a többiek tankokká, bűnözőkké. Radzsaszikus szint Szereti a hatalmat. Irányítás megszállottak. Boldogok, ha politikusok, menedzserek, irányítók. Mindenhol a hatalmat keresik. Azonnal kiszagolják ki a hatalommal bíró ember, akármilyen tömegben. Versenyszelleműek még az intim kapcsolatokban is. Ha erre nem jönnek rá a házasságuk csatamezővé válik. Szatvikus szint Nagyszerű hatékony és sokat termelő menedzsereket látunk különböző jótékonysági intézményekben. Szeretik a hatalmat ami hatékony munkát tesz lehetővé, a hatalmat megédesíti a szeretet, és az emberek szívesen segítenek nekik, ezért végig tudják vinni a dolgokat. A tank típusú ember nem olyan hatékonyak mint ők, mert mindig van egy ellenérzés. Szeret minden olyan intézményt segíteni ami ezen az alapelven nyugszik. Ezek növekszenek szeretetben és bőségben.


Letölteni ppt "Selmeci József Csongor"

Hasonló előadás


Google Hirdetések