Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBertalan Biró Megváltozta több, mint 5 éve
1
A 10. évfolyamos kimeneti kompetenciamérés eredményei
2009. szeptember 09. Marczona Tamás Marczona Tamás
2
A mérés célja Visszajelzést adni a tanulónak arról, hogy mely kompetenciák terén kell fejlődnie ahhoz, hogy a szakképzésben sikereket érjen el, a záróvizsga után eredményes munkavállalóvá válhasson. Marczona Tamás
3
Mit mértünk? Alapja: az SZVK-ban jelölt „kompetenciák” Kiegészítés:
ami elengedhetetlen a jelölt kompetenciákhoz, rutinokhoz amit a szakértők még fontosnak tartottak Kihagyás: ami teszttel nem,vagy csak nagyon körülményesen mérhető ami már mérve lett Marczona Tamás
4
Mivel mértünk? Több szakmacsoportnál használható papír alapú mérőlapok (2 db) Szakmacsoportra jellemző elektronikus mérőlapok (10 db) A kettő együttesen fedi le a kompetencia térképben szereplő tudáselemeket Marczona Tamás
5
A mérési eredmények összehasonlítása
Marczona Tamás
6
Marczona Tamás
7
Marczona Tamás
8
Marczona Tamás
9
Értékelt tanulók száma
A mérés fő adatai Mérőlap Értékelt tanulók száma Feladatok száma Megbízhatóság (Chronbach alfa) Állatok és növények 109 23 0,87 Élelmiszer-előállítás 617 32 0,84 Építészet 341 27 Elektromosság 110 34 0,85 Famegmunkálás 256 0,89 Fém megmunkálása, szerelése 612 28 0,82 Egyéb és humán szolgáltatás 143 0,90 Textil és bőr 98 25 0,91 Vétel és eladás 435 33 Vendéglátás 296 0,86 Összesen: 3017 Marczona Tamás
10
Feladatok megoldottsága mérőlaponként
Marczona Tamás
11
Marczona Tamás
12
Marczona Tamás
13
Marczona Tamás
14
Marczona Tamás
15
Marczona Tamás
16
Marczona Tamás
17
Marczona Tamás
18
Marczona Tamás
19
Marczona Tamás
20
Marczona Tamás
21
Összefoglalás A 2008-as mérés eredményét kis mértékben módosítják csak a hibás adatok 2009-ben az 5 pont alatti eredmények és csak az egyik mérőlapot kitöltők ki lettek szűrve 2009-ben minden részkompetenciánál jelentős javulás tapasztalható, a szórás csökkent A javulás nem magyarázható csak a szűréssel! Nőtt a szakmai irányultságú kérdések aránya A szakmai kérdések általában alacsonyabb megoldottságúak. Tovább növeljük a szakmához közvetlenül kapcsolódó feladatok arányát Marczona Tamás
22
Köszönöm a figyelmet Marczona Tamás
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.