Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÖdön Orosz Megváltozta több, mint 6 éve
1
Az Endnote bibliográfia adatbázis-kezelő szoftver alapvető használata november Skultéti Attila
2
Mire használható alapvetően?
Bibliográfiai adatok, cikkek gyűjtése különböző adatbázisokból A kigyűjtött adatok rendszerezése Az adatok felhasználása: bibliográfia készítése cikkírás
3
Endnote Web Az Endnote program webes változata, az Endnote programhoz, valamint a Web of Science-hez is ingyenesen jár. Használata javasolt, ha valahol nem férünk hozzá az Endnote programhoz, de internet kapcsolat van. Szinkronizálható az Endnote programmal
4
Új felhasználói fiók létrehozása
Kezdőlap Új felhasználói fiók létrehozása
5
Regisztráció cím megadása
6
Regisztráció Regisztráció, ügyeljünk, hogy a jelszavunk megfeleljen az említett formátumnak
7
Főoldal
8
Importálás, adatbázis választás
Online keresés, kiválaszthatjuk a keresőszolgáltatást
9
Importálás, keresés Keresés elindítása
10
Importálás, találatok kiválasztása
Megadhatjuk, hogy hány rekordot akarunk letölteni
11
Importálás, mentés A kiválasztott referenciákat egy csoporthoz adhatjuk, ekkor lesznek elmentve
12
Új csoport, elnevezhetjük a csoportot
Importálás, mentés Új csoport, elnevezhetjük a csoportot
13
Importálás, mentett bibliográfia
A lementett rekordok a My References alatt jelennek meg
14
Új bejegyzés hozzáadása
Új referenciát hozhatunk létre
15
Bibliográfiák kezelése
Csoportokat hozhatunk létre, törölhetünk, átnevezhetjük, megoszthatjuk másokkal
16
Megosztás Csoport megosztása
17
Duplikátum szűrés hasonlóan az Endnote programhoz
18
Formázás és mentés Készíthetünk bibliográfiát tetszőleges csoportból, tetszőleges formátumban, különböző formátumokban
19
Cite while you write plugin
Letölthetjük a MS Word programba beépülő, eszköztárt, ezt az Endnote program is feltelepíti
20
Más adatbázis számára adatfájlt készíthetünk a referenciáinkból
Exportálás file-ba Más adatbázis számára adatfájlt készíthetünk a referenciáinkból
21
1. Új Endnote adatbázis létrehozása és adatok gyűjtése:
Start menü – Programok – Endnote – Endnote Program
22
Válasszuk a Create a new library opciót
Üdvözlőképernyő, itt van lehetőségünk új könyvtárat létrehozni, egy már meglévőt megnyitni, valamit a beépített súgót elolvasni Válasszuk a Create a new library opciót
23
1.a Create a new library Ezután megadhatjuk az új Endnote könyvtárunk nevét, és kiválaszthatjuk, hogy hova akarjuk elmenteni.
24
Az üres adatbázis
25
Egy már létrehozott adatbázist az alábbi módon nyithatunk meg
A nemrég használt könyvtárak elérhetőek, valamint az Open Library menüponttal nyithatunk meg egy itt nem szereplő könyvtárat
26
1.b Az importálás folyamatának bemutatása a következő adatbázisok esetén
Pubmed Web of Science
27
Online keresési mód kiválasztása
Keresőmezők
28
Online keresés, találatok
Az eredmény listát nem látjuk, csak a találatok számáról kapunk tájékoztatást, kiválaszthatjuk mettől-meddig akarjuk a találatokat megjeleníteni
29
Online keresés, eredmények
A letöltött referenciákat itt őrzi meg
30
Pubmed, keresés keresőkérdés keresés indítása
31
A kiválasztott referenciák lementése (Send to)
Pubmed, találati lista A kiválasztott referenciák lementése (Send to)
32
Pubmed, mentés fájlba Fájl létrehozása
33
Fájl letöltése, mentés opció kiválasztása (böngészőfüggő)
Pubmed, mentés fájlba Fájl letöltése, mentés opció kiválasztása (böngészőfüggő)
34
Pubmed, mentés fájlba – mentés helye
Név és a mentés helyének megadása)
35
Importálás lehetőségének kiválasztása
Pubmed, importálás Importálás lehetőségének kiválasztása
36
Pubmed, importálás, megfelelő formátum kiválasztása
Az előbb lementett fájl megnyitása Importálás elkezdése
37
Pubmed, eredmények Sikeres importálás
38
Pubmed import, egyszerű mód
A Citation manager lehetőséget kiválasztva a lementett fájlt az Endnote program automatikusan meg fogja nyitni.
39
Web of Science, keresés keresőkérdés keresőkérdés keresés indítása
40
Web of Science, találati lista
A kiválasztott referenciák lementése Endnote-ba
41
Web of Science, exportálás
Ha nem indul automatikusan a fájl letöltése, akkor az Export gombra kattintva kezdeményezhetjük a letöltést
42
Web of Science, eredmény
Az eredmények automatikusan bekerülnek az Endnote programba
43
Csoportok létrehozása
Két féle csoport: egyszerű csoport (group) „intellingens” csoport (smart group)
44
Csoportok létrehozása
összes referencia, kategorizálatlan referencia, lomtár, saját csoportjaink, online keresések
45
Csoportok létrehozása
Csoportok létrehozása menü
46
Csoportok létrehozása, egyszerű csoport
név megadása
47
Csoportok létrehozása, referenciák másolása a csoportba
Referenciák mozgatása a létrehozott csoportba
48
Csoportok létrehozása, intelligens csoport
Egy feltételt adhatunk meg, hogy milyen referenciák kerüljenek be a csoportba
49
Csoportok létrehozása, intelligens csoport
Pl. csak a 2010 es cikkek kerülnek be, egy újabb keresésnél ez automatikusan frissülni fog
50
Szinkronizálás, Endnote Web és Endnote között
A szinkronizáció ezzel a gombbal lehetséges
51
Szinkronizálás, Endnote Web és Endnote között
cím és jelszó megadása szükséges, amivel regisztráltunk az Endnote Web szolgáltatásra
52
Endnote ezköztár Word alatt
53
Citáció beszúrása A beilleszteni kívánt referencia kiválasztása az endnote programban
54
Citáció beszúrása
55
Formázás…
56
Formázás… A Select Another Style..-ra kattintva további formázási lehetőségeket láthatunk
57
Több citáció beszúrása
Szöveg Bibliográfia
58
Preferences.. Itt beállíthatjuk, hogy pl. az Endnote Webet használjuk az Endnote program helyett, ekkor meg kell adnunk az címünket és jelszavunkat, amivel az Endnote Webre regisztráltunk.
59
Endnote Web.. Endnote webből a referenciáinkat a find citations funkcióval illeszthetjük be.
60
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.