Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Menner Ákos
2
Előzmények 2006 Önértékelés módszertani képzés
Önértékelés szakértői támogatása Önértékelés elvégzése Fejlesztési területek megfogalmazása Fejlesztési célkitűzések kidolgozása Intézkedési tervek elkészítése Horizontális tanulás elindítása (5 csoport) Kulcsindikátorok feltöltése (benchmarking) Módszertani kiadvány a fejlesztésekhez
3
A CQAF Modell alkalmazása a szakképző intézményekben
Vezetés Folyama-tok Dolgozók irányítása Politika és stratégia Partnerkap-csolatok és erőforrások A tevékeny-ség kulcs indikáto-rai Dolgozói eredmények Vevői eredmények Társadalmi eredmények Innováció és tanulás ADOTTSÁGOK EREDMÉNYEK
4
A Szakiskolai önértékelési modell bevezetési szintjei
A modell alapja mindhárom szinten azonos. A három fázis egyben három kiterjedtségi fokot is jelent: szintenként külön önértékelési eszköz. 3. KIVÁLÓSÁG SZINT 2. FEJLESZTÉSI SZINT 1. HELYZET- FELMÉRŐ SZINT
5
Jogszabályi háttér Közoktatási Törvény 1999. évi módosítása
Közoktatási Törvény [40. § (10) és (11)] IMIP – nek tartalmaznia kell: A tervezés, irányítás, vezetés, ellenőrzés, értékelés folyamatait, a teljes körű intézményi önértékelést, a fenntartói minőségirányítási rendszerrel való kapcsolatát, a vezetők és a pedagógusok teljesítmény értékelésének rendjét. 3/2002 OM rendelet [4.§ (1)] 1057/2005 Kormányhatározat (V.31.)
6
A minőségfejlesztés tevékenységei 2007
Intézményi fejlesztések támogatása: Intézményi felelősök minőségügyi felkészítése. Szakértői támogatás biztosítása a fejlesztésekhez. SZMBK Modell teljeskörű kifejlesztése Intézmény-hálózatok kialakításának támogatása. Teljesítményértékelés felmérés, bevezetés előkészítése Intézkedési tervek megvalósításának mérése. Benchmarking – 160 indikátorból álló adatbázis novemberi feltöltése Intézményi pályázat a fejlesztések megvalósításának támogatására
7
Akkreditált pedagógus továbbképzés Minőségügyi módszertani képzés
Önértékelésben megfogalmazott célkitűzésekre épül A minőségügyi felelősök részvétele 140 pedagógus helyett 126 Helyszín: Salgótarján 40 órás képzés Tapasztalatok: Fejlesztések humánerőforrásának tervezése hiányos A fejlesztések eredményének mérése hiányos
8
CQAF szakképzési modell adaptáció SZMBK Modell továbbfejlesztés
Tapasztalatok feldolgozása A fejlesztés tartalma: Külső értékelés kidolgozása Indikátorok felülvizsgálata Fenntartói és ágazati szint kidolgozása A teljes rendszer 2008-tól bevezetése
9
Közös Kritériumok (CQAF Modell)
A CQAF alkotó részei Közös Kritériumok (CQAF Modell) Mérés (Indikátorok) Módszertan (Önértékelés) Előnyök Kölcsönös bizalom Átláthatóság Kredit Transzfer Mobilitás A CQAF alkotóelemei: egy modell, amely lehetővé teszi a rendszerek megtervezését, gyakorlatba átültetését, megvalósítását, értékelését és felülvizsgálatát a megfelelő szinteken, egy megfelelő módszertan a rendszerek felülvizsgálatára (pl. önértékelés), a folyamatos fejlesztés előmozdítása céljából; egy külső szerv általi monitoring nemzeti vagy regionális szinten (lehetőség szerint peer review (azonos tevékenységet végzők egymás általi értékelése) alkalmazásával)); /Az EU munkacsoport tagjai 2004-ben egymás rendszereit értékelték a CQAF-nak való megfelelőség szempontjából./ mérési eszközök kifejlesztése nemzeti vagy regionális szinten, annak érdekében, hogy segítsék a tagállamokat saját rendszereik monitoringjában és értékelésében. Monitoring (Külső értékelés) 9
10
Intézményi célkitűzések megvalósításának szakértői támogatása
Intézményenként 48 óra (kontakt) szakértői, tanácsadói támogatás Közbeszerzésben beszerzett 2 szolgáltató közvetlenül az intézményeknél jelentkezik Intézményi célkitűzések megvalósításának támogatása Intézmény és szolgáltató - munkaterv Július – november (elszámolás feltételei) Fejlesztések eredményének mérése
11
Egymástól tanulás benchmarking
Horizontális tanulás támogatása – 300 e. Ft/intézmény Intézménycsoportok működtetése, munkaterv Jó gyakorlatok bemutatása, tapasztalatok Közös felkészülés, együttműködés keretei Együttműködési hálózatok kialakítása Kapacitások közös használata Mentorcégek hálózatának kialakítása
12
Vezetői és pedagógus teljesítményértékelés
Az intézményekben a teljesítményértékelés eljárásrendjének és szempontsorának elemzése Dokumentum elemzés - IMIP Helyszíni szemle – intézményenként 3-4 óra A teljesítményértékeléshez szükséges eszközök és módszertan kidolgozása. A teljesítményértékelés megvalósítását támogató akkreditált továbbképzés kidolgozása.
13
Intézményi pályázat a fejlesztések megvalósításának támogatására
Az intézményekben a fejlesztések költségeinek részbeni finanszírozása: utiköltség, Közreműködők tiszteletdíja, Szakértői tiszteletdíj, Dologi költségek, Pályázat tartalma Határidők Elszámolás
14
Problémák Fejlesztések megvalósításának hatékonysága
Minőségügyi team működtetése Horizontális tanulás a minőségügy területén Benchmarking adatbázis feltöltöttsége, használata
15
Köszönöm a figyelmet! Menner Ákos : www.szakma.hu
: :
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.