Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Tesztfejlesztési módszertani kutatások
Bernáth lászló
2
Milyen teszteket használnak az iskolapszichológusok?
És más, a diákok életébe beleszóló szakemberek (pl. minek alapján diagnosztizálnak valakinél diszkalkuliát)? Iskolai klíma és személyiség viszonya
3
Tesztfejlesztés, adaptálás
Tanulási stílus Matematikai szorongás Tanítási stílus Téri képességek Iskolai klíma és személyiség viszonya
4
Tanulási stílus A skála neve tételszám Cronbach α teszt-reteszt
Auditív-aktív 4 0,85 0,84 Auditív-befogadó 0,78 0,70 Vizuális-ábra 8 0,76 0,72 Vizuális-szöveg 9 Mozgás 6 0,87 Csend 0,88 0,92 Társas Értelmes tanulás 10 0,79 0,80 Intuitív
5
Matematikai szorongás
A matematikai szorongás a matematikai teljesítmény között negatív kapcsolat van (Hembree,1990) Ez pedig azért elgondolkodtató, mert a es PISA felmérés alapján (OECD, 2013), az OECD országok 15 éves diákjainak több mint 30%-a számolt be matematikai szorongásról.
6
Matematikai szorongás
„…a számolási nehézség nagyobb hátrányt jelent az egyén életében, mint az írás-olvasás hiánya: hiszen kevesebbet keresnek, kevesebbet költenek, könnyebben megbetegednek, hamarabb kerülnek összetűzésbe a törvénnyel és több segítségre van szükségük az iskolában.” (Butterworth, Varma és Laurillard, 2011, old.).
7
Matematikai szorongás
MAS-UK (U.K. Scale for Matematics Anxiety; Hunt, Clark-Carter és Sheffield, 2011) A skála neve Cronbach α teszt- reteszt A teljes teszt 0,89 0,88 Matematikai szorongás mindennapos/ társas helyzetekben 0,82 0,86 Matematikai műveletekkel kapcsolatos szorongás 0,83 Matematika obszervációs szorongás 0,81
8
Matematikai szorongás
AMAS (Abbreviated Math Anxiety Scale; Hopko et al., 2003) 9 tételt tartalmaz, melyek 2 skálán mérnek: matematikai tanulási szorongás és matematikai feladat szorongás
9
Tanítási stílus Téri képességek Iskolai klíma és személyiség viszonya
10
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.