Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„ Egy csónakban evezünk” Mesterpedagógusok III

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„ Egy csónakban evezünk” Mesterpedagógusok III"— Előadás másolata:

1 „ Egy csónakban evezünk” Mesterpedagógusok III
„ Egy csónakban evezünk” Mesterpedagógusok III. Sonkádi Szabadegyeteme június 28 – július 1.

2 TÉMASZIGET „A nagyság ára a felelősség. ” (Churchill) Vitassuk meg
TÉMASZIGET „A nagyság ára a felelősség.” (Churchill) Vitassuk meg ! Az intézményvezetői feladatellátás kihívásai, lehetőségei Vezetői klubok  

3 VEZETŐI KLUBOK MŰKÖDTETÉSE a Vezetői munka szakmai támogatására
„ A jövő arca ránk fog hasonlítani…” (Ágai) SZAKMAI KONCEPCIÓ A Projektgazda Szervezet:FPF Együttműködő Szervezetek:Klebelsberg Központ Tankerületi Központok Tanuló szakmai közösségek(TSZK): Intézmények

4 „Szívvel és ésszel….” (Kalász L.) 1. ALAPELVEK
SZA SZAKMAI KONCEPCIÓ „Szívvel és ésszel….” (Kalász L.) 1. ALAPELVEK A Vezetői Klub ( VK.) működtetésének fókusza: A vezetőkkel szemben támasztott elvárás- rendszernek való megfelelés szakmai támogatása A Tanuló Szakmai Közösség (TSZK)alakítása, terjesztése Nyitottság Nyilvánosság Önkéntesség Hasznosság

5 SZAKMAI KONCEPCIÓ „ A célig pedig meg kell tenni az utat…”
2. CÉLKITŰZÉSEK A vezetői igény felkeltése az önfejlesztésre,a változtatás menedzselésére A vezetői tudás bővítése,elmélyítése (elvárásrendszer) Új együttműködések,horizontális tanulás, bencmarking alkalmazása A TSZK. építésének támogatása , tudatos hálózattervezés és működtetés

6 SZAKMAI KONCEPCIÓ „ Ha összejövünk, az a kezdet, Ha együtt maradunk, az már haladás, Ha együtt dolgozunk, az a siker!”(Ford) 3.SZAKMAI TARTALOM, TEVÉKENYSÉG 3.1. Célcsoport: int.vez.,tag int.vez., helyettesek Működtetés, helyszín,működési rend: szabályozás Módszerek: World café,projektmunka, előadás, vita, reflexió, önreflexió, moderációs és tréningtechnikák, esettanulmány készítése, elemzése, innováció, mint módszer, szerepjáték

7 SZAKMAI KONCEPCIÓ A leghosszabb út is egyetlen lépéssel kezdődik!
3.4.A klubprogramok leírása Bemutatkozás (15’) Beszélgetés az előző klub hasznosságáról(15’) Új elméleti téma felvezetése,probléma meghatározás((30’) Jó gyakorlatok gyűjtése, prezentációja (90’) Ajánlható vezetői továbbképzés, szakirodalom (20’) A visszajelző lapok kitöltése(5’) A következő klub témájának kihirdetése(5’)

8 VEZETŐI KLUBOK MŰKÖDTETÉSE
Mert a teknősbéka biztosan áll a földön, az nem ok arra, hogy szárnyát szegjék a sasnak! Újszerűség! Klubszerű élmény A vezetői eszköztár gazdagítása Hálózatépítés

9 ÚJSZERŰSÉG "Kudarc nincsen, csak tanulság! (Slemmer)
A vezetői klub, mi nem? A vezetői klub, mi igen? értekezlet irányítottan kötetlen műhely jogszabályi ismertetés továbbképzés felülről jövő kommunikáció leginkább tapasztalatcsere, egymástól való tanulás a panaszkezelés helye egyéni és közös problémákra közös megoldás keresése mellébeszélés szakmai, elméleti háttérrel irányított beszélgetés kötelező önkéntes részvétel klubvezetői előadás klubvezetés a háttérben marad - facilitálás kényszerű ülés és jegyzetelés aktív részvétel, közös gondolkodás, miközben mindenki érezze jól magát megfelelés a fenntartó felé vélemények cseréje, ütköztetése, őszinte beszéd helye média nyilvános beszélgetés problémafelvetések helyszíne, lehetősége, az együttgondolkodás terepe kívülállás érzése, kívülmaradás, külső szemlélődő attitűd flow élményt adó, vezetői öntudatot, önismeret fejlesztő műhely; motivál, és felébreszti a felelősségérzetet „ugyanaz a személy megy ki, mint aki a műhely foglakozásra bejött” pozitív változást idéz elő a vezető attitűdjében, kompetenciáinak fejleszthetőségében új dimenziókat ébreszt személytelen jelenlét kapcsolatépítés, benchmarking helye, informatikai felületek bemutatása tartalom- és gondolkodásfejlesztés, értelmezések megosztása megmondja a tutit az aktív résztvevő összegyűjthet jó gyakorlatokat, adaptálható megoldásokat kötöttség, merevség módszertani sokszínűség, változatosság, rugalmasság addig tart, amíg ott vagyunk foglalkozások utóélete a nevelőtestületben, a témák továbbgondolása

10 „A vezető minőségét az mutatja meg, milyen mércét állít saját magának
„A vezető minőségét az mutatja meg, milyen mércét állít saját magának.” (Ray Croc) JÓ EZ NEKEM? KELL EZ NEKÜNK? IGEN Mert az út vezet… Lehet,hogy más irányba mész Lehet, hogy kényszer hajt Lehet,hogy Te választottad Lehet, hogy lemaradsz Lehet, hogy mások visznek Lehet,hogy Te követsz másokat Lehet, hogy Téged követnek Lehet, hogy Te építed Lehet, hogy Te vagy az ÚT!

11 Dr. Csontos Jánosné csenejutka5@parisat.hu
Köszönöm a figyelmet! Dr. Csontos Jánosné


Letölteni ppt "„ Egy csónakban evezünk” Mesterpedagógusok III"

Hasonló előadás


Google Hirdetések