Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás"— Előadás másolata:

1 SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás

2 Az előadás tartalmi elemei
SZÖM I. és SZÖM II. azonosságok és eltérések a folyamatban SZÖM II. önértékelés teljes folyamata 1. Az önértékelés előkészítése Adatgyűjtés módszertana

3 AZONOSSÁGOK Az önértékelés tervezése Megvalósítás team-munkában
Az Eredmények oldal Szakértői segítség Csoportos felkészítés lehetősége Dokumentálásra és átfutási időre vonatkozó keretelőírások Idő-, és erőforrás korlát

4 ELTÉRÉSEK Önértékelési tapasztalatok Adottságok oldal
A Bevezetési útmutató Az önértékelés folyamata Az önértékelés módszertana Értékelő könyv

5 1. Az önértékelés előkészítése

6 2. Az önértékelés végrehajtása

7 3. Az önértékelés követése / további lépések

8 0. A projekt indítása Mit kell tennünk az indítás előtt?
Intézményi felelősök kiválasztása Önértékelő team létrehozása Szakértő kiválasztása Döntés egyéni, vagy csoportos megvalósításról Szerződéskötés

9 az önértékelés elvégzése (munkatársi bevonással)
Team fő feladatai az önértékelés elvégzése (munkatársi bevonással) önértékelési adatok, információk elemzése, értékelése az erősségek és a fejlesztendő területek meghatározása, összesítése fejlesztések kijelölése a megvalósítandó intézkedési tervek kialakításának koordinálása

10 SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 1. Az önértékelés előkészítése

11 1. Az önértékelés előkészítése
1.0 Intézményi felelősök képzése 1.1 Projektterv készítése 1.2 Tantestületi tájékoztató 1.3. Az intézményi önértékelő team felkészítése

12 1.0. Intézményi felelősök képzése
3 napos képzés az NSZFI szervezésében 2-2 fő vesz részt intézményenként Célja az intézményi felelősök felkészítése a SZÖM II. Fejlesztési szint önértékelés elvégzésére: Adottságok kritériumainak megismerése Új módszertan megismerése

13 1.1. Projektterv készítése
Feladat: az önértékelés lépéseinek részletezése, intézményi felelősök, határidők, egyéb erőforrások pontosítása Legyen összhangban az Éves munkatervvel Keletkező dokumentum: Projektterv

14 1.2. Tantestületi tájékoztató
Az önértékelési projekt bemutatása Várható előnyök ismertetése Szükséges feladatok meghatározása Felelősök „bemutatása” Munkatársak bevonásának segítése Vezetői elkötelezettség kinyilvánítása

15 1.3. Az intézményi önértékelő team felkészítése
Célja, az önértékelési munka támogatása Az önértékelő csoport felkészítése: a modell helyes értelmezésére, Adottságok – Eredmények oldal tartalmi elemeire, összefüggéseire, adatgyűjtésre, módszerek alkalmazására, megfelelő dokumentumok elkészítésére.

16 SZÖM II. FOLYAMAT 2. Az önértékelés végrehajtása 2. 1
SZÖM II. FOLYAMAT Az önértékelés végrehajtása 2.1. lépés: Adottságok és Eredmények összesítése

17 Adatgyűjtés kérdései Milyen adatokra van szükség?
Milyen forrásokból gyűjthetők be az adatok? Hogyan osztjuk fel az adatgyűjtés területeit? Kiket vonjunk be a munkatársak közül az adatok gyűjtésébe?

18 Az adatgyűjtés forrásai
SZMSZ, Házirend, PP, IMIP, egyéb belső szabályozó dokumentumok, Intézmény belső mérési rendszerének adatai, Szervezeti nyilvántartások, Jelentések, beszámolók. Dokumentum elemzés ? Kérdőívek Partneri elégedettség felmérők Közvetlen partnerek, Közvetett partnerek. Folyamatok, működés felelősei Intézményi vezetők, Munkaközösségi vezetők, Partneri kapcsolattartók. Interjúk Más intézmények adatai, eredményei (benchmarking adatbázis)

19 Adatgyűjtés Adottságok összesítése - a tényeket szövegesen leíró anyag
Eredmények összesítése – táblázatok, grafikonok, számszerű adatok Az erősségek és a fejlesztendő területek feltárását támogató információk, adatok, tények azonosítása és összegyűjtése.

20 Adottságok összesítése
Alkritérium szinten történik Módszerek, eljárások, amelyekkel az intézmény eléri eredményeit Amit át kell gondolni: Van-e rá gyakorlatunk? Hogyan, milyen módon végezzük? Kik vesznek benne részt? Mióta, milyen gyakorisággal? Milyen szabályok, dokumentumok alapján?

21 Eredmények összesítése
számszerű, tényadatok bemutatása az eredmények időbeli alakulása célok elérése (célok megfelelősége) összehasonlítás más intézményekkel kapcsolat a működéssel szemléletes bemutatás (grafikonok, táblázatok, rövid szöveges magyarázatok )

22 Önértékelési anyag elkészítése
Adottságoknál minden alkritériumra kötelező Eredményeknél: vizsgálati területekre és kulcsindikátorokra kötelező 40-50 oldal terjedelem 5. kritérium 9. kritérium 4. kritérium 8. kritérium 3. kritérium 7. kritérium 2. kritérium 6. kritérium 1. kritérium

23 Kérdések

24 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás"

Hasonló előadás


Google Hirdetések