Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Hallókészülékek ellenőrzése, gondozása
A mindennapokban
2
A hallókészülékek Fül mögötti Hallójárati
3
Illesztések Hallójárati hk. Zárt illesztés Nyílt illesztés
4
Ellenőrzés és gondozás CI
A rehabilitációs óra elején ellenőrizni kell a hallásjavító készülékek működését A cochleáris implantáció esetében ez az elemek működését jelenti, ill. a beszédhanghallás ellenőrzését Megfelelő működés esetén 6 méterről suttogott beszédhangokat érzékelni/ differenciálni tudnia kell a gyermeknek (érettségtől függően)
5
Ellenőrzés és gondozás Hallókészülék
Probléma esetén az óra kezdetén már érezni lehet a gyerekeken/tanulókon, hogy nem hallanak rendesen. Kicsit zavartak, erősen szájra fókuszálnak, többször visszakérdeznek. DE gyakran erről nem tudnak a pedagógusok. A tanulók nem szólnak az őket tanítóknak. Van, hogy megfogalmazni sem képesek problémájukat.
6
Készülékek ellenőrzése
A készülék meghallgatása sztetoklippel (illesztékkel, illeszték nélkül – van különbség). Probléma esetén: Az illeszték tisztítása (a tanuló önmaga tisztítja) A pedagógusnál kell lennie eszközöknek (szappan, zsebkendő) Az illeszték csövének páramentesítése Elemcsere (ha még mindig nem működik) Elemnek lennie kell a tanulónál, tanítónál, óvónőnél Ha még így sem működik, torzan szól: a készüléket el kell juttatni az audiológiára
7
A hallás ellenőrzése A tanulónak szájról olvasási kép nélkül kell tudnia meghallani, differenciálni a suttogott ún. Ling-hangokat. Ha itt bizonytalanságot érzékelünk, a gyermeknek/tanulónak gondjai adódnak a mindennapok során is. Az okokat meg kell keresni: kimerültség, hallásromlás, hurut, illesztékcsere, zajos tanterem, nem jól szervezett feladat …
8
Ling - hangok á ú í s sz m
9
Sikeres mindennapokat!
Fábiánné Bárány Zsuzsanna szurdopedagógus, logopédus
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.