Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja"— Előadás másolata:

0 Az ALSTOM Metropolis járművek üzemeltetési tapasztalatai
Bolla Tibor vezérigazgató prezentációját előadja Piros Kálmán jármű műszaki osztályvezető Budapest, március 27.

1 M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Tények és adatok Átadás Május 3. Állomások száma 11 állomás Vonal hossza 4,4 km Hajtás Siemens & Halske Kocsiszekrény Schlik

2 M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Régi M1-es vonal alagút kijárat I. generáció 11. psz. muzeális jármű 1973-as felújítást követően üzembe helyezett GANZ jármű II. Generáció (23 szerelvény)

3 Az M2 vonal építése 1949 – tervezés 1950 – az építés megkezdése
1953 – az építés szünetel 1970 – a vonal átadása

4 Az M2 vonal építése Blaha Lujza tér felszíni kapcsolat építés
Ev – típus (Kiváltotta az AM5-M2 típus) Ev3 – típus (Kiváltotta az AM5-M2 típus)

5 M3 Kőbánya-Kispest felszíni végállomás
Budapesti metróvonalak – M3 M3 Kőbánya-Kispest felszíni végállomás Ev3 – típus (66 db motorkocsi) 81-es típus (195 db motorkocsi)

6 Budapest metróhálózata az M4 holnapi beindulásával

7 AZ M2 VONAL FELÚJÍTÁSA & AZ ALSTOM METROPOLIS JÁRMŰVEK ÜZEMELTETÉSI TAPASZTALATAI

8 M2 vonal felújítása 2003 Döntés a felújításról
2004 – 2007 Vonali állomások és létesítmények felújítása Járműtender kiírása 2006 máj. 30 szerződés a BMC-vel 22 db 5 kocsis szerelvényre

9 T2 prototípus jármű szállítása M2 járműtelepre 2009-ben

10 Típusvizsgálati teszt problémák
Menekítő létra – rámpa kérdése Fékrendszer biztonsági szintjének igazolása

11 Típusengedély megszerzése
2010 – NKH elutasító határozata 2011 – Az Alstom teljesítette az előírásokat 2012 – Típusengedély NKH általi kiadása 2012 – Sorozatjárművek szállítása

12 Új szerelvények forgalomba állítása az M2 vonalon
Az első szerelvény forgalomba helyezése: szeptember 7. A régi & új szerelvények együtt teljesítettek szolgálatot Az orosz szerelvények kivonása a folyamatos járműszállítással és a forgalomba helyezéssel párhuzamosan 2013. június: forgalomba áll a 22. AM5-M2 típusjelű Metropolis metrószerelvény

13 Járműpark folyamatos cseréje

14 Karbantartási szerződés
A karbantartást a BMC végzi A karbantartási szerződés időtartama 3 év járművenként Opcionálisan kiegészíthető a teljes járműparkra az utolsó jármű szállítási időpontjához igazítva

15 Futásteljesítmények az elindulástól

16 Karbantartások száma az elindulástól
db Karb. típus

17 Garanciális és preventív javítások a szerelvényeken
Preventív javítások a garanciális időszakon belül a megbízhatóság növelése érdekében (1,5 év) Utasajtó Utastájékoztató rendszer Hajtás Kamera

18 A 2-es metróvonalon befejeződött a korszakváltás
Összegzés 2013. májusától már csak Metropolis-ok üzemelnek a 2-es vonalon Magas szintű rendelkezésre állás – régi szerelvényt nem kellett forgalom állítani A BKV járművezetők és alkalmazottak oktatása befejeződött A technológia transzfer megtörtént A 2-es metróvonalon befejeződött a korszakváltás

19 Köszönöm a figyelmet! Budapest, március 27.


Letölteni ppt "M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja"

Hasonló előadás


Google Hirdetések