Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Pedagógus szerep és változásai
Szekszárd, „Az oktatási rendszer csak annyira jó,amennyire a tanárok, akik alkotják” McKinsey, 2007
2
Fejlődési modell Költség Idő
3
Az Iskola világa a XXI. században
Kihívások: Kultúrák sokszínűsége Demográfiai változások Folyamatos és turbulens változás Technikai fejlődés gyorsulása IKT robbanásszerű elterjedése Hatékonyság és eredményesség előtérbe kerülése Tanári szerep felértékelődése
4
Az Iskola világa a XXI. században
Negatív válaszok : Szelekciós mechanizmusok erőteljes megjelenése Iskolafokok expanziója Rendszer és személyes apátai, közöny Technikák anulálása IKT eszközök peremhelyzetbe helyezése Tanári kiégés Túlszabályozottság Gyermekek terhelésének növekedése
5
Az Iskola világa a XXI. században
Pozitív válaszok : Integrációs törekvések Bizalom növekedés Aktivitásra és kreativitásra késztető munkahelyi ösztönző rendszerek, fizikai, kommunikációs terek IKT eszközök célhelyzetbe helyezése Támogató szakmák belépése az iskolába Kiterjedt kapcsolati hálók kiépülése Kompetencia alapú oktatás bevezetése
6
Szerepek Színész, rétor Vezető, politikus Művész, és kutató
Rendező, és tervező Jogász, minőségügyi menedzser Média szakértő és marketingmenedzser Sportoló Informatikus
7
Pedagógus kompetenciák
Képességek PERCEPTUÁLIS (Észlelési képességek) INTELLEKTUÁLIS képességek PSZICHOMOTOROS (Testi – fizikai képességek) SZOCIÁLIS Látásélesség Téri tájékozódás Vizuo – motoros koordináció Hallási megkülönböztető képesség Tapintás, érzékenység stb. Emlékezet verbális, vizuális Figyelem – megfigyelőképesség. Gondolkodási képesség: ok – okozati összefüggés felismerése, következtetés, analízis, szintézis, összehasonlítás stb. Alkotóképesség flexibilitás, origanilitás, fluencia. Verbális képességek beszédértés, szóbeli kifejező képesség. Testi erő, teherbíró képesség Mozgásügyesség (kézügyesség) Gyorsaság Hajlékonyság Koordináció, stb. Empátia Kapcsolat-teremtő képesség Tolerancia, stb. META-KOMPONENSEK TELJESÍTMÉNY-KOMPONENSEK ISMERETSZERZÉSI KOMPONENESEK Emlékezet Tervezés Döntés Értékelés Amit cselekszünk Emlékezés Átgondolás Problémamegoldás Új anyag tanulása Látás Hallás Fizikai élmény
8
Pedagógus kompetenciák
Tudások: Tudomány területek szerint Pedagógiai szükségletek szerint Technológiák szerint
9
Pedagógus kompetenciák
Attitűdök: értékek – magatartások
10
Fejlődési modell- fejlesztési modell
Költség Idő
11
1. Tézis Fejlesztés tárgya Fejlesztés eszközi elemei
Minden fejlesztés igényli a következők létezését: Fejlesztés tárgya Fejlesztés eszközi elemei Fejlesztés módszertana
12
Kompetencia alapú fejlesztés igényei 1. Tárgy
Kompetenciák rendszerleírása:: - Idő, fogalmak-műveltség területek, képességek- fejlesztendő képességek,attitűdök-értékek
13
A kompetencia alapú fejlesztés igényei 2. Eszközök
Humán eszközökkel kapcsolatos feltételek: A résztvevők kompetensek: a fejlesztésben a fejlesztés feltételeinek biztosításában Fizikai eszközökkel kapcsolatos feltételek: az eszközök kompetenciaalapú fejlesztés technológiájához illeszkednek
14
A kompetencia alapú fejlesztés igényei 3. Technológia/ák
CÉL EREDMÉNY VÁLTOZÁSHOZ SZÜKSÉGES TECHNIKA Attitűd váltás Magatartás ÉRTÉK TRANSZFER Tudás váltás Tudás többlet TUDÁS TRANSZFER Képesség váltás Képesség ÉRTÉK TRANSZFER TECHNOLÓGIA Idő Eszközök alkalmazásának leírása
15
2. Tézis A kompetencia alapú oktatás létrejöttéhez a kompetencia alapú fejlesztés technológiáinak rendszerszinten kiterjedt támogatása szükséges. Gyermek Támogatás Intézmény Vezetés Pedagógus
16
3. tézis A kompetencia alapú oktatáshoz szükséges technológiák előállítása külön szakértelmet igényel, a technológia leendő alkalmazóitól nem elvárható, hogy gyártson ilyen technológiákat, próbálja ki, majd gondoskodjon az alkalmazás feltételeiről és terjesztéséről. ( Kivételes esetek lehetnek… ) TARTALOMIPAR
17
AKKREDIT
18
4. Tézis A pedagógiai technológiák létrejöttének feltétele a technológia technológia leírása. K F
19
Közoktatási Igazgatóság
Orosz Lajos Educatio Kht. Közoktatási Igazgatóság
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.