Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Új feladatok és bővülő együttműködési lehetőségek a köznevelési rendszerben Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Új feladatok és bővülő együttműködési lehetőségek a köznevelési rendszerben Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes."— Előadás másolata:

1 Új feladatok és bővülő együttműködési lehetőségek a köznevelési rendszerben
Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes

2 Amiről szó lesz: új feladatok, fejlesztések, együttműködések
évi új feladatok a lemorzsolódás csökkentése érdekében Szakmai szolgáltatói rendszer célrendszere, funkciói, igénybe vevői egységes működtetési modell, az irányításban közreműködő szervezetek feladatmegosztása igényalapú szolgáltatási rendszer Európai Uniós pályázati lehetőségek

3 A végzettség nélküli iskolaelhagyás alakulása
Forrás: KHS Munkaerő felmérés; Eurostat LFS 2016. Korai iskolaelhagyók: a éves korosztályban alsó középfokú végzettséggel nem rendelkezők aránya, akik az adatfelvételt megelőző 4 hétben nem vettek részt képzésben. Alsó középfokú végzettségnek tekinthető a 2011-es ISCED 2 szintje (2014-től használatos), az 1997-es ISCED 3 A, B szintje. . .

4 Jogszabályi megalapozás
Nkt. 94. § (4) bekezdés x) pontja – felhatalmazó rendelkezés Nkt. 4. § 37. pontjában foglalt definíció: „lemorzsolódással veszélyeztetett tanuló: az a tanuló, akinek az adott tanévben a tanulmányi átlageredménye közepes teljesítmény alatti vagy a megelőző tanévi átlageredményéhez képest legalább 1,1 mértékű romlást mutat, és esetében komplex, rendszerszintű pedagógiai intézkedések alkalmazása válik szükségessé”

5 229/2012. (VIII. 28. ) Korm. rend. 26/A. §, 44/J
229/2012. (VIII. 28.) Korm. rend. 26/A. §, 44/J. § – a működtetés részletszabályai, hatályos október 19-től A célcsoport vonatkozásában évfolyamokon a lemorzsolódás kockázata mögött álló jellemzők adatai (érintett tanulók létszáma), pl. alacsony tanulmányi eredményből adódó ok (évfolyamonkénti és tantárgyi bontásban), bukás, évismétlés, hiányzás (igazolt, igazolatlan), a magatartásban tetten érhető okok (magatartás minősítése), a szorgalom minősítésében megmutatkozó probléma (motiváció) szociális helyzetre visszavezethető ok, életkor, stb. Tanulói előrehaladást támogató beavatkozások, tevékenységek Tanulmányi eredmény javítását célzó beavatkozás Tanulói motiváció növelésére irányuló beavatkozás hiányzás csökkentésére irányuló beavatkozás szociális helyzetből eredő hátrányok kompenzálását célzó beavatkozás befogadó, együttnevelést célzó oktatás-szervezési beavatkozások

6 Az adatok felhasználása – 229/2012. Korm. rend. 26/A. §
Telephelyi, intézményi adatok Értékel, nyomon követ Oktatási Hivatal Miniszternek tájékoztatás járási szintű adatokról, beavatkozásokról Intézménynek, fenntartónak javaslat, ped-szakmai támogatás nyújtása Kormánynak tájékoztató

7 48/2012. (XII. 12.) EMMI rend. 9/A. § – kapcsolódó pedagógiai szakmai szolgáltatás
Pedagógustámogató tevékenységek: tanácsadói tevékenység a jelzőrendszer adatainak elemzéséhez, értékeléséhez; pedagógiai módszertani fejlesztés; szaktanácsadói látogatás; konzultáció egyéni fejlesztési tervek kidolgozásához, stb. Intézményvezetést támogató tevékenységek: bevált intézményi jó gyakorlatokról tájékoztatás, adaptáció; szervezet- vagy intézményfejlesztést érintő módszertani fejlesztés; intézményvezetők közötti hálózatos, partneri kapcsolatok építésének támogatása, tudásmegosztás Intézményi fejlesztést támogató tevékenységek: szaktanácsadói szolgáltatás a korai jelzőrendszer adatainak elemzéséhez, értékeléséhez; kompetenciamérés eredményei nyomán intézményi szintű intézkedési terv készítése, megvalósítása

8 Együttműködés a pedagógiai oktatási központokkal, szaktanácsadókkal, szakértőkkel
A visszajelzésekből… „A szaktanácsadói munkám koordinálása hatékony és optimális volt. A megyei POK munkáját példaértékűnek tartom. Az információáramlás jól szervezett, a dokumentáció egyszerűsödése kedvező irányú, a munkatársak nagyon segítőkészek. POK munkatársai naprakész, pontos tájékoztatást adnak mindenkor. Nagyon jónak tartom a szaktanácsadói értekezleteket. Nagyon hasznos volt a Tavaszi Szakmai Napok rendezvénysorozat.”

9 Egységes szakmai működés a pedagógiai oktatási központokban
a POK-ok elfogadottsága nőtt, a szolgáltatást igénybe vevők és a szaktanácsadók pozitív visszajelzései alapján országos igényfelmérésen alapuló éves feladattervezés működik szolgáltatási protokollok szerinti működés megvalósult a hét pedagógiai szakmai szolgáltatási területre, folyamatban van a szolgáltatási protokollok aktualizálása szaktanácsadás szolgáltatási terület informatikai nyilvántartó rendszerén keresztül történő POK adatszolgáltatás alapján országos összesített adatok generálása

10 Országos igényfelmérő 2017.
5008 intézmény tantárgygondozó szaktanácsadás 8522 összes igény 36165 többi szolgáltatási terület 27643

11 A szaktanácsadói kapacitás jellemzői
2016 végén 4099 szaktanácsadó szerepelt a szaktanácsadói névjegyzéken, ebből 1637 a mesterpedagógus, akik közül 116 fő minősítő szakértő is. Az 1637 fő mesterpedagógus közül az Oktatási Hivatal 1377 fővel kötött szerződést, ezekből 116 vezető szaktanácsadó. A többi mester szaktanácsadó nem állami fenntartású intézményben dolgozik.

12 A szaktanácsadó beosztása
2016 végén 4099 szaktanácsadó szerepelt a szaktanácsadói névjegyzéken, ebből 1637 a mesterpedagógus, akik közül 116 fő minősítő szakértő is. Az 1637 fő mesterpedagógus közül az Oktatási Hivatal 1377 fővel kötött szerződést, ezekből 116 vezető szaktanácsadó. A többi mester szaktanácsadó nem állami fenntartású intézményben dolgozik.

13 A szaktanácsadói rendszer felépítése és kapcsolatrendszere
POK szaktanácsadói koordinátor Tantárgygondozó vezető szaktanácsadók területenként 1-1 fő Matematika szaktanácsadók Testnevelés szaktanácsadók ....szaktanácsadók Tematikus vezető szaktanácsadók területenként 1-1 fő Intézményfejlesztés A vezető szaktanácsadók szakterületei megegyeznek a 48-as tantárgygondozói és tematikus területekkel

14 A vezető szaktanácsadói rendszer
Vezető szaktanácsadói pályázatok Kiírt pályázatok: 128 Beérkezett pályázatok: 160 Nyertes pályázatok: 116

15 A vezető szaktanácsadók feladatai
a munkaközösségébe, munkacsoportjába tartozó szaktanácsadók szakmai munkájának támogatása, éves munkaterv elkészítése, a szaktanácsadói munkaközösség, szaktanácsadói csoport munkájának, együttműködésének szervezése, a hálózati tanulás támogatása a POK szaktanácsadói koordinátorával együttműködve részvétel a szaktanácsadás monitoringjában az elfogadott protokoll szerint, a köznevelési ágazati célokkal összhangban álló tartalmi és módszertani fejlesztések, innovációk helyi implementációjának támogatása, a szaktanácsadók visszajelzéseinek összegyűjtése, ezek alapján fejlesztési javaslatok készítése megyei szinten modellértékű kezdeményezések, jó gyakorlatok gyűjtése, elterjesztése, adaptációjuk segítése, szakterületéhez kapcsolódóan megyei szintű műhelymunkák, bemutatóórák/foglalkozások tartása és szervezése, képzői, tréneri, multiplikátori feladatokat ellátása 

16 OH-POK Bázisintézmények rendszerének kialakítása
bázisintézmények szerepe a bázisintézményi struktúra kialakítása beillesztése a pedagógiai szakmai szolgáltatások rendszerébe

17 Bázisintézményi hálózat kialakítása*
Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye pályázat kiírásra került. A pályázatok benyújtásának határideje: január 31. A döntés: február 10-ig. A nyertesekkel 3 évre szóló együttműködési megállapodás megkötése. Az „OKTATÁSI HIVATAL BÁZISINTÉZMÉNYE” cím viselése. Több alkalommal is elnyerhető. A címet elnyerő intézmények vezetői és érintett pedagógusai az együttműködési megállapodás aláírását követően a bázisintézményi feladatokra történő felkészítésen vesznek részt. A Hivatal e felhatalmazás alapján és a Köznevelési Kerekasztal szakmai támogatásával célul tűzte ki 2016-ban, hogy a Pedagógiai Oktatási Központok közreműködésével mielőbb kialakítja bázisintézményei magyarországi hálózatát, amelyek képesek lesznek módszertani központként, egyfajta tudásbázisként katalizátorai lenni a Magyarországon működő állami és nem állami fenntartású köznevelési intézményekben folyó szakmai munkának. Olyan megyei, járási, esetleg országos szinten magas presztízsű hagyományokkal rendelkező, infrastruktúrában a feladatellátáshoz megfelelő módon felszerelt, egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szakmai módszertani, szervezeti kultúrával és innovációval rendelkező, és ezt publikálni, valamint szakmai szolgáltatásként átadni képes intézmény, mely alkalmas adott területen magas színvonalú, hatékony tudásmegosztásra. Olyan intézmény, melyben az adott szolgáltatási területhez kapcsolódó jó gyakorlat eredményesen működik mesterpedagógus vagy mesterpedagógus szaktanácsadó, illetve az intézményvezető által kijelölt pedagógus közreműködésével.

18 OH-POK 2017. évi kiemelt feladatok
Vezető szaktanácsadói rendszer stabilizálása, bővítése, Bázisintézmények „meggyökereztetése” hálózati struktúra megerősítése. Felülvizsgált szaktanácsadói protokoll alkalmazása, web publikálása, Szaktanácsadói mesterpedagógus létszám növelése, A megnövelésre kerülő szaktanácsadói létszám alapján a területi és szakterületi egyenletlenségek kisimítása, A korai iskolaelhagyással kapcsolatos szakmai támogató OH feladatok keretrendszerének véglegezése, az adaptív pedagógiai támogatás erősítése, A lemorzsolódással érintett intézmények szakmai támogatása és nyomon követése, Jogszabályi háttér realizálása a küldő szaktanácsadáshoz, EFOP projektek szaktanácsadói ismeretekkel történő támogatása, A szaktanácsadók továbbképzése, POK-ok és szaktanácsadók együttműködéseinek erősítése, Minőségbiztosítás erősítése,

19 Minősítési terv és megvalósítás 2017.
Keretszám: fő Jelentkezettek száma: fő Miniszteri tervbe bekerültek száma: fő Rendelet alapján törlésre kerülnek az ideiglenes Pedagógus II. fokozatban lévők, valamint az öregségi nyugdíj előtt 7 évvel vagy kevesebbel állók eljárásai Jelenleg: fő Pedagógus I fő (NOKS: 47 fő) Pedagógus II fő Mesterpedagógus 802 fő Kutatótanár 32 fő Az 5630 fő a nyugdíj előtt hét évvel állók létszáma.

20 Országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet)
2017-re tervezett ellenőrzések száma: Pedagógus: nem került tervezésre (a minősítő vizsgán, eljáráson részt vett pedagógus a minősítés évében és a rákövetkező három évben mentesül a tanfelügyeleti látogatás alól) Intézményvezetői: fő (2017-ben negyedik vezetői évüket teljesítő vezetők) Intézményi: 2102 intézmény (tagintézmény, intézményegység) A miniszter december 9-én hagyta jóvá a kézikönyveket. A tanfelügyeleti, önértékelési kézikönyvek változásai január elsején léptek hatályba OH-POK FOLYAMATOS HÁTTÉRBIZTOSÍTÁST LÁTNAK EL (PED.NAPOK)

21 EFOP-3.1.1 Kisgyermekkori nevelés támogatása
A kiemelt projekt megvalósítója: Oktatási Hivatal (Konzorciumvezető) Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. (Konzorciumi partner től) A kiemelt projekt megvalósítási ideje: február 1 – február 28. A megvalósítás költsége összesen: Ft A megvalósítás költsége – Oktatási Hivatal: Ft Támogatás mértéke: 100% A projekt általános célja: Az óvoda és a családi napközi (2017. január 1-től bölcsődei ellátás és napközbeni gyermekfelügyelet) esélyteremtő szerepének és hátránykompenzációs képességének erősítése képzésekkel és támogató szolgáltatásokkal, kiemelt figyelemmel a 3 éves kortól kötelező óvodai nevelés szakmai támogatására, illetve az óvodai nevelés országos alapprogramban rögzített hátránycsökkentő szerep eredményes megvalósítására. Mindezeket hátránycsökkentő óvodai fejlesztő programok kidolgozásával és (tovább)fejlesztésével, családközpontú jó gyakorlatok összegyűjtésével és elterjesztésével, valamint a szakemberek fejlesztésével éri el.

22 EFOP-3.1.1 Kisgyermekkori nevelés támogatása
A projekt lezárását követően az óvodai neveléssel kapcsolatban forrásbővítést követően megvalósítandó további célok: A magas színvonalú óvodai nevelésben a potenciális tanulási zavart megelőző tevékenységek fejlesztése, részben a korai fejlődési lemaradásokkal rendelkező, részben a sajátos nevelési igényű (beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő), eltérő fejlődési ütemű gyermekek méltányos és minőségi óvodai nevelése. A kisgyermekkori neveléshez, illetve az óvodás gyermekek személyiségének fejlődéséhez szükséges pedagógiai, módszertani fejlesztési programok és a megvalósításukhoz szükséges személyi és tárgyi feltételek rendelkezésre állásának biztosítása. A sérülékeny társadalmi csoportok minőségi oktatáshoz való hozzáférésének javítása, az oktatási egyenlőtlenségek megelőzése, megakadályozása. Óvodai szintű innovációk támogatása. Az innovációhoz az erre vállalkozó intézményekben segítő munkatársak (fejlesztőpedagógus, szociálpedagógus, szociális munkás, pedagógiai asszisztens, óvodapszichológus) biztosítása.

23 EFOP A pedagógusok módszertani fejlesztése a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése érdekében Főkedvezményezett: Eszterházy Károly Egyetem Konzorciumi partnerek: Oktatási Hivatal,, Pécsi Tudományegyetem, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Nyugat-magyarországi Egyetem, Szegedi Tudományegyetem, Debreceni Egyetem, Nyíregyházi Egyetem, Miskolci Egyetem Keretösszeg (milliárd Ft): 9,86 Pályázati felhívás meghirdetésének dátuma: Projekt általános célja: A kiemelt projekt célja a pedagógusok képzése és felkészítése a végzettség nélküli iskolaelhagyás hatékony kezelése és megelőzése érdekében, alkalmazható módszertani ismeretek elsajátítása vonatkozásában. .

24 EFOP A pedagógusok módszertani fejlesztése a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése érdekében Oktatási Hivatal által megvalósítandó feladat: A Komplex Alapprogram konzorciuma által végrehajtott fejlesztés és képzés minőségbiztosítása, komplex monitoringrendszer kialakítása és működtetése a fejlesztési folyamatok utánkövetése és beválás vizsgálata érdekében A minősítés, a tanfelügyelet és a szaktanácsadói látogatások tapasztalatai alapján - fejlesztő és módszertani támogatási céllal - olyan keretrendszer kialakítása, amelyek alapján célzott pedagógusképzési programok lesznek kiajánlhatók az intézmények pedagógusainak OH-POK és felsőoktatási intézményi megvalósításban. Ezen új rendszerekbe a szakemberek be tudják majd rögzíteni az érintetteknek, hogy a fejlődése érdekében kinek, milyen tematikával, és milyen jellegű továbbképzést lenne célszerű elvégeznie. A rendszernek alkalmasnak kell lennie az elvégzett pedagógusképzések nyilvántartására is. A pedagógusképzés – várhatóan bevezetésre kerülő – új rendje értelmében a pedagógusokat hozzá lehessen rendelni ahhoz a felsőoktatási intézményhez, ahol az adott képzés rendelkezésre áll.

25 EFOP-3.1.3 társadalmi felzárkózási és integrációs köznevelési intézkedések támogatása
Főkedvezményezett: Oktatási Hivatal Konzorciumi partnerek: - Keretösszeg (milliárd Ft): 4,2 Pályázati felhívás módosítás meghirdetésének dátuma: Projekt általános célja: A projekt célja az esélyegyenlőség érvényesülésének elősegítése az óvodai nevelésben. Ennek keretében a projekt hozzájárul ahhoz, hogy a köznevelési intézményrendszer alkalmassá váljon a hátrányos helyzetű gyermekek eredményes nevelésére, támogassa a gyermekek óvodai beilleszkedését és későbbi iskolai sikerességét, valamint a pedagógiai módszerekben való megújulás által képes legyen a hátrányos helyzetű gyermekek eredményes integrált nevelésére.

26 EFOP-3.1.3 társadalmi felzárkózási és integrációs köznevelési intézkedések támogatása
Oktatási Hivatal által megvalósítandó feladat: A projekt 2020 végéig 550 óvodában folytat esélyteremtő fejlesztő tevékenységet. Az intézmények – EMMI által jóváhagyott kiválasztási szempontsor alapján kerülnek ki az óvodák köréből. Az OH, fenntartó és óvoda háromoldalú támogatási szerződést köt. A megvalósításban közreműködnek: 1100 óvodapedagógus, tervezetten 100 folyamat tanácsadó (a tanácsadás csoportos formában történik, 5-7 óvoda alkot egy munkacsoportot, földrajzi elhelyezkedéstől függően történik a csoportok kialakítása), illetve ellátó konzulensek.

27 EFOP-3.1.3 társadalmi felzárkózási és integrációs köznevelési intézkedések támogatása
A projekt tartalmi fejlesztést (szervezeti kultúra, pedagógiai módszerek, hátránykompenzációs eljárások) biztosít 3 nevelési éven keresztül, szeptember 1-jétől kezdődően június 30-ig 550 óvodában valósul meg a fejlesztés, amit 1100 óvodapedagógus 100 tanácsadó irányításával valósít meg, illetve eszközjellegű támogatásokat nyújt a gyermekeknek (szociális támogatás, eszközök, kulturális programok), és az intézményeknek (csoportszoba fejlesztés). A gyermekek felzárkóztatását gyógypedagógusok, fejlesztőpedagógusok és logopédusok segítik. A tevékenységek és szolgáltatások a pályázati felhívásnak megfelelően kerültek meghatározásra. Két nevelési éven át az óvodák 10%-ában roma (anyanyelvi) dajka is bevonásra kerül, azaz 50 óvodában 50 dajkáról van szó. A projekt egyik célja a gyakorló óvodai hálózat kialakítása az óvodapedagógusokat képző felsőoktatási intézményekkel együttműködve, elsősorban a Dél-Dunántúlon és Észak-Kelet Magyarországon, abban a régióban, ahol az 550 érintett óvoda többsége található.

28 EFOP-3.1.5 a tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása
Főkedvezményezett: Oktatási Hivatal Konzorciumi partnerek: - Keretösszeg (milliárd Ft): 10 Pályázati felhívás meghirdetésének dátuma: Projekt általános célja: A kiemelt projekt célja a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése és csökkentése, a köznevelés hátránykompenzációs és esélyteremtő képességének növelése. A kiemelt projekt hozzájárul a minőségi oktatáshoz való hozzáférés javításához, az oktatási egyenlőtlenségek csökkentéséhez.

29 EFOP-3.1.5 A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása
Oktatási Hivatal által megvalósítandó feladat: lemorzsolódás elleni küzdelmet támogató területi szolgáltató rendszer fejlesztése 300 intézmény (alap- és középfokú) és az ezekben tanuló veszélyeztett célcsoport komplex fejlesztése (kiválasztásukat a projektben végrehajtandó kutatás fogja biztosítani, a kiválasztás alapja a végzettség nélküli iskolaelhagyás korai előrejelző rendszeréhez adott szempontok érvényesítése, illetve az országos kompetenciaméréseken való alulteljesítés jelenti, a kiválasztás szempontjai közé tartozik a más projekttől való lehatárolás is) lemorzsolódás elleni szervezeti és ágazati, területi és helyi együttműködések kialakítása 100 intézményben (alap- és középfokú) deszegregációs fejlesztés végrehajtása (ezek kiválasztása már megtörtént egy, az EMMI által elvégzett előzménykutatásban) lemorzsolódás elleni küzdelem támogatása módszertani fejlesztésekkel, tartalmakkal és azok közzétételével történik. A módszertani tudástár és tudásmegosztás támogatása, az EFOP fejlesztéseivel összehangolva valósul meg.

30 EFOP-3.1.7 Esélyteremtés a köznevelésben
Főkedvezményezett: Oktatási Hivatal Keretösszeg (milliárd Ft): 4,29 Pályázati felhívás meghirdetésének dátuma: Projekt általános célja: A projekt célja a köznevelési intézményekben az esélyteremtő nevelést lehetővé tevő módszertani kultúra fejlesztése. A projekt keretében komplex, helyi viszonyokra reagáló, gyakorlatközpontú intézmény- és szolgáltatásfejlesztés, valamint szolgáltatási tartalomfejlesztés valósul meg a már meglévő ismeretek, tapasztalatok, módszertani háttér, képzések és emberi erőforrás alkalmazásával a befogadó oktatás-nevelés megteremtése érdekében.

31 EFOP-3.1.7 Esélyteremtés a köznevelésben
Oktatási Hivatal által megvalósítandó feladat: igényekhez igazodó szakmai szolgáltatás nyújtása 150 intézmény (és pedagógusai, vezetősége) részére, gyógypedagógus, pszichológus, pedagógiai asszisztens, logopédus, gyógytestnevelő, családi mentor és roma mentor biztosításával, akiket pályázat útján választunk ki. 30 esélyteremtő intézménynek - akik már a TÁMOP fejlesztéseiben is részt vettek - a gyakorló intézménnyé válás érdekében, igényekhez igazodó szakmai szolgáltatás nyújtása (konfliktuskezelés, asszertivitás fejlesztését célzó képzésék, mediációs technika elsajátítás és ehhez szakember biztosítása, burn out kezelése, esetmegbeszélő csoportok a jelzőrendszer résztvevőivel) 200 tanoda részére - akik a EFOP pályázat nyertesei - egyéni fejlesztés megvalósítása, mérés-értékelés, egyéb tanodai élethez kapcsolódó tanácsadás, tudásmegosztás támogatása és az iskolák közti szakmai és emberi kapcsolatok elmélyítése. Összesen 30, „Második esély programot” megvalósító intézmény/szervezet részére igényekhez igazodó szakmai szolgáltatás nyújtása, akik a projektmegvalósítás során kerülnek kiválasztásra.

32 EFOP-3.1.7 Esélyteremtés a köznevelésben
Roma lányok végzettség nélküli iskolaelhagyásának megelőzése c. program részére képzés fejlesztése, valamint szakmai szolgáltatás biztosítása az egymástól tanulásuk támogatása érdekében A 150 intézmény fejlesztésének eredményeit, kiemelten a Dobbantó program 150 diákprojektjének eredményeit a közösségi média, a gerillamarketing módszereivel népszerűsítő tevékenységek. 30 mintaprojekt kiemelése, népszerűsítő események szervezése, a társadalmi felzárkóztatást szívügyének tartó hírességek bevonásával. 20 kerekasztal a deszegregáció megszüntetéséről, mindezeket széles körű társadalmi kör bevonásával. Patrónus rendszer kiépítése a gyerekek életvezetésének a támogatására, önkéntesek hálózatával. Szociális munkások egésznapos, több hónapon át tartó jelenléte a pilot programon belül, kiválasztott családoknál a megfelelő életvezetési szokások kialakítása érdekében. Ifjúsági projektek kezdeményezése az érintett fiatalok ötleteinek megvalósítására.

33 EFOP A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, meGújítása Főkedvezményezett:Oktatási Hivatal, Konzorciumi partnerek: Eszterházy Károly Egyetem, Magyar Tudományos Akadémia, Keretösszeg (milliárd Ft): 10,5 mrd Ft Projekt általános célja: A kiemelt projekt szolgálja az érettségi vizsgarendszer feladatállományának karbantartását, a tanulói mérés-értékelés fejlesztését, valamint a keletkezett mérési eredmények folyamatos értékelését, elemzését. A projekt célja továbbá a mérési eredmények visszacsatolásával és a tanítási gyakorlatba beépítésével a lemorzsolódás és a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése. Az új Nat és kerettantervek kidolgozása és bevezetésének támogatása, a DOS és az IKT alapú pedagógiai szakmai fejlesztések, továbbképzések támogatása.

34 EFOP-3.2.15 Oktatási Hivatal által megvalósítandó feladat:
Az OH szakmai és informatikai felkészítése az elektronikus tesztelő rendszer átvételére és országos mérési feladatokba történő integrálására. A természettudományos kompetencia terület beépítése az Országos kompetenciamérés rendszerébe. A média lehetőségei által kínált újszerű kompetenciamérési lehetőségek fejlesztése és kipróbálása. Az idegen nyelvi mérések fejlesztése elektronikus, adaptív irányba. Az angol és a német nyelv esetén a cél az A1-B2 szintig terjedő, elektronikus és adaptív rendszer; más nyelvek esetén nyelvi szint specifikus, elektronikus tesztelésre történő fejlesztése valósul meg. A tanulók 8. évfolyam utáni pályaválasztását (pályaorientációt) segítő mérési és információs rendszer kutatási megalapozása és kifejlesztése.

35 EFOP Az érettségi vizsgarendszer mérésmetodikai monitorozása, ellenőrzése, a nyilvános feladatállomány tematikus feldolgozása és hozzáférhetővé tétele a szaktanárok és a vizsgázók számára, az emelt szintű szóbeli vizsgák feladatállományának fejlesztése. Komplex tanulói-iskolai-fenntartói visszajelző rendszer fejlesztése, amely alkalmas az országos mérési rendszerben keletkezett adatok integrált visszajelzésére, valamint a mérési azonosítóra alapozott longitudinális elemzések megalapozására. A Nemzeti Köznevelési Portál üzemeltetésének átvételét követően a portál funkcióbővítése. Az új NAT-ban meghatározott fejlesztési területek beépítése a pedagógiai kultúrába, a pedagógusok felkészítése által. A témahetek kínálatának bővítése a tárcával történő egyeztetések alapján, továbbá ehhez kapcsolódóan a Sulinet tartalomkínálati portál fejlesztése, új módszertani elemekkel.

36 Sikeres 2017-es évet kívánok és kiváló együttműködést az Oktatási Hivatallal!


Letölteni ppt "Új feladatok és bővülő együttműködési lehetőségek a köznevelési rendszerben Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések