Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az aktív korúak ellátásának új rendszerével kapcsolatos önkormányzati igazgatási tapasztalatok Kiskunfélegyházán Szociális Igazgatási Mintahely Ódor László.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az aktív korúak ellátásának új rendszerével kapcsolatos önkormányzati igazgatási tapasztalatok Kiskunfélegyházán Szociális Igazgatási Mintahely Ódor László."— Előadás másolata:

1 Az aktív korúak ellátásának új rendszerével kapcsolatos önkormányzati igazgatási tapasztalatok Kiskunfélegyházán Szociális Igazgatási Mintahely Ódor László Kecskemét 2009. július 23.

2 Helyi adottságok  Jelenleg aktív korúak ellátásában részesülők  4 ügyintéző, betű szerint felosztva  Lakosságszám kb. 31.000-fő

3 Az átalakítás eredeti céljai  a segélyezettek munkaerő piaci pozíciójának javítása,  a segélyezés munka ellen ösztönző hatásának mérséklése,  a foglalkoztatás növelése,  a szociális és munkaügyi szolgáltatások együttműködésének erősítése a segélyezettek integrációja érdekében.

4 A segélyezettek munkaerő piaci pozíciójának javítása  A megvalósítás érdekében gyakorolt eszközök  Közcélú munkára történő kiközvetítések –Havonta egy kiközvetítés, minden RÁT-os személyt ( kb. 430fő/2009) –A kiközvetítésen általában jelen van a Munkaügyi Központból valaki –Az alkalmi könyves foglalkoztatás felváltása munkaszerződésre  2009-ben 15 fő kezdett keresőtevékenységet RÁT-ról  A közcélúban való tényleges részvétel –Közcélú munkáról elment keresőtevékenységbe 2 fő  A start kártya előnyeinek bemutatása

5 A segélyezés munka ellen ösztönző hatásának mérséklése  Egyre nagyobb a különbség a segély összege és a közcélú munka munkabére között  Elsőként a magasabb összegű segélyeseket vontuk be a munkába  Egyre többen már önként kérik a közcélú munkát

6 Foglalkoztatás növelése  A közfoglalkoztatás alakulása  A keret összeg feloldása, a segélynél kedvezőbb finanszírozás növelte a létszámot  Határt a munkahelyek száma és a saját erő költségvetésben meghatározott keretösszege szab

7 A szociális és munkaügyi szolgáltatások együttműködése  Képzések tervezett indítása a munkahelyi igényeknek megfelelően –Takarító képzés (8 osztállyal rendelkezőknek) –Intézményi karbantartó (8 osztály vagy egyszakmások részére)  Munkalehetőségekről tájékoztatás  Családsegítő Szolgálat felkérése

8 A rendszer működése (RÁT)  Kérelem, a szükséges mellékletekkel  Határozat hozatal  Rögzítés párhuzamosan az adatbázisban  Soron következő kiközvetítésre felszólítás  Orvosi alkalmassági vizsgálatra küldés  Munkába helyezés  Elszámolás  Statisztika  Éves feladat a közfoglalkoztatási terv készítése

9 Kérelem, eljárás megindítása  Jogszabálynak megfelelő nyomtatvány a szükséges mellékletekkel  Gond: –Álláskeresési megállapodás megléte nem szerepel az igazoláson –Álláskeresési ellátásra jogosító napok számának nyomon követése

10 Döntés  A határozatban szerepelnek a jogok és a kötelezettségek –Mikortól, milyen összegű ellátásra jogosult –Jelentkezési, bejelentési kötelezettség, –Tájékoztatók  Közfoglalkoztatásról, egészségügyi szolgáltatásra való jogosultságról, előlegről

11 Az ellátásra jogosultak  Aktív korúak ellátására jogosultak számának alakulása

12 Adatbázis alkalmazása  A határozat meghozatalát követően párhuzamosan az adatbázisban is felvitelre kerülnek az adatok  A „régi” jogosultságok is folyamatosan rögzítésre kerülnek  Gond: –az interfész kapcsolat hiánya –a rendszer viszonylagos lassúsága

13 Kiközvetítés  Általános tájékoztatás  Jelenléti ív –Hiányzók felszólítása, Munkaügyi Központ értesítése a kiközvetítő lapon  Nyilatkozat a munka elvállalásáról  A konkrét munkavállalók maradnak, –ők kapnak: –orvosi beutalót, tájékoztatót,

14 Orvosi alkalmassági vizsgálat  Három oldalú megállapodással, a jegyző küld vizsgálatra és ő is ellenőrzi a számla valódiságát  Tapasztalatok –Időnként sok az alkalmatlan (jelenleg kb. 25 fő)  Kezelése: ORSZI, másik munkakör –Máskor a vizsgálatra várók is munkát kezdenek

15 Munkába helyezés  Helyileg a szociális ügyintéző végzi –előnye: teljes rálátás az ügyfélre –hátránya: széleskörű ismeret, sok munka (egy munkába állítás 8 fajta irat 23 példány)  Szükséges volna képzés erre a feladatra  Gond: –a táppénzes állomány lejárta utáni teendők

16 Elszámolás  Orvosi igazolások a bérszámfejtő felé  Havi jelentések készítése –Változás jelentés –Pénzügyi elszámolás  igénylőlap készítése  brigádvezető elszámolása a Munkaügy felé –Keret nyomon követése

17 Statisztika  Heti statisztika Munkaügy felé –Meddig szükséges?  Önkormányzat felé beszámolók készítése  Éves statisztika

18 Közfoglalkoztatási terv  Minden év elején az előzetes felmérések alapján készül el  Gond: –Mikor szükséges módosítani, mi számít lényeges változásnak? –Jövőre hogyan jön ez össze a költségvetéssel?

19 Rendszeres szociális segélyezettek  Gyermekek napközbeni elhelyezése megoldott városunkban  55 év felettiekkel a Családsegítő Szolgálat működik együtt a beilleszkedési terv alapján  Gond: –a jelenlegi rendszer nem ösztönzi az önkormányzatot az 55 év felettiek foglalkoztatására (akik szívesen dolgoznának)

20 „Út a munkába program” kihatásai  Egyénre gyakorolt hatás –A foglalkoztatási lehetőség a pályakezdőket bevezeti a munka világába –A rendszeres munkától elszakadt réteget újra a rendszeres munkára készteti  Társadalomra gyakorolt hatás –A társadalom nagyobb toleranciával van a dolgozó emberrel szemben –A város hasznos polgáraivá válnak

21 Köszönöm figyelmüket! Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "Az aktív korúak ellátásának új rendszerével kapcsolatos önkormányzati igazgatási tapasztalatok Kiskunfélegyházán Szociális Igazgatási Mintahely Ódor László."

Hasonló előadás


Google Hirdetések