Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Pontrendszer Természetesen Maszk 1.0 béta verzió
2
Gyűjts jegyek helyett pontokat! A tanév további részében 2-4 hetes témakörök lesznek. A témakörök (változó) időtartama alatt pontokat kell gyűjtenetek.
3
Minden témakör végén a szerzett pontokat egy nagy súlyozású jegyre váltjuk át. Minden új témakör elején 0 pontról indultok. Az átváltás az alábbiak szerint történik: 0-8 pont: 1 9 pont: 2 10 pont: 3 11-15 pont: 4 16-20 pont: 5 20 pont fölött a pontok egy külön gyűjtőszámlára kerülnek. A mesterpontok nem nullázódnak le szintenként! 15 mesterpont = plusz egy 5-ös
4
Pontgyűjtési lehetőségek Figyelem! A változtatás jogát fenntartom!
5
FELADATTÍPUSRÉSZLETES LEÍRÁS (maximálisan szerezhető pont) ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTOK TÉMAZÁRÓA teljes témakör anyagából, én állítom össze. max. 10 pont 10 %-onként 1 pont RÖPDOLGOZATMinden hét első óráján az elmúlt hét anyagából teszek fel 3 kérdést. A dolgozat megírása nem kötelező! max. 3 pont helyesen megválaszolt kérdésenként 1 pont SAJÁT DOLGOZAT – ez az első néhány témakör alatt még nem választható! A dolgozatot Te állítod össze magadnak. Az erre kijelölt órán írhatod meg. 10 kérdés/feladat = max. 5 pont a dolgozat elkészítése, a tananyag hangsúlyainak felismerése, a pontos válaszadás Megj.: az első pár alkalommal előzetesen ellenőriznem kell a feladatlapot – később már nem feltétlenül!
6
FELADATTÍPUSRÉSZLETES LEÍRÁS (maximálisan szerezhető pont) ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTOK FELELET/BESZÁMOLÓA tananyag egy választott részegységéből felkészülsz (segítek, ha igényled!), ezután szóban beszámolsz nekem / vagy max. 7 percben magyarázat + ismétlő/rendszerező kérdések formában az osztálynak. max. 5 pont felkészültség, önálló utánaolvasás, a tananyag megértése, pontos és jó előadása Megj.: legalább egy órával előre jelezned kell, ha szeretnél beszámolni! HÁZI DOLGOZAT (lehet pl. egy tudományos blog témája, egy tévhit körüljárása, egy tudományos innováció bemutatása, vagy más saját téma) Internetes és/vagy szakirodalmi kutatás egy tananyaghoz (akár csak lazán) illeszkedő, téged érdeklő témában; erről egy min. fél, max. 1,5 oldalas dolgozat írása és benyújtása. Lehet közös munka vagy önálló is. max.5 pont (kiemelkedő minőség esetén 6-7 pont is lehet) házidolgozat felépítése és minősége, a téma alapos feldolgozása, a probléma/téma megértésének visszatükrözése, belefektetett munkamennyiség Különböző témában, de többet is be lehet adni egy témakörön belül!
7
FELADATTÍPUSRÉSZLETES LEÍRÁS (maximálisan szerezhető pont) ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTOK SAJÁT MEGFIGYELÉS1-3 hétig minden nap végzendő feladat/megfigyelés dokumentálása, következtetések. Ide tartoznak a „miért hasznos számomra a term.tudomány”, „hol találkoztam az adott ismerettel a hétköznapjaimban” típusú megfigyelések is. max. 5 pont a megfigyelés precíz elvégzése, az elméleti háttér pontos bemutatása, a házidolgozat vagy prezentálás minősége, belefektetett munka RÖVID ELŐADÁSTémák, videók, cikkek, anyagok, melyekből az órán max. 5 perces kiselőadás tartható. (Egy témát osztály szinten csak egyszer lehet feldolgozni, önállóan!) max. 5 pont felkészültség, előadás minősége Megj.: legalább egy órával előre jelezned kell, ha szeretnél előadni! A „20x20” módszert választók plusz 1-2 plusz pontot szerezhetnek (+2 ha sikerül tartani az időkeretet, +1 ha nem)
8
FELADATTÍPUSRÉSZLETES LEÍRÁS (maximálisan szerezhető pont) ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTOK TED ELŐADÁSEgy tudományos témájú TED előadás összefoglalása saját szavakkal (szóban vagy írásban) max. 3 pont az előadás lényegének megértése és visszatükrözése; a tanulság(ok) kiemelése KÍSÉRLET, MODELLEZÉSOtthon elvégezhető kísérlet, ill. megépíthető modell, melyről leírást kell készíteni és az eredményeket bemutatni (lehet csapatmunka is!) max. 5 pont leírás/jegyzőkönyv minősége, a probléma/téma megértése és a lényeg visszatükrözése, belefektetett munkamennyiség Megj.: bizonyos kísérletek bemutathatók a tanórán is A KERETTANTERV KÉRDÉSEI „Ilyenek vagyunk” c. kötet vonatkozó része A „Problémák, jelenségek, gyakorlati alkalmazások, ismeretek” oszlopban szereplő kérdések részletes megválaszolása, kifejtése szóban vagy írásban max. 3 pont teljeskörű válaszadás, pontos fogalmazás, belefektetett munka
9
FELADATTÍPUSRÉSZLETES LEÍRÁS (maximálisan szerezhető pont) ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTOK ÓRAI MUNKATanórai jelenlét (témába vágó kérdések, megjegyzések), aktív figyelem, együttdolgozás tanóránként max. 1 pont órai feladat jó megoldásáért további pont szerezhető FÜZETVEZETÉSA füzetben min. a tanórán elhangzottak vázlata szerepel. tanóránként 1 ember füzetét megnézem, max. 1 pont a táblára felírtak pontos másolása és saját jegyzettel való kiegészítése (ötletek, gondolatok is megjelennek!) EXTRÁKSzinte bármi, csak egyeztessük előre!!! Pl. novella, vers, rajz, képregény, graffiti, videó, hanganyag, szobor, infografika, mém, fordítás, szerepjáték, társas, órai vetélkedő… max. 3 pont (ha nagyon jól sikerült és sok munka van benne, akkor max. 5 pont) ötletesség, minőség, kreativitás, belefektetett munka
10
Alapvető szabályok (bővülhet!) a feladatok és a témaválasztás szabad, de előzetes egyeztetéshez kötött. (Nem szeretném, hogy a munkád vakvágányra fusson!) folyamatosan teszek közzé feladatokat, témaötleteket a pontos formai követelményekről szóban egyeztetünk témakörönként csak egyszer lehet egy pontgyűjtési módszert használni - kivéve a dolgozatok és a beadandók (pl. nem lehet egy témakört csupán 3 db novella és 1 db szobor beadásával teljesíteni)
11
Ha az egyik feladatodra valamiért csak 1 pontot kaptál, egyszer van lehetőséged javítani az adott feladat ismétlésével – ekkor csak az új pontszám fog beszámítani! Egymásnak nem lehet pontot kölcsönözni! Egy adott témakör végén lehet max. 3 pontot hitelként felvenni, de ebben az esetben a következő szinten be kell hoznod a kölcsön ponto(ka)t (vagyis mínuszból indulsz) – vigyázz vele!! A témakörök időtartama alatt haladási naplót kell vezetni – ebbe röviden írj bele mindent, amit az adott szakaszban elvégeztél.
12
Érdemes a témakör teljes időtartama alatt elosztani a munkát! A beadott anyagokat sorszámozni fogom az átadáskor. Az értékelésükre hétköznaponként fél órát (a szint zárása utáni napokban 1 órát) fogok szánni. Amit nem tudok kijavítani a szint zárását követő 3. nap végéig, azt nem tudom figyelembe venni az adott szinten. A pontokat egy közös táblázatban vezetem, amit mindenki láthat.
13
Pontlevonás ha a megbeszélt/megígért feladat elvégzése/bemutatása elmarad kirívóan negatív munkamorál vagy magatartás esetén (pl. rendszeres késés, passzivitás csoportmunkánál, haladási napló/portfólió vezetésének elmaradása, füzetvezetés hiánya) a rendszer kijátszása esetén
14
Minden témakör végén visszajelzést fogok kérni a pontrendszer működéséről. A szabályzat az év folyamán a tapasztalataim és a Ti visszajelzéseitek alapján változhat! Erről mindig tájékoztatlak Titeket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.