Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErnő Lakatos Megváltozta több, mint 8 éve
1
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, 2014.11.27. Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros Józsefné óvónők, jó gyakorlat gazdák
2
A célok meghatározása A probléma megoldása, az alkotás, létrehozás, a tanulás nem cél, hanem a folyamat velejárója. A tapasztalatszerzés komplex, így az ismeret is komplex módon épül be, létrehozva egy alkalmazásra alkalmas tudást. A lebonyolítás menete nyílt, vagyis a gyermekek igénye és spontán ötletei alapján gazdagodik. Vátozó idejű a téma és tartalom valamint az érdeklődés szabja meg a projekt hosszát. Keretei 1-2-3 hét.
3
Gyermek központú módszer minden egyes gyermek számára elérhető: életkor, fejlettségi szint közötti különbségeket a mindennapi életből adódó probléma helyzetek megoldására törekednek „Minden gyermek abban fejlődik a legjobban, amiben jól érzi magát”. Figyelembe veszi és épít az óvodás gyermek, tanulási sajátosságaira A pedagógiai projekt mindig komplex, felnőtt-gyermek partneri együttműködésére épül,a differenciálás eszköze
4
Sikeres együttnevelés a pedagógiai projekt komplex, alkotó jellegű megismerési-cselekvési egység, minden gyermek számára elérhető vegyes csoportokban életkor, fejlettségi ütemek különbözőségét is jól tolerálja, minden gyermek megtalálja helyét a probléma megoldásában felfedezve, megismerve tanul, nem didaktikusan megtervezett keretek között az egyes projektek a szülők bevonásával és aktív közreműködésével valósul meg
5
Milyen jellemző körülmények esetén működőképes az ajánlott forma? Vegyes és homogén csoportokban is jól alkalmazható, eredményesen alkalmazható hátrányos és halmozottan hátrányos gyermekek körében. Ha a szokványos napi vagy heti váltásos munkaszervezési struktúrával szakítani képesek a pedagógusok, elfogadva a projekt idő tartalmához igazodó munkaidő beosztást.
6
Milyen tervezési feladatokat igényel? szükséges az átfogó, komplex tevékenységirányításra történő felkészülés a feldolgozott téma több aspektusból való megközelítése „ötletzsák” a gyermekek által kezdeményezett terület feldolgozására történő gyors reakció a megtervezett, előre elképzelt irány, elengedni tudása a gyermek érdeklődésének, tanulási vágyának kielégítése érdekében Differenciálási lehetőségek tervezése, életkor, egyéni fejlődési ütemhez igazodva
7
Hogyan ötvözzük a kompetencia alapú program elemeit és a projekt tervezést? Saját tervezési napló segíti az óvónők munkáját (szintén innovációs elem) Hálóterv (éves tematika – nóvumhoz igazodó) Tématerv Fejlesztési célok és területek meghatározása DIFER mérés alapján Tevékenység vázlatok Képességfejlesztés értékelése Reflexió
8
A tervezési napló fejlesztési területek képesség fajtákdifferenciálási szintek 3-4 év4-5év6-7év értelmi szociális Kommunikáció (verbális nonverbális) Testi Téma címe: …………………………………………………………………………………………… Téma időbeni terjedelme: ……………..……………-tól …………………………. ig
9
Vázlat Időtartam: Komplex tevékenység irányítás vázlata: Módszerek, eszközök, előzmények :
10
Projekt módszerrel – kompetencia téma feldolgozása Ha majd elmegyek hozzátok …
11
Üdvözlet szeretteinknek
13
Relaxálunk zenére
14
Tűz gyújtás
15
Tüzes golyó - koncentrációs játék -
16
Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Zsiros Józsefné óvónő „Jó gyakorlat gazda”
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.