Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIldikó Fülöp Megváltozta több, mint 8 éve
2
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1
3
2 Az előadás tartalmi elemei A SZÖM I. szint céljai A modell struktúrája Indikátor fogalma Indikátorrendszer: kulcsindikátorok, benchmarking indikátorok, Kritériumrendszer 2
4
3 SZÖM I. szint- Célok I. Helyzetfelmérő szint –Az intézményi célrendszer vizsgálata –Az intézmény mérési- értékelési rendszerének fejlesztése –Az adatgyűjtési rendszer kialakítása, fejlesztése A 40 kulcsindikátor esetében az adatgyűjtés megkezdése A benchmarking indikátorok esetében az adatgyűjtés elindítása 3
5
4 4 Kulcs fontosságú eredmények Munkatársi eredmények Közvetlen partneri eredmények Társadalmi hatás eredményei EREDMÉNYEK INNOVÁCIÓ és TANULÁS Szakképzési Önértékelési Modell – I. szint 4
6
5 A SZÖM III. Eredmények oldalának struktúrája 5 Kötelezően mérendő kulcsindikátor (K) Kötelező vizsgálati terület Benchmarking adatbázis indikátor (ajánlott)
7
6 9. Kulcs- fontosságú eredmények 7. Munkatársi eredmények 6. Közvetlen partneri eredmények 8. Társadalmi hatás eredményei SZÖM – Eredmények kritériumok Társadalom és közvetett partnerek szemszögéből Közvetlen partnerek szemszögéből Fenntartó és stratégiánk szempontjából Munkatársak szemszögéből 6
8
7 7 Eredmények 6. A közvetlen partnerek elégedettségével kapcsolatos eredmények Milyen eredményeket ért el az intézmény a közvetlen partnerek elégedettsége terén –előre megtervezett céljaival, –más intézmények eredményeivel összehasonlítva, –az elmúlt években?
9
8 8 Eredmények 6. A közvetlen partnerek elégedettségével kapcsolatos eredmények 6.a) A közvetlen partnerek véleménye az intézményről és teljesítményéről 6.b) A közvetlen partnerek elégedettségét alátámasztó számszerű adatok
10
9 partnerkapcsolatok menedzselésével kapcsolatos partneri vélemények: –panaszok kezelésével kapcsolatos elégedettség; –kommunikációval kapcsolatos elégedettség; … az intézmény nevelési-oktatási tevékenységével kapcsolatos partneri vélemények: –munkába állásra való felkészítéssel kapcsolatos elégedettség; –értékeléssel kapcsolatos elégedettség; … a nevelő-oktató munka körülményeivel kapcsolatos partneri vélemények: –tanműhelyek felszereltségével kapcsolatos elégedettség; –az intézmény környezetével kapcsolatos elégedettség; … 6.aA közvetlen partnerek véleménye az intézményről és teljesítményéről 9
11
10 nevelő-oktató munkával és a munka körülményeivel kapcsolatos számszerű adatok: –az intézmény iránti érdeklődés mértéke; –tanulási körülményeket javító fejlesztések mértéke; –az intézmény támogatottsága; … partnerkapcsolatok menedzselésével kapcsolatos számszerű adatok: –rendezvények részvételi aránya; –panaszok, reklamációk száma, aránya; –tanórán kívüli szolgáltatások és opcionális oktatási szolgáltatások mértéke és kihasználtsága; … 6.b A közvetlen partnerek elégedettségét alátámasztó számszerű adatok 10
12
11 EREDMÉNYEK 7. A munkatársak elégedettségével kapcsolatos eredmények Milyen eredményeket ért el az intézmény a munkatársak elégedettsége terén –előre megtervezett céljaival, –más intézmények eredményeivel összehasonlítva, –az elmúlt években?
13
12 Eredmények 7. A munkatársak elégedettségével kapcsolatos eredmények 7.a) A munkatársak véleménye az intézményről és teljesítményéről 7.b) A munkatársak elégedettségét alátámasztó számszerű adatok
14
13 Tanulópontok – 6. és 7. kritériumok közvetlen partneri kör szűkítése –szülők, –gyermekek/tanulók, munkatársaknál a szegmentálás hiánya –pedagógus – nem pedagógus munkatársak, –intézménytípusok, tagintézmények, vélemények nem számszerű (szöveges) bemutatása vélemények és mutatók keveredése 13
15
14 Milyen eredményeket ért el az intézmény a társadalom, illetve a társadalmat képviselő szervek, szervezetek elégedettsége terén - előre megtervezett céljaival, - más intézmények eredményeivel összehasonlítva, - az elmúlt években? Eredmények 8. A társadalmi hatással kapcsolatos eredmények
16
15 Eredmények 9. A kulcsfontosságú eredmények Milyen eredményeket ért el az intézmény –előre megtervezett céljaival, –más intézmények eredményeivel összehasonlítva, –az elmúlt években?
17
16 Eredmények 9. A kulcsfontosságú eredmények 9.a)Az intézmény kulcsfontosságú eredményei –előre megtervezett és legfontosabbnak tartott eredmények, –kulcsfolyamatok eredményei, –pedagógiai/nevelési program céljai, –stratégiából adódó kiemelt célok. 9.b) Az intézmény kulcsfontosságú eredményeit alátámasztó számszerű adatok –kulcsfontosságú eredményeinek követése, előrejelzése és javítása, –intézményi működés hatékonysága.
18
17 Tanulópontok – 9. Kulcsfontosságú eredmények nem valódi kulcsfontosságú eredményeket mutatnak be kulcsfolyamatokhoz kapcsolódó eredmények kimaradnak a 9.a-ból eredmények nem számszerű (szöveges) bemutatása 9.a és 9.b szétválasztása –stratégiai célok + kulcsfolyamatok 9.a, –egyéb máshova nem sorolt 9.b. állapotjelző mutatók bemutatása szegmentálás hiánya 17
19
18 Indikátor fogalma I. Indicator /mutató/ pontosan kifejezhető eszköz, amely méri a megtett haladást egy cél irányába. "...mindazon adatok, amelyek felvilágosítanak bennünket a struktúrákról és a folyamatokról, a célokról és a teljesítményekről, az értékekről és a véleményekről". (Zapf 1977) 18
20
19 olyan paraméter vagy érték, amely –rámutat –információt –leírást nyújt valamilyen kapcsolódó jelenség, környezet vagy terület helyzetéről Indikátor = az adatot mérési célhoz rendeljük Indikátor fogalma II. 19
21
20 Adatból – indikátor a közoktatási intézményben Az intézmény szempontjából indikátorról, mutatóról, jelzőszámról, akkor beszélünk, ha ezek az intézmény valamely szintű céljaihoz kapcsolódnak, mint mérési eszköz. 20
22
21 Kulcsindikátorok Az intézményi működés megfelelősége, eredményessége és hatékonysága szempontjából meghatározó indikátorok. 4 terület: Oktatási és képzési eredmények Alkalmazottakkal kapcsolatos eredmények Munkaerő-piaci és társadalmi eredmények Pénzügyi eredmények
23
22 Kulcsindikátorok 22 Mutató (indikátor) megnevezése Adatforrás, az adatgyűjtés módja Mérték- egység Mutató (indikátor) típusa lemorzsolódás mértéke a szakképző iskolai tanulólétszámhoz viszonyítva (ki-01) A szakképző iskolát adott tanévben végzettség megszerzése nélkül elhagyó diákok száma a szakképző iskola diáklétszámához viszonyítva. Megjegyzés: korai iskolaelhagyás Adatforrás: Iskolai tanulói nyilvántartás, statisztikák Példa: 6fő/300fő*100%=2% %Eredmény
24
23 Benchmarking - Egy lehetséges megoldás 1.Interneten elérhető adatbázis 2.Önkéntesség 3.Anonimitás 4.Azonos mutatók 5.Lekérdezhetőség 23
25
24
26
25
27
26
28
27
29
28
30
29
31
30 Kérdések
32
31 Köszönöm a figyelmet! 31
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.