MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához."— Előadás másolata:

1 MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához szükséges elemzések” című kutatás

2 Alapvető problémák A gazdaság igényei korlátozottan jutnak érvényre a képzési struktúrában, tartalomban A csökkenő létszámú szakmunkásképzés feszültséget teremt a munkaerőpiacon A szakképzés-szerkezet és foglalkoztatási struktúra jelentős eltéréseket mutat Kontraszelekcióból fakadóan nagy a lemorzsolódás Gyakorlati képzés több mint felét az iskolák folytatják A szakmunkás lét presztízse alacsony Elaprózódott, finanszírozhatatlan intézményhálózat …

3 A szakképzésről szóló – többször módosított – 1993. évi LXXVI. törvény szerint a gazdálkodó szervezeteknél folyó gyakorlati képzés felügyeletét, és a képzésre vonatkozó rendelkezések megtartásának, a képzéshez szükséges feltételrendszer meglétének ellenőrzését az illetékes területi gazdasági kamarák – a szakképző iskolák közreműködésével – látják el. Kutatás háttere A Magyar Agrárkamara 2008-ban a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet által meghirdetett „A Munkaerőpiaci Alap képzési alaprész központi keretéből finanszírozandó, szak- és felnőttképzési kutatások támogatására” tématerületre pályázatot nyújtott be. A „Szak- és felnőttképzési kutatások támogatása” területen a „Moduláris és kompetencia alapú képzés vizsgálata a középfokú agrár szakképzésben” címmel kutatást végzett. Célja a kompetencia alapú, moduláris Országos Képzési Jegyzékben található iskolai rendszerben oktatható, agrár szakképesítés képzésében érdekelt szakképző intézmények gyakorlati oktatási kompetenciáinak, valamint a gazdálkodó szervezetek kompetenciáinak mérése volt.

4 Felmérés Kérdőívek: intézményi kérdőív pedagógus kérdőíve gazdálkodó szervezet kérdőíve Az elemzés kiindulópontja az volt, hogy az elmúlt 3 év beiskolázásainak tárgyi és személyi változásaira épüljön (közel 180 iskola, kb. 300 képző és mintegy 1000 gyakorlati hely oktatói). Alapvető célunk volt, hogy átfogó képet kapjunk a szakképzés területén az egyes modulokban megjelenő gyakorlati háttér meglétéről és feltételeiről, valamint, hogy a képzéshez kapcsolódó szakmai vizsgák miként bonyolíthatóak le az egyes modulok tekintetében. E-mail, postai és telefonos megkeresések Központi adatgyűjtés, feldolgozás A felmérés során értékelhető kérdőívet 816 helyről kaptunk vissza.

5 Statisztikai összesítés A WEB alapú feldolgozás, lehetővé tette, hogy egyszerre többen is dolgozzanak (helytől függetlenül) a kérdőívek feltöltésében, és egyben a kiértékelés informatikai alapját is adta.

6 Elkészült kiadványok

7 Köszönöm a figyelmüket Dr. Laczkó András Főtanácsos Magyar Agrárkamara 06-1-802-6113 laczkoa@agrarkamara.hu


Letölteni ppt "MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához."

Hasonló előadás


Google Hirdetések