Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaOszkár Mezei Megváltozta több, mint 8 éve
1
1 2008.09.18-20. NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés 4. előadás
2
2 2008.09.18-20. NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelés peremfeltétele Világos, konkrét célok (Pedagógiai programban és azon kívül) Kell, hogy rendelkezzen a szervezet konkrét, írottan is létező célokkal. E céloknak elég világosnak kell lennie ahhoz, hogy az egyén meg tudja állapítani azokat a prioritásokat, amelyeknek több erőforrást és időt kell szentelnie. A célok segítségével fel kell tudni vázolni a munkatervet. Definiált információforrás-gyűjtő eszközök és eljárás; eljárásrend; folyamat Tisztázott, szabályozott munkakörök Egyértelműen meghatározott feladat- és jogkörök; munkaköri leírások. A munkaköri leírások jelentik az értékelés alapját.
3
3 2008.09.18-20. NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Munkaköri leírás Személyre szabott, konkrét, egyértelmű, azaz ha csak lehet névre és évre szóló! A jó munkaköri leírás olyan, hogy ha kell, bármely pontja nem teljesítése alapján fegyelmi eljárást lehet kezdeményezni.
4
4 2008.09.18-20. NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Az információgyűjtés forrásai Leterheltségi mátrix Intézményi ellenőrzések jegyzőkönyvei, tapasztalatai Intézményi statisztikák (tanulói mérések eredményei) A (nevelő-oktató munkához) a pedagógusok által elkészített dokumentumok (tanmenet, foglalkozási terv stb.) Óralátogatási szempontok; óralátogatási jegyzőkönyv
5
5 2008.09.18-20. NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület 360 fokos értékelés Mindenkit sokan értékelnek, ilyenek Önmagunk Közvetlen felettes, az ő főnöke Beosztottaink Munkatársaink Vevőink
6
6 2008.09.18-20. NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Az értékeléshez használható információforrások Komoly felkészülést igényel a vezetőtől Konkrétumok összegyűjtése az értékelt munkatárs évközi teljesítményéről, munkájáról, magatartásáról, esetleg konfliktusairól stb. - folyamatos tevékenység Felkészülés az értékelési helyzetre, az értékelő megbeszélésre
7
7 2008.09.18-20. NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Az adatok kezelése, hozzáférés Dokumentálás Az értékelés dokumentumai személyes anyagnak minősülnek Minden anyagot ismerhet: - az érintett - a munkáltató Az általa gyűjtött anyagot ismerheti: - az értékelésben résztvevő
8
8 2008.09.18-20. NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Az értékeléssel kapcsolatos néhány kérdés A pedagógus teljesítményét munkakörének és az intézmény (kiemelt) céljainak (pedagógiai program, minőségcél) figyelembevételével meghatározott (teljesítmény)követelmények alapján a munkáltatói jogkör gyakorlója évente írásban értékeli. A teljesítménykövetelmények megállapítását, a fejlesztési javaslatokat, az írásbeli értékelés átadását szóbeli megbeszéléshez kell kötni. A munkáltató a teljesítményértékelést átruházhatja másra.
9
9 2008.09.18-20. NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Az értékeléssel kapcsolatos néhány kérdés A teljesítményértékelés tartalmának hibás vagy valótlan ténymegállapításának megsemmisítése iránt a pedagógus munkaügyi jogvitát kezdeményezhet. Lehetséges a minősítés is. Kérésre ez kötelező. Minősíteni csak abban az esetben lehetséges, ha a munkáltató és a pedagógus legalább egy évig együtt dolgozott
10
10 2008.09.18-20. NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Az értékelés folyamata Célkitűző, tervező szakasz Információgyűjtő és az Értékelő szakasz
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.