Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBálint Frigyes Orsós Megváltozta több, mint 8 éve
1
„Út a munkához” program egyéni és társadalmi hatásai Tapasztalatok Sarkad városában
2
Sarkad és kistérsége földrajzi elhelyezkedése
3
A kistérség gazdasági, szociális jellemzői 33 leghátrányosabb helyzetű kistérség egyike 33 leghátrányosabb helyzetű kistérség egyike Gazdaságilag elmaradott, ipari termelés nem jelentős, főként mezőgazdasági termelés folyik Gazdaságilag elmaradott, ipari termelés nem jelentős, főként mezőgazdasági termelés folyik Rossz demográfiai mutatók, csökkenő lélekszámú települések, öregedő népesség Rossz demográfiai mutatók, csökkenő lélekszámú települések, öregedő népesség Magas munkanélküliség Magas munkanélküliség A népesség alapvető szükségletei egyre növekvő mértékben a szociális ellátórendszeren keresztül elégíthetők ki A népesség alapvető szükségletei egyre növekvő mértékben a szociális ellátórendszeren keresztül elégíthetők ki
4
Munkanélküliségi adatok Sarkad és kistérségében I. Forrás: www.afsz.hu
5
Munkanélküliségi adatok II. a munkavállalási korú népesség %-ában Kistérség Sarkad Békés Megye Országos
6
Aktív korúak ellátása-Sarkad I. Közcélú fogl. RÁT alapösszeg Aktív korú nem foglalkoztatott RSZS 55 év felett RSZS egészségkárosodott RÁT emelt összeg
7
Aktív korúak ellátása-Sarkad II.
8
Közcélú foglalkoztatás Sarkadon I. Nemek szerint
9
Közcélú foglalkoztatás Sarkadon II. Felajánlott munkát nem fogadta el
10
Közcélú foglalkoztatás Sarkadon III. Közcélú foglalkoztatás közben szerződés megszűnése
11
Közcélú foglalkoztatás Sarkadon IV. Közcélú foglalkoztatás keretében munkavégzésre alkalmatlanok
12
Közcélú foglalkoztatás Sarkadon V. A foglalkoztatni kívánt populációból kiesők aránya a foglalkoztatottakhoz viszonyítva
13
Közcélú foglalkoztatás Sarkadon VI. Betegállományban lévők száma és a betegállományban töltött napok számának alakulása
14
Közcélú foglakoztatás tapasztalatai I. Az év folyamán 740 ember került be az aktív korúak ellátásán belül (hosszabb-rövidebb időre) a RÁT-ba, ebből 423 fő lett bevonva a közcélú foglalkoztatásba Az év folyamán 740 ember került be az aktív korúak ellátásán belül (hosszabb-rövidebb időre) a RÁT-ba, ebből 423 fő lett bevonva a közcélú foglalkoztatásba A munkát el nem vállalók aránya alacsony, az azonban kitapintható, hogy korábbi „fekete” munkaviszonyok váltak legálissá a közfoglalkoztatásba való bevonás szándékakor A munkát el nem vállalók aránya alacsony, az azonban kitapintható, hogy korábbi „fekete” munkaviszonyok váltak legálissá a közfoglalkoztatásba való bevonás szándékakor Jelentéktelen a lemorzsolódás, jellemző a primer munkaerőpiacon való elhelyezkedés, a „szankciós” munkaviszony megszüntetési esetek száma minimális Jelentéktelen a lemorzsolódás, jellemző a primer munkaerőpiacon való elhelyezkedés, a „szankciós” munkaviszony megszüntetési esetek száma minimális
15
Közcélú foglakoztatás tapasztalatai II. A betegállományban lévők létszáma és a betegállományban töltött napok száma nem mutat kiugróan magas értéket, azonban megfigyelhető a nyári hónapokban egy „betegállományi csúcs”, aminek köze lehet az idénymunkákban rejlő jövedelemszerző lehetőségekhez A betegállományban lévők létszáma és a betegállományban töltött napok száma nem mutat kiugróan magas értéket, azonban megfigyelhető a nyári hónapokban egy „betegállományi csúcs”, aminek köze lehet az idénymunkákban rejlő jövedelemszerző lehetőségekhez A közfoglalkoztatottak döntő többsége végigdolgozza a szerződése szerinti időt, többeknek – jó munkája miatt – a 90 munkanapnál hosszabb időre is biztosított a munkalehetőség A közfoglalkoztatottak döntő többsége végigdolgozza a szerződése szerinti időt, többeknek – jó munkája miatt – a 90 munkanapnál hosszabb időre is biztosított a munkalehetőség
16
Értékteremtés I.
17
Értékteremtés II. (Produktív munkák számszerűsítve) Külterületi csatornák melletti cserjeirtás- 300 m 3 Külterületi csatornák melletti cserjeirtás- 300 m 3 Önkormányzati erdő tisztítása – 126 m 3 Önkormányzati erdő tisztítása – 126 m 3 Belterületi csatornák ásása, takarítása – 14.000 m 2 Belterületi csatornák ásása, takarítása – 14.000 m 2 Zöldfelületek kaszálása – 70.000 m 2 Zöldfelületek kaszálása – 70.000 m 2 Parlagfű elleni védekezés – 54.000 m 2 Parlagfű elleni védekezés – 54.000 m 2 Kiemelt útszegélyek takarítása – 4.000 m Kiemelt útszegélyek takarítása – 4.000 m Belterületi térburkolatok felújítása - 1.000 m 2 Belterületi térburkolatok felújítása - 1.000 m 2
18
Összegzés I. Az önkormányzati intézmények szívesen foglalkoztatnak, szükség van a munkájukra, akarnak és tudnak munkát biztosítani Az önkormányzati intézmények szívesen foglalkoztatnak, szükség van a munkájukra, akarnak és tudnak munkát biztosítani A munkát végzők többsége elfogadható teljesítményt nyújt, de vannak demoralizáló elemek is (nem tud 6-8 órát dolgozni, megtagadja a munkát, különböző technikákkal menekül a munkavégzés elől), igaz ezek száma csekély A munkát végzők többsége elfogadható teljesítményt nyújt, de vannak demoralizáló elemek is (nem tud 6-8 órát dolgozni, megtagadja a munkát, különböző technikákkal menekül a munkavégzés elől), igaz ezek száma csekély A munkát végzőknek és családjának érezhető segítség a munkabér, a többség kéri a közfoglalkoztatási idejének 90 napnál hosszabb időtartamba való kiterjesztését A munkát végzőknek és családjának érezhető segítség a munkabér, a többség kéri a közfoglalkoztatási idejének 90 napnál hosszabb időtartamba való kiterjesztését
19
Összegzés II. A közfoglalkoztatásból kimaradók sok esetben kérik az alkalmazásuk lehetőségét, az alkalmazottak nagy többsége „megbecsüli” munkahelyét A közfoglalkoztatásból kimaradók sok esetben kérik az alkalmazásuk lehetőségét, az alkalmazottak nagy többsége „megbecsüli” munkahelyét Értékteremtő a közfoglalkoztatás mentén létrejött produktum, függetlenül attól, hogy az egzakt módon mérhető, vagy nem Értékteremtő a közfoglalkoztatás mentén létrejött produktum, függetlenül attól, hogy az egzakt módon mérhető, vagy nem Lakosság elfogadja, de – képviselőkön keresztül – megjelennek kritikus hangok is a hatékonyságot illetően Lakosság elfogadja, de – képviselőkön keresztül – megjelennek kritikus hangok is a hatékonyságot illetően Munkavégzési feltételek kritikája (munkaruha, védőruha, szerszámok, stb. hiányosságai) Munkavégzési feltételek kritikája (munkaruha, védőruha, szerszámok, stb. hiányosságai)
20
Szociális Igazgatási Mintahelyek 1999. decemberében lett életre hívva, modellkísérletként indult, tevékenysége elsősorban a szociális szféra informatikai fejlesztését célozta 1999. decemberében lett életre hívva, modellkísérletként indult, tevékenysége elsősorban a szociális szféra informatikai fejlesztését célozta 13 település volt az „alapító”, jelenleg ebből 6 település (Hajdúszoboszló, Levelek, Erdőbénye, Hatvan, Rábacsécsény, Sarkad) tagja a hálózatnak 13 település volt az „alapító”, jelenleg ebből 6 település (Hajdúszoboszló, Levelek, Erdőbénye, Hatvan, Rábacsécsény, Sarkad) tagja a hálózatnak A modellkísérlet sikeres volt, állandóan működő hálózattá alakult, a résztvevő települések dinamikus változása mentén mára minden megyében van Mintahely A modellkísérlet sikeres volt, állandóan működő hálózattá alakult, a résztvevő települések dinamikus változása mentén mára minden megyében van Mintahely Tevékenysége állandóan szélesedett, a szociális igazgatási terület egészét lefedő, segítő, tanácsadó, oktató feladatokat lát el a szociális igazgatási szakemberek felé Tevékenysége állandóan szélesedett, a szociális igazgatási terület egészét lefedő, segítő, tanácsadó, oktató feladatokat lát el a szociális igazgatási szakemberek felé
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.