Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEnikő Vinczené Megváltozta több, mint 8 éve
1
A bementi mérések és a visszajelzések értékelése a szakiskola 9. – 10. évfolyamában 626. Szakképző Iskola és Kollégium Mezőtúr
2
Képek a iskolánkról, diákjainkról
3
A bemeneti mérés statisztikája 2007/2008 9. évfolyam: 85 fős létszámú 10. évfolyam: 40 fős létszámú A tanulók részvételi aránya: Összesen az előkészítésben, lebonyolításban 6, a javításban és a feldolgozásban 2 pedagógus vett részt. 9.évfolyam10.évfolyam Kommunikáció A89,50%90% Kommunikáció B94,20%87,50% Szabálykövetés 91,60% 87,50% Problémamegoldás91,60%85% Szociális kompetencia84,70%95%
4
Tanulók visszajelzései POZITÍVUMOK: a megszokottól eltérő újszerű, érdekes meglepő volt a filmvetítés, lehetne máskor is nem volt túl nehéz, meg tudtuk oldani felpezsdítette a napi megszokott munkát NEGATÍVUMOK: kevés volt az idő minden feladat megoldására nem mindent értettünk a tesztekben túl hosszúak voltak a feladatok értelmetlen az egész
5
Tanári visszajelzések A diákok egy része nem tudta időre befejezni a feladatokat, ezért több részt üresen, megoldatlanul hagyott. A hosszabb szövegezésű feladatokhoz sokan neki sem fogtak, mert túl bonyolultnak találták. Nem minden tanulónak tükrözi a valódi képességeit, tudását az összesített eredmény. Ha kapnánk ilyen feladatokat, teszteket a napi munkához, akkor célirányosabban tudnánk a tanulóinkat fejleszteni. Kevés idő van igazi kompetenciafejlesztő anyagok kidolgozására, a könyvek nem ilyenek.
6
Tanári visszajelzések A feladat nélkül nem tudunk mit kezdeni az értékeléssel. Miért nem maradhat feladatlap az iskoláknál? A szociális kompetencia eredményeinek értelmezésében, feldolgozásában nem minden kollega tud egyértelműen segíteni. Nem ismerjük a tesztek összeállításának szempontjait, a feladatokhoz tartozó kompetenciákat – hogyan csatlakozzunk aktívan a fejlesztő munkához, ha nem tudom pontosan, mit és hogyan fejlesszek? Kérünk szakmai segítséget, ötleteket, segédanyagokat.
7
Visszajelzések - tanulói reakciók „Nem értek vele egyet…” – hárítás, elutasítás „Nem érdekel…” – érdektelenség, motiválatlanság a szöveges értékelés kapcsán „Hát, van benne valami…” – vegyes megítélés, a javaslatok, értékelés részbeni elfogadása „Jé, tényleg…” – rácsodálkozás a tesztek hasznosságára, aktív részvétel az eredmények feldolgozásában, javaslatok, ötletek.
8
Visszajelzések – pedagógusok reakciói Nem minden osztályfőnök egyformán elhivatott az egyéni fejlesztés megvalósításában, így a vélemények is különbözőek: Nem minden osztályfőnök egyformán elhivatott az egyéni fejlesztés megvalósításában, így a vélemények is különbözőek: „Ki fizeti meg a plusz munkát, amit a feldolgozásra és az értékelésre fordítok?” „Nagyon leterhelt vagyok, nincs időm a meglévő feladataim mellett még ennyi munka elvégzésére.” „EGYEDÜL NEM MEGY - Szükség van egy iskolai szinten működő, egységes rendszerre, ami segíti a mérés eredményeinek hasznosítását a napi gyakorlatban: feladatok, felelősök, ütemezés.
9
A visszajelzések értékelése POZITÍVUMOK nem teljesen elutasító a szöveges visszajelzés segíti a MÉCS, ill. a szaktanárok, osztály- főnökök munkáját egyénre szabott, árnyaltabb képet nyújt a diákokról ötleteket ad a további munkához NEGATÍVUMOK néhány kollegának még nagyon új a rendszer, nem tud vele azonosulni, ellenérzést fejt ki a dokumentáció vezetése, elhelyezése napi szintű használata sok problémát vet fel
10
Iskolai fejlesztések a bemeneti mérések eredményeinek hasznosítására A mérések eredményeinek feldolgozási rendje iskolánkban Fontosabb elemei: 1. Globális tájékoztatás az of részéről 2. Egyéni – pozitív irányban - negatív 3. Kritikus területek célirányos fejlesztése 4. Iskolai mérőeszköz gyűjtemény fejlesztése
11
Iskolai fejlesztések a bemeneti mérések eredményeinek hasznosítására A feldolgozási folyamatban érintett csoportok: 1. Osztályfőnökök1. Tanulók 2. Szaktanárok2. Szülők 3. MÉCS-csoport 4. Igazgatóhelyettes – iskolavezetés iskolavezetés
12
Iskolai fejlesztések a bemeneti mérések eredményeinek hasznosítására A folyamat szakaszai: 1. Az osztályfőnök átnézi és értékeli az eredményeket. 2. Megbeszélést tart a szaktanárokkal és a vezetéssel a fejlesztés kidolgozása céljából. Meghatározzák a kritikus területeket, és ezek alapján kidolgoznak egy cselekvési tervet. Ez tartalmazza a fejlesztési szempontot és a kitűzött célt az adott terület fejlesztésére. 3. A fejlesztési irányvonalak alapján legalább 2 hetente 1 alkalommal gyakorló órán ilyen típusú feladatokat/feladatsorokat gyakorolnak.
13
Iskolai fejlesztések a bemeneti mérések eredményeinek hasznosítására 4. A szaktanárok a gyakorlás után ilyen jellegű feladatokból összeállítanak egy-egy mérőeszközt – ellenőrzés céljából. Néhány mondatos értékelésben összegzik a hibákat és az eredményeket. 5. A MÉCS is dolgoz ki ilyen kompetencia alapú feladatsorokat, segítségként. Ehhez a szaktanárok segítségét is felhasználjuk. Ez az iskolai mérőeszköz- gyűjtemény kialakítását is szolgálja. 6. Félév – évvégén a szaktanárok beszámolnak az elért eredményekről. A rendszert az iskolavezetés jóváhagyta. Az ig.helyettes gyűjti be a gyakorló lapokat, a helyi méréseket,melyek a portfoliók része lesz. Így a dokumentálást is biztosítjuk. A rendszert az iskolavezetés jóváhagyta. Az ig.helyettes gyűjti be a gyakorló lapokat, a helyi méréseket,melyek a portfoliók része lesz. Így a dokumentálást is biztosítjuk.
14
Javaslatok a fejlesztéshez A rövidebb, egyszerűbb feladatok célravezetőbbek lehetnek. A hosszabb, bonyolultabb feladatoktól eleve sokan elrettennek. A tanárok minél alaposabb, sokrétűbb tájékoztatása: koncepció, mit és miért mérnek, hogyan lehet a kompetenciákat fejleszteni az órákon, segédanyagok biztosítása, ötletek, javaslatok a tanárok napi szintű munkájához pl.: kommunikációhoz feladatgyűjtemény stb.
15
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.