Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 1 A Puskás Tivadar Távközlési Technikumban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 1 A Puskás Tivadar Távközlési Technikumban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése."— Előadás másolata:

1 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 1 A Puskás Tivadar Távközlési Technikumban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése

2 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 2 A kutatás okai, céljai  A Közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 2007. évi LXXXVII. törvény módosítása kötelezővé teszi a pályakövetést.  Nem titkolt célunk, hogy a fenntartó (Magyar Telekom Nyrt) felé szakképzésünk létjogosultságát bizonyítsuk.  A felmérés tapasztalatait felhasználva egy informatív és a törvényi feltételeknek megfelelő kérdőív kidolgozása.

3 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 3 Időpontválasztás okai 1985-től új tanterv Képzési formák: 2+2 év érettségi és szakmunkásvizsga egyszerre 2+3 év érettségi, majd 1 év múlva technikus képesítő 5 év lineáris képzés: érettségi majd 1 év múlva technikus Legalább egy éve tanul, vagy dolgozik, tehát technikus lett 2006-ban, vagyis 2005-ben érettségizett.

4 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 4 A kutatási terv  A kutatás céljainak kitűzése, hipotézisek felállítása.  A kérdőív kidolgozása és elkészítése.  Az adatbázis kialakítása.  A kérdőívek eljuttatása a volt diákokhoz és azok begyűjtése.  A beérkezett kérdőívek adatainak rögzítése és ellenőrzése az adatbázisban.  Az adatok feldolgozása és kiértékelése.  Összegzés.

5 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 5 A kutatás céljainak kitűzése A bevezetésben már ismertetetteknek megfelelően célul tűztük ki az életpálya öt fő irányának mentén történő vizsgálatát: 1. További tanulmányok 2. A nyelvtudás alakulása 3. Munkatevékenység 4. Mobilitás 5. Családi viszonyok

6 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 6 A végzett osztályok adatainak összesítése 1989-2005

7 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 7 A kérdőív kidolgozása és elkészítése

8 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 8 Az adatbázis táblái A feladat megoldásának szempontjából az adattáblák három különféle szerepet tölthetnek be:  A kérdőívek egyedi adatainak tárolása, amelyek személyenként különböznek (név, anyja neve…), pld. Végzettek tábla  A kérdőívek közös, több kérdőíven szereplő adatainak tárolása (oktatási intézmények, vállalatok neve…) pld. Vállalatok tábla  Kisegítő adatok tárolása, amelyek a kiértékelésekhez szükségesek (vállalatok, iskolák, végzettségek csoportosítása), pld. Szakmacsoportok tábla

9 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 9 A táblák közötti kapcsolatok

10 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 10 Lekérdezések Az adatbázisban lekérdezéseket használunk az alábbi szerepekben:  Az adatbeviteli űrlapok listáinak forrásadatai  Ellenőrzések segédeszközei  Az adatok kiértékelésének eszközei, közvetlenül, vagy  Jelentések forrásadatai

11 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 11 Lekérdezések Legfontosabb szerep: a táblák adatainak meghatározott szempontok szerinti kigyűjtése és megjelenítése

12 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 12 Űrlapok

13 13 Jelentések  Az adatok kiértékelésének eszközei  Az adatbázis feltöltés és ellenőrzése után készülnek  Általában nem közvetlenül az adattáblákon, hanem közbülső adatforrásként használt lekérdezéseken alapulnak  Rendszerint tartalmaznak: Csoportosítás(oka)t Csoportosítás(oka)t Ezekhez kapcsolódó számított mezőket (csoporton belüli darabszám, …) Ezekhez kapcsolódó számított mezőket (csoporton belüli darabszám, …)

14 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 14 Jelentések  A 3 éves időtartamokra bontott végzési időszakok alatt első diplomájukat szerző végzettek száma (tervező és nyomtatási kép nézet)  Rendezés: végzés éve szerint  Csoportosítás: végzés éve szerint  Csoportosítási intervallum: 3 év  Számított mező: az évenként tanulmányaikat megkezdettek számának összege

15 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 15 A kérdőívek eljuttatása a volt diákokhoz és azok begyűjtése  1. kísérlet: Az internetre letölthető formátumban kikerült a kérdőív Az internetre letölthető formátumban kikerült a kérdőív Az osztályfőnökök (osztályban tanító tanár) felhívta a figyelmet a kérdőívre. Az osztályfőnökök (osztályban tanító tanár) felhívta a figyelmet a kérdőívre. Eredménye: 10% Eredménye: 10%  2. kísérlet: Az osztályfőnökök (osztályban tanító tanár) kiküldte a hiányzóknak a kérdőívet. Az osztályfőnökök (osztályban tanító tanár) kiküldte a hiányzóknak a kérdőívet. Eredménye: 45 % Eredménye: 45 %  3. kísérlet: Levél az IWIW-en, levél az interneten Levél az IWIW-en, levél az interneten Eredmény: 5% Eredmény: 5%  4. kísérlet: Telefonos interjú Telefonos interjú Eredmény: 20 % Eredmény: 20 %  Összesen: 80%

16 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 16 Végső statisztika  Végzett tanulók száma:1417  Visszaküldött kérdőívek száma: 937  Telefonos interjúk: 271  Egyéb: 49  Nem tölti ki: 13  Elhunyt: 2  Eltűntek: 160 Beküldési arány: 88%

17 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 17 Adatok ellenőrzése és javítása  Azonos értékű rekordok törlése: Rekordok és kulcsaik kigyűjtése választó lekérdezéssel Rekordok és kulcsaik kigyűjtése választó lekérdezéssel A törlendő kulcsú rekordhoz kapcsolódó rekordok frissítése a kapcsolt táblá(k)ban A törlendő kulcsú rekordhoz kapcsolódó rekordok frissítése a kapcsolt táblá(k)ban A feleslegessé vált rekord törlése A feleslegessé vált rekord törlése

18 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 18 Az adatok feldolgozása és kiértékelése.

19 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 19 A végzettek lakóhely szerinti megoszlása

20 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 20 Az felsőfokú tanulmányok elkezdése

21 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 21 Diplomák megoszlása a képzési fokozat szerint

22 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 22 Diplomák száma intézményenként

23 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 23 Első diplomát szerzők megoszlása

24 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 24 A nyelvtudás alakulása

25 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 25 A nyelvvizsgák megoszlása nyelvenként

26 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 26 Nyelvvizsgák megoszlása szintjük szerint

27 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 27 Az első munkábaállás kezdete a végzés után

28 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 28 A szakmában eltöltött idő

29 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 29 A MATÁV/Postá-nál dolgozók

30 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 30 Munkanélküliség

31 31 Családi viszonyok  Házasság/élettársi kapcsolatok: 419  Gyerekkel rendelkező kapcsolatok száma: 249  Összes gyerek száma: 415

32 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 32 Életkor az első házasságnál

33 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 33 Életkor az első gyereknél

34 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 34 AJTP: Az összlétszám alakulása

35 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 35 AJTP: Felvettek és érettségizettek száma

36 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 36 Felzárkózás: érettségi eredmények

37 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 37 A 4 osztály érettségi átlagai és az érettségizettek aránya

38 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 38 Modellezés: Puskás-diák képzésének útja 9-12. 9-12. műszerész 13-14. BSc MSc PhD Kutató ÉrettségiMűszerész Technikusi Alap diplomaSpec. diploma Doktor Csak 1994-ig 8 általános

39 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 39 Egy Markov modell BSc MSc PhD MOM K 0,4 0,3 0,1 0,7 0,3 0,5 0,9 0,1 0,65 0,05 0,02 1 0,98 M: mérnök OM: okl. mérnök K: kutató

40 A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 40 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 1 A Puskás Tivadar Távközlési Technikumban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése."

Hasonló előadás


Google Hirdetések