Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGergő Pásztor Megváltozta több, mint 8 éve
1
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 1 A Puskás Tivadar Távközlési Technikumban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése
2
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 2 A kutatás okai, céljai A Közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 2007. évi LXXXVII. törvény módosítása kötelezővé teszi a pályakövetést. Nem titkolt célunk, hogy a fenntartó (Magyar Telekom Nyrt) felé szakképzésünk létjogosultságát bizonyítsuk. A felmérés tapasztalatait felhasználva egy informatív és a törvényi feltételeknek megfelelő kérdőív kidolgozása.
3
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 3 Időpontválasztás okai 1985-től új tanterv Képzési formák: 2+2 év érettségi és szakmunkásvizsga egyszerre 2+3 év érettségi, majd 1 év múlva technikus képesítő 5 év lineáris képzés: érettségi majd 1 év múlva technikus Legalább egy éve tanul, vagy dolgozik, tehát technikus lett 2006-ban, vagyis 2005-ben érettségizett.
4
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 4 A kutatási terv A kutatás céljainak kitűzése, hipotézisek felállítása. A kérdőív kidolgozása és elkészítése. Az adatbázis kialakítása. A kérdőívek eljuttatása a volt diákokhoz és azok begyűjtése. A beérkezett kérdőívek adatainak rögzítése és ellenőrzése az adatbázisban. Az adatok feldolgozása és kiértékelése. Összegzés.
5
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 5 A kutatás céljainak kitűzése A bevezetésben már ismertetetteknek megfelelően célul tűztük ki az életpálya öt fő irányának mentén történő vizsgálatát: 1. További tanulmányok 2. A nyelvtudás alakulása 3. Munkatevékenység 4. Mobilitás 5. Családi viszonyok
6
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 6 A végzett osztályok adatainak összesítése 1989-2005
7
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 7 A kérdőív kidolgozása és elkészítése
8
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 8 Az adatbázis táblái A feladat megoldásának szempontjából az adattáblák három különféle szerepet tölthetnek be: A kérdőívek egyedi adatainak tárolása, amelyek személyenként különböznek (név, anyja neve…), pld. Végzettek tábla A kérdőívek közös, több kérdőíven szereplő adatainak tárolása (oktatási intézmények, vállalatok neve…) pld. Vállalatok tábla Kisegítő adatok tárolása, amelyek a kiértékelésekhez szükségesek (vállalatok, iskolák, végzettségek csoportosítása), pld. Szakmacsoportok tábla
9
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 9 A táblák közötti kapcsolatok
10
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 10 Lekérdezések Az adatbázisban lekérdezéseket használunk az alábbi szerepekben: Az adatbeviteli űrlapok listáinak forrásadatai Ellenőrzések segédeszközei Az adatok kiértékelésének eszközei, közvetlenül, vagy Jelentések forrásadatai
11
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 11 Lekérdezések Legfontosabb szerep: a táblák adatainak meghatározott szempontok szerinti kigyűjtése és megjelenítése
12
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 12 Űrlapok
13
13 Jelentések Az adatok kiértékelésének eszközei Az adatbázis feltöltés és ellenőrzése után készülnek Általában nem közvetlenül az adattáblákon, hanem közbülső adatforrásként használt lekérdezéseken alapulnak Rendszerint tartalmaznak: Csoportosítás(oka)t Csoportosítás(oka)t Ezekhez kapcsolódó számított mezőket (csoporton belüli darabszám, …) Ezekhez kapcsolódó számított mezőket (csoporton belüli darabszám, …)
14
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 14 Jelentések A 3 éves időtartamokra bontott végzési időszakok alatt első diplomájukat szerző végzettek száma (tervező és nyomtatási kép nézet) Rendezés: végzés éve szerint Csoportosítás: végzés éve szerint Csoportosítási intervallum: 3 év Számított mező: az évenként tanulmányaikat megkezdettek számának összege
15
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 15 A kérdőívek eljuttatása a volt diákokhoz és azok begyűjtése 1. kísérlet: Az internetre letölthető formátumban kikerült a kérdőív Az internetre letölthető formátumban kikerült a kérdőív Az osztályfőnökök (osztályban tanító tanár) felhívta a figyelmet a kérdőívre. Az osztályfőnökök (osztályban tanító tanár) felhívta a figyelmet a kérdőívre. Eredménye: 10% Eredménye: 10% 2. kísérlet: Az osztályfőnökök (osztályban tanító tanár) kiküldte a hiányzóknak a kérdőívet. Az osztályfőnökök (osztályban tanító tanár) kiküldte a hiányzóknak a kérdőívet. Eredménye: 45 % Eredménye: 45 % 3. kísérlet: Levél az IWIW-en, levél az interneten Levél az IWIW-en, levél az interneten Eredmény: 5% Eredmény: 5% 4. kísérlet: Telefonos interjú Telefonos interjú Eredmény: 20 % Eredmény: 20 % Összesen: 80%
16
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 16 Végső statisztika Végzett tanulók száma:1417 Visszaküldött kérdőívek száma: 937 Telefonos interjúk: 271 Egyéb: 49 Nem tölti ki: 13 Elhunyt: 2 Eltűntek: 160 Beküldési arány: 88%
17
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 17 Adatok ellenőrzése és javítása Azonos értékű rekordok törlése: Rekordok és kulcsaik kigyűjtése választó lekérdezéssel Rekordok és kulcsaik kigyűjtése választó lekérdezéssel A törlendő kulcsú rekordhoz kapcsolódó rekordok frissítése a kapcsolt táblá(k)ban A törlendő kulcsú rekordhoz kapcsolódó rekordok frissítése a kapcsolt táblá(k)ban A feleslegessé vált rekord törlése A feleslegessé vált rekord törlése
18
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 18 Az adatok feldolgozása és kiértékelése.
19
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 19 A végzettek lakóhely szerinti megoszlása
20
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 20 Az felsőfokú tanulmányok elkezdése
21
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 21 Diplomák megoszlása a képzési fokozat szerint
22
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 22 Diplomák száma intézményenként
23
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 23 Első diplomát szerzők megoszlása
24
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 24 A nyelvtudás alakulása
25
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 25 A nyelvvizsgák megoszlása nyelvenként
26
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 26 Nyelvvizsgák megoszlása szintjük szerint
27
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 27 Az első munkábaállás kezdete a végzés után
28
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 28 A szakmában eltöltött idő
29
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 29 A MATÁV/Postá-nál dolgozók
30
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 30 Munkanélküliség
31
31 Családi viszonyok Házasság/élettársi kapcsolatok: 419 Gyerekkel rendelkező kapcsolatok száma: 249 Összes gyerek száma: 415
32
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 32 Életkor az első házasságnál
33
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 33 Életkor az első gyereknél
34
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 34 AJTP: Az összlétszám alakulása
35
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 35 AJTP: Felvettek és érettségizettek száma
36
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 36 Felzárkózás: érettségi eredmények
37
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 37 A 4 osztály érettségi átlagai és az érettségizettek aránya
38
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 38 Modellezés: Puskás-diák képzésének útja 9-12. 9-12. műszerész 13-14. BSc MSc PhD Kutató ÉrettségiMűszerész Technikusi Alap diplomaSpec. diploma Doktor Csak 1994-ig 8 általános
39
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 39 Egy Markov modell BSc MSc PhD MOM K 0,4 0,3 0,1 0,7 0,3 0,5 0,9 0,1 0,65 0,05 0,02 1 0,98 M: mérnök OM: okl. mérnök K: kutató
40
A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 40 Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.