Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEmília Tamásné Megváltozta több, mint 8 éve
1
Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára
2
Iskolánk idén ünnepli fennállásának 40 éves évfordulóját Iskola épület
3
PILLANATKÉPEK DIÁKJAINK ÉLETÉBŐL
4
STATISZTIKAI ADATOK A mérésben részt vett : - két 9. osztály - három 10. osztály A tanulók 100%-a töltötte ki a feladatlapokat A javítást az osztályfőnökök végezték Minden tanuló kezébe vehette az értékelést Szülői értekezleten a szülők megkapták a gyermekükre vonatkozó visszajelzéseket Kollégáink az érintett osztályokban folyamatosan követik az eredményeket, s beépítik azt munkájukba
6
Hogy élték meg a tanulók a visszajelzéseket? Nem értették „minek ez az egész” Megdöbbenve olvasták Még nagyobb volt a döbbenet mikor magyarázatot kaptak az olvasottakhoz Zavarba jöttek a társuk eredményével való összehasonlításkor Aktívabban vettek részt az önismereti és személyiségfejlesztő feladatokban Jobban odafigyeltek egymásra
7
Osztályfőnökök visszajelzései A tanulókról pontosabb képet tudunk alkotni Az osztályokban tanító kollégákkal közösen jól hasznósíthatók az információk pl. problémamegoldás, szabálykövetés Célirányosan fejleszthető képességek – ezekrő pontos visszajelzés készíthető A szülő bevonása ezen javaslatok alapján konkrétabb, és meggyőzőbb, melynek következménye a szorosabb együttműködés az iskola és a szülők között / melyről pozitívak a szülők visszajelzései / Fontos szerepe van a személyreszabott foglalkoztatásban, az egyéni fejlesztésben A kooperatív tanulásban irányadó a csoportok kialakításakor
8
Általános pedagógusi vélemény A méréshez használt feladatlapokról, a már korábban említett hibáit eltekintve, pozitív a véleményünk. Az értékelőlapok alapján ki lehet szűrni hogy melyik gyereknek milyen típusú feladattal van problémája, melyek azok a kompetenciaterületek, amelyek fejlesztésre szorulnak a méréssel ki tudtunk szűrni olyan gyenge képességű tanulót, akit a mérés nélkül lehet, hogy csak később tudtunk volna kiemelni, és így megelőztük annak a lehetőségét, hogy a tanuló társaihoz képest pótolhatatlanul lemaradjon
9
Mindenkinek egyöntetűen az a véleménye, hogy így könnyebb a fejlesztendő területekre felfigyelni. Az eredmények felhasználhatóak az egyes órák felépítésének kialakításánál, a gyakorló és számon -kérő feladatok fajtájának meghatározásánál. Már a tanítás megkezdésekor tudható, kik azok a személyek, akiket felzárkóztatás vagy tehetséggondozás miatt érdemes kiemelni és külön foglalkozni velük. Mind ezt a mérések eredményei alapján könnyen meg lehet tenni. A mérések eredményeit támasztják alá azok a tények, hogy azok a személyek, akikkel a tanárok nagy részének valamilyen formában problémája van, a mérés során is kitűntek. A mérési eredmények emellett segítséget is nyújtanak a tanároknak abban, hogy kézzelfogható „bizonyítékokkal” álljanak a problémás gyerekek szülei elé, és magára a mérésre hivatkozva is fel tudják hívni a szülők figyelmét a problémás területekre.
10
Mit kezdtek a szülők a visszajelzésekkel? Többféle reakció volt megfigyelhető… Meglepődve szembesültek az eredménnyel Elgondolkodtatta őket Elégedettek voltak Egyáltalán nem foglalkoztak vele Segítséget kértek A továbbiakban partnerek voltak a fejlesztésben Kíváncsiak voltak a visszamérés eredményére
11
Szülői és iskolai együttműködés a fejlesztésben A problémás tanulók kiszűrése Ezen tanulók szüleivel „négyszemközti” beszélgetés, a visszajelzés részletes kiértékelése Ok – okozati összefüggések Szaktanárok fejlesztési tevékenységének összehangolása az osztályfőnökök részéről Személyre szabott „programok” Folyamatos kommunikáció és kapcsolattartása szülőkkel Eredmények közös megvitatása Nyomon-követés /csak átmeneti a javulás vagy továbbfejleszthető a további órai tevékenységekkel/
12
A visszajelzések alkalmazása a projekt oktatásban Projekt füzet vezetése személyre- szabott értékelések a hiányos-gyenge kompetenciák további részletes feltárása problémák kiszűrése csoportbeosztások, kooperatív munkánál Az érintett osztályokban tanító kollégák összehangoltan dolgozzák ki a projekteket egy egy kompetencia fejlesztése érdekében.
13
Fejlesztések, alkalmazott módszerek Több feladatlapos számonkérés /mely sokféle feladat típust tartalmaz/ Csoportmunka – szóvivővel….kommunikációs képesség fejlesztése Csoportos-ill. önálló tananyag feldolgozás, megadott kérdések alapján Prezentáció készítés adott témából – több irányú fejlesztés Gyakorlat orientált foglalkozások, melyek sikerélményt eredményeznek, így nagyobb lesz az elméleti anyag elsajátításának motiváltsága. A hiányos kompetenciájú tanulók fokozott kiemelése, dicsérete Önértékelések készítése egy-egy feladat végzésekor
14
KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.