Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEde Vincze Megváltozta több, mint 8 éve
1
VISZONY vagy ISZONY? avagy Milyen a SAJTÓ ÉS A CÉGES RENDEZVÉNY VISZONYA ??? ELŐADÓK: ÉSKOVÁCS PÉTER ZSOLNAI ENDRE
2
BEMUTATKOZÁS Éskovács Péter (A-Z Produkció Kft PR divíziójának vezetője) – 2009 Prizma díj döntőse Sárvári Baywatch választás – lakossági rendezvény
3
10 szabály hogyan keltsük fel az újságírók figyelmét
4
1. szabály Ismerjük meg az újságírók gondolkodásmódját! Eladhatóság Hírérték
5
2. szabály Hírérték Az adott információ közérdeklődésre tart számot. Mi érdekli az embereket? Ami közvetlenül vagy közvetetetten befolyásolja az életüket, ill. ami szórakoztatja őket.
6
3. szabály Összeegyeztethetőség Nehéz olyan lakossági rendezvényt szervezni, ahol a célcsoport és a sajtó igényeit is kielégíthetjük. DE nem lehetetlen! Csak meg kell találni az egyensúlyt. Pl. egészségügyi szűrés
7
4. szabály Időzítés Két hasonló rendezvény egy időben Más nagyobb hírértékkel rendelkező esemény Médiazaj
8
5. szabály Egyeztessünk! Fontos, hogy jó kapcsolatot alakítsunk ki az újságírókkal és ne féljünk tőlük tanácsot kérni, hogy sajtószempontból milyen megoldás lehet a célratörő egy esemény megszervezése kapcsán.
9
6. szabály Motiváció Ne feledjük, hogy az egyes médiatípusoknak más és más a motivációja, a célja és a célcsoportja. Minden rendezvény előtt mérjük fel a célcsoportunkat, s hogy ők mely médiumokhoz kötődnek.
10
7. szabály Vidék kontra Budapest Sokan azt hiszik csak akkor jó egy PR rendezvény, ha a nagy fővárosi napilapok közlik azt. De ez koránt sincs így! Sokkal nagyobb a nyomtatott médiafogyasztás a vidéki nagyvárosokban, mint a fővárosban!
11
A következőekben az egyes médiumok képviselői videó üzenetben mondják el álláspontjukat a témával kapcsolatban
12
Videó
13
Magyar példa: Sárvári Forralt bor Guiness rekordkísérlet – a legtöbb együtt ivó ember. 900 embernek kellett együtt összegyűlnie a Sárvári Gyógy-és Wellnessfürdő előtt, hogy megdöntsék a hazai rekordot. A megjelenések PR értéke meghaladta a 10.000.000 Ft-ot.
14
Köszönöm a figyelmet! Éskovács Péter Telefon: 0630/515 33 13 E-mail: eskovacs.peter@azprodukcio.hu eskovacs.peter@azprodukcio.hu
15
Mikulás Gyár
16
A MikulásGyár egy oldalban 2005 karácsonyán az ország legnagyobb jótékonysági akciójának megvalósítása volt a célunk. A rászorulók, nagycsaládosok, sok gyermekes családok megajándékozás adománygyűjtés útján a karácsonyi időszakban. Megvalósítás módszere : Alapvető cél, hogy a hagyományos nagy, céges adományozókon túlmenően az egyes állampolgárokat is arra ösztönözzük, hogy adományokat hozzanak a médiumokban meghirdetett helyszínekre. - 2005: Az esemény még csak 1 helyszínen valósult meg, a budapesti Felvonulási téren - 2006: A Ségécé megjelenik, mint kiemelt támogató (országos helyszínek+anyagi dotáció) - 2009: Magánbefektetők állnak az ügy mögé, ám a Ségécé marad továbbra is kiemelt támogató - Az új csapat sokkal nagyobb szakmai tapasztalattal rendelkező szakemberekből áll fel. (projekt menedzser, PR, event menedzser, kreatív designer, media tervező-és vásárló) A támogatók céljai, lehetőségei : Egy új imidzs felépítése, a cég pozitív megítélésének elősegítése egyéni installációk útján Egy biztos hűség-érzet kialakítása az emberek fejében → adni jó! Társadalmi felelősségvállalás (CSR) : Megmutatjuk az embereknek, hogy a támogató nem pusztán egy kereskedelmi vállalkozás, amelynél csak pénzt költeni lehet, hanem aktív résztvevője a társadalmi szerepvállalásnak, szolidáris a rászorultakkal.
17
Csak, ha fontos a látvány, a tömeg, az érdeklődés…
18
Média és PR megjelenések (2009 helyi médiumok nélkül net EUR)
19
Sajtótájékoztató - Duna Plaza
20
Ünnepélyes megnyitó a központi helyszínen
21
Ő is nálunk járt…
22
Példa és ellenpélda egyszerre?!
23
Fillérekről beszélünk – szpotok, avagy a gerillák már a spájzban vannak
24
Adományok, eredmények Támogatói dobozok száma. 1 doboz tartalma kb. két és fél családon tudott segíteni. Ez összesen 133.000 főt jelent, ami az ország 1,3%-át teszi ki!
25
Mire figyeljünk, avagy egy rendezvény utóélete, majd megerősödése - ICSC (Bevásárlóközpontok Nemzetközi Szövetsége) 6 kategóriában pályázatot hirdetett (Solal Marketing Awards 2010). - Kategóriánkban (CSR) a 152 pályázat közül a legjobb 17-be, szűkebb kategóriánkban a legjobb 3-ba jutottunk a nemzetközi, szakmai zsűri elbírálása alapján. - Díjátadó: Június 17., Lisszabon. A MikulásGyár a 11 tagú, független szakmai zsűri szerint Közép-Kelet Európa legnagyobb, Európa második legnagyobb karitatív akciója. - A MikulásGyár az egyetlen projekt, amely Magyarországot képviselte az összes kategóriát tekintve.
26
Tanultunk, előre készültünk: - Megállapodás a Magyar Postával, aminek köszönhetően bármely posta hivatalban leadhatják ajándékaikat az adományozók (Budapesten és országosan is) - Központi operatív csapat (6 főszervező + Ségécé központi marketing osztály) - 13 helyi operatív csapat (marketing menedzser + 2 host/ess + 2 fő a MVK-től) - Újragondolt és új dizájn alapon megvalósított installációk a 13 Plázában és a központi helyszínen - Rengeteg gyermek program az összes helyszínen - Megállapodások a helyi és országos médiumokkal, ezzel biztosítva a kiemelten erős kommunikációt (tervezetten minimum 30%-kal nagyobb médiazaj 2009-hez képest) - Nemzetközi sajtótájékoztató a Duna Plazában (és/vagy a Corvin Bevásárlóközpontban) a hivatalos megnyitás előtt, Mikulás napján - Ünnepélyes megnyitó Habsburg György, a Magyar Vöröskereszt elnökének és Budapest főpolgármesterének részvételével
27
Óriásplakát-terv 2010.
28
Köszönöm a figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.