Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAttila Halász Megváltozta több, mint 8 éve
1
Szakál Ferenc Pál
2
20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet
3
A 145.§ (1) bekezdésben a tanfelügyeleti ellenőrzés alapvető szempontjai között megjelent az önértékelés. A további (2)-(4) bekezdések meghatározzák az önértékelés céljait, szereplőit és határidőit.
4
Az ellenőrzés egyes fajtáinak leírása a 146.§-ba került. Itt is megjelenik az önértékelés mint forrás. Részletesen szabályozza a pedagógusellenőrzés területeit. (8 terület) Az intézményvezető ellenőrzésének módszerei is módosultak, új módszer itt is az önértékelés, és megjelenik részletezve a vezetői ellenőrzés öt területe. Ugyanígy módosultak az intézményellenőrzés módszerei is, felsorolja a rendelet ennek 7 területét is. Az intézményellenőrzés megtartásának feltételei is változtak: feltétel maradt a vezető ellenőrzése, de nem feltétel a pedagógusok legalább 60%-ának ellenőrzése.
5
Az ellenőrzési terv a kormányhivatal helyett az Oktatási Hivatal feladata lett, és nem tanévre, hanem a következő évre készül. Ennek megfelelően az összes olyan helyen, ahol a kormányhivatal feladatot kapott, ezt az OH veszi át(pl. adatkezelés, jelentés a miniszternek). A terv közzétételére és az ellenőrzésre kiválasztottak értesítésére meghatározza a rendelet a határidőket. Mindehhez az online felület használatát írja elő a jogszabály. A 148.§ előírja az ellenőrzéshez a portfólió feltöltését november 30-áig. (A 149-150.§ szerint más dokumentumok pl. vezetői program, vagy munkaterv feltöltésére is az online felület használandó ugyanezzel a határidővel.) Ugyanez a szakasz határozza meg a látogató szakértők és a látogatott órák, foglalkozások számát is (2-2).
6
Az intézményvezetőnek 45 napja van arra, hogy elkészítse az intézkedési tervet, amelyet 60 napon belül fogad el a nevelőtestület (így legalább 15 napja van véleményezni azt). Ez a határidő hosszabb az eddiginél. Mint mindent, ezt a dokumentumot is fel kell tölteni az informatikai támogató rendszerbe, ez az intézményvezető feladata. Így minden dokumentum megőrzésének az eszköze is ez a felület lesz, már nem 20, hanem csak 5 évig (151.§)
7
A szakértői tevékenység feltételeként elegendő a névjegyzékbe vétel és a 60 órás továbbképzés. (A törvényi feltételek meglétét ezek biztosítják, külön tanfelügyeleti szakértői névjegyzék pedig nem készül.) Az egyes ellenőrzésfajták feltételénél viszont megjelent az adott területe legalább ötéves szakmai gyakorlat szükségessége. Külön hangsúlyos, hogy az intézményvezető ellenőrzését végző szakértők között intézményvezetőnek (vagy korábbi intézményvezetőnek is lennie kell). Értelemszerűen a szakértő kijelölője is az OH lett. Az összeférhetetlenségnél a közeli hozzátartozót a Ptk. Alapján kell meghatározni.
8
326/2013 (VIII.30.)Korm. rendelet
9
A rendelet hatálya a módosítás után kiterjed a Gyvt. hatálya alá tartozó intézményekre is. Ez mindenhol megjelenik, ahol szükséges. Ez a módosítás emeli a Kutatótanárok lehetséges számát is, ami már nem az összes pedagógus 1%-a, hanem az Nkt. És a Gyvt. Hatálya alá tartozó pedagógusok 1-1 %-a. (5.§)
10
A 10-11.§-ban pontos eljárásrendet és határidőket találunk arra, hogy mi a teendő pótlólagos jelentkezés vagy hiányosságok esetén. A 11.§ a hiányos vagy fel nem töltött portfólió esetén szükséges teendőket is részletezi. Párhuzamosan futó jogviszonyok közül csak az egyik számítható be a szakmai gyakorlati időbe (13.§)
11
Mivel a pedagógusok illetményét már nem a minimálbér, hanem a költségvetési törvényben meghatározott alap határozza meg, a díjköteles minősítési eljárások díja is ennek 70%-a lett. (12.§) Így ez továbbra is a pedagógusok bérével arányosan változhat.
12
A Gyakornok szakmai gyakorlati idejének számításakor a különböző jogviszonyokban szerzett idők összevonandó, nem kell mindig 2 évet kezdeni. (13.§) Egyértelműbbé vált, hogy ha a Mesterpedagógus vezető, akkor más pluszfeladatot ezen kívül nem kell ellátnia. (4.§) Pontosan meghatározza a Kutatótanári fokozat elérésére irányuló eljárás kimeneti feltételeit és lehetőségeit. (5.§) Kutatótanár esetében a publikációs tevékenységet is értékelik. (9.§)
13
Világossá teszi a rendelet, hogy a szakértőt minden szakértői napjára mentesíteni kell a munkavégzés alól, nem csak a kirendelések napjaira. (4.§) Ha a szakértő intézményi delegáltként a saját intézményében is bizottsági tag lesz, akkor legfeljebb öt ilyen alkalom beszámít a 25 napjába, vagyis csak 20 alkalommal rendelhető ki. (4.§) Az intézményi delegáltnak már nem elég a szakvizsga, minősítési eljárás esetén vezetőnek is kell lennie. (7.§)
14
Megjelenik itt is az önértékelés mint a minősítési eljárás (vagy vizsga) eleme. A szakértők ennek eredményét is megtekintik. (9.§)
15
Az OH a portfólió követelményei mellett a minősítési eszközöket is köteles közzétenni. (8.§) Az OH által a tapasztalatokról készült jelentés tartalma kibővült a vizsgák és eljárások tapasztalataival. (9.§) A pedagógus jelentkezésének rögzítéséről az OH visszajelzést küld a pedagógusnak. (10.§)
16
Szakál Ferenc Pál ferszak@freemail.hu
17
Nagykőrösi Kossuth Lajos Általános Iskola, Nagykőrös, Kinizsi utca 4. Tanévnyitó nevelőtestületi értekezlet 2015. augusztus 28.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.