Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErnő Fazekas Megváltozta több, mint 8 éve
1
Kompetencia alapú oktatás bevezetése intézményünkben a Somogy Megyei Önkormányzat – TÁMOP 3.1.4./08/2. pályázata keretében Projektindító nap 2009. augusztus 26.
2
A projekt kapcsolatrendszere intézményünkben Fenntartói szint Intézményi szint Menedzsment: projektvezető, pénzügyi vezető, projekt asszisztens Intézményvezetés: igazgató, igazgatóhelyettesek, munkaközösség vezetők Szakmai vezető Implementációban, innovációban résztvevő pedagógusok
3
A szakmai vezető feladatai Kapcsolat a menedzsmenttel Konzultáció az intézményvezetővel Dokumentumok továbbítása a menedzsment felé Pedagógusok munkájának segítése, koordinálása Szakértők, tanácsadók koordinálása
4
A projekt intézményünkre vetített jellemzői A projekt megvalósításának ideje: 12 hónap, amely magában foglalja a 2009/2010-e tanévet Felhasználható pénzügyi keret: 21 625 000 Ft. 5 kompetencia alapú oktatás implementációjába bevont tanulócsoport 53 érintett tanuló 10 implementációban résztvevő pedagógus, akik a projekt folyamán együttesen 70 tanfolyami tanusítványt szereznek a tervezett képzések keretében
5
A kompetencia alapú oktatás bevezetése a NAT kompetenciaterületeinek fejlesztésével Továbbképzések vezetők és a megvalósítók számára Kompetencia alapú taneszközök beszerzése A kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató egyéb taneszközök beszerzése Szaktanácsadói szolgáltatások igénybevétele Jó gyakorlatok átvétele Intézményi innováció Egyéb eszközbeszerzések Tervezett tevékenységeink Ezek a szakmai tevékenységek a TÁMOP-3.1.4 szolgáltatói kosár alapján tervezettekTÁMOP-3.1.4 szolgáltatói kosár
6
A kompetencia alapú oktatás bevezetése I. Szövegértés-szövegalkotás kompetenciaterületen a logopédiai 5. osztályban (Tóth Brigitta); programcsomag: A Matematika kompetenciaterületen a logopédiai 1. osztályban (Péterné Haris Edit, Kele Ágnes) és a nagyothalló 1. osztályban (Tariné Péter Judit); programcsomag: A Idegen nyelvi kompetenciaterületen a logopédiai 5. osztályban (Bíró Zsuzsanna); programcsomag: A Óvodában kompetencia alapú programcsomag bevezetése a logopédiai nagycsoportban (Maci csoport- Nagyné Lájer Zsuzsanna, Kercsóné Jutai Tímea ); óvodai programcsomag Szociális és életviteli kompetencia területen egy diákotthoni csoportban (Gerencsér Zsolt); programcsomag: C Életpálya építés kompetenciaterületen egy diákotthoni csoportban (Bognár Erik); programcsomag: C
7
A kompetencia alapú oktatás bevezetése II. Tantárgytömbösített oktatás a logopédiai 5. osztályban Magyar nyelvtan és Magyar irodalom tantárgyat érintően Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása a logopédiai 5. osztályban Magyar nyelv és irodalom műveltségterületen Kettő darab három hetet meghaladó projekt megvalósítása a logopédiai 5. osztályban „A mi színházunk” és „Advent” témában Kettő témahét a logopédiai 5. osztályban „A vízpart” és „Életjelenségek” témában Moduláris oktatási program bevezetése az 1.(3.)-2. osztályban (Kudomrák Gyöngyi), Egészséges életmód” témában IKT eszközök alkalmazása az érintett tanulócsoportokban IPR módszer alkalmazása az érintett tanulócsoportokban
8
Mi az A, B és C modul? A modul: Az adott kompetenciaterülethez legközelebb álló műveltségterület óraszámait teljes egészében, illetve a szociális,életviteli és környezeti, valamint az életpálya- építési kompetenciaterületeken a kapcsolódó műveltségterületeket részben lefedő programcsomag. B modul: Kereszttantervi programcsomag, amely több eltérő műveltségterületbe illesztett modul útján fejleszti az adott kompetenciákat C modul: Tanórán kívüli felhasználható programcsomag ( pl: szakköri, tábori, stb. projekt )
9
Akkreditált pedagógus továbbképzések I. Menedzsment képzés: új tanulásszervezés; projektmenedzsment, változásmenedzsment 2*30 óra – Gyurina Éva ig., Antalné Peti Zsuzsanna ig.h., Szabó János szakmai vezető A kompetencia alapú oktatási programok alkalmazását támogató módszertani képzés 30 óra: a megvalósításban résztvevők végzik, mindenki a neki megfelelő kompetenciaterületen Az infokommunikációs technológiák (IKT) oktatásban történő alkalmazását segítő képzés 30 óra: minden bevont pedagógus elvégzi Általános pedagógiai módszertani továbbképzés: új tanulásszervezési eljárások alkalmazása 30 óra: minden bevont pedagógus elvégzi
10
IPR alkalmazására, a hatékony együttnevelésre felkészítő tantestületi képzés 30 óra: minden bevont pedagógus elvégzi. Az IPR alkalmazását támogató, tantestületi módszertani képzés 30 óra: 5 pedagógus végzi el: Bíró Zsuzsa, Tóth Brigitta, Gerencsér Zsolt, Kele Ági, Kudomrák Gyöngyi Informatikai alapozó képzés 30 óra: 3 pedagógus végzi el: Haris Edit, Lájer Zsuzsa, Jutai Timi Drámapedagógia 30 óra: 2 pedagógus végzi el: Bognár Erik, Gerencsér Zsolt Tanórai differenciálás heterogén csoportban 30 óra: 2 pedagógus: Péter Judit, Kudomrák Gyöngyi Akkreditált pedagógus továbbképzések II.
11
Akkreditált pedagógus továbbképzések III. Óvoda-iskola közötti átmenet 30 óra; 2 pedagógus: Lájer Zsuzsa, Jutai Timi Tevékenységközpontú pedagógiák 30 óra: Lájer Zsuzsa, Jutai Timi, Haris Edit, Kele Ági Kooperatív tanulás 30 óra: Bíró Zsuzsa, Tóth Brigitta A sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek együttnevelésére felkészítő képzés 30 óra: Bíró Zsuzsa, Tóth Brigitta Mérés-értékelési képzés 60 óra: Bognár Erik, Péter Judit
12
Akkreditált pedagógus továbbképzések IV. A továbbképzések időpontjai fent lesznek honlapunkon, de egyenlőre nem tudjuk A továbbképzéseket próbáljuk helybe szervezni
13
Kompetencia alapú taneszközök beszerzése 2 500 000 Ft. Kizárólag az implementációba bevont tanulócsoportok számára szerezhetők be az adott osztályfokon A tankönyvi adatbázis-kezelő rendszer elérhető az alábbi linken: http://www.tankonyv.info.hu A programcsomagok megtekinthetők, illetve letölthetők az educatio oldaláról is: http://www.sulinovadatbank.hu/index.php?akt_menu=253 Aktuális taneszköz listánk elérhető web oldalunkról
14
A kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató egyéb taneszközök beszerzése 386 000 Ft. interaktív digitális tanári programcsomag A programcsomagok tartalmát mi válogatjuk össze tantárgyi és évfolyam szinten. A tananyagokat a Balázs-Diák terjeszti. Részletek a digitális tananyagokról: http://www.balazs-diak.hu Kompetencia fejlesztő eszközcsomagok http://www.taneszkoz.hu/UserFiles/File/Edu_szorolap_komp.pdf
15
Szaktanácsadói szolgáltatások igénybevétele Intézményi folyamat-szaktanácsadó90 óra Esélyegyenlőségi folyamat-szaktanácsadó:60 óra IPR módszertani mentor-tanácsadó60 óra IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadó60 óra Kompetenciaterületi mentor-szaktanácsadó140 óra
16
Jó gyakorlatok átvétele Pedagógiai módszertan: Sérülés specifikus fejlesztési eljárások ismeretének bővítése, alkalmazási gyakorlatok Csendgyakorlatok: Az egyensúlyozás gyakorlása,- a mozgás koordinálása, saját testének tudatosítása, - a koncentráció által elért belső nyugalom megismerése, - érzékszerveinkre való figyelés megtanulása, - az idő fogalmának erősítése, - tevékenység alatti csend megismerése,- a társak kíváncsiságára és elképzeléseire való odafigyelés,- a hallás finomítása,- a gyakorlat hozzájárul az egyén és ez által, a csoport normalizálásához.
17
Intézményi innováció 4 000 000 Ft. Helyi tanterv, pedagógiai program módosítása 120 óra Az óvodai specialitás jellegének megvalósulását segítő kiadványok, gyűjtemények, segédletek készítése 120 óra: A logopédiai óvodai fejlesztés eredményességét szolgáljak azok a mesék, melyeket óvodapedagógusok, team-munkában hangok, hangcsoportok automatizálásához hoznak létre. Szülők bevonása a terápiás munkába 3 darab aktívtáblás digitális tananyagcsomag elkészítése. Ezek webes publikálása Interneten és intraneten 160 óra
18
Egyéb eszközbeszerzések 2 500 000 Ft. Hordozható számítógép 5db: tanári felkészüléshez, tananyagfejlesztéshez 1 db hálózati multifunkciós eszköz Kis értékű tárgyi eszközök: digitális kamera, fényképezőgép, vetítővászon, mikrofonok, web-kamerák, hangszerek a csendgyakorlatokhoz, logikai fejlesztő játékok
19
Egyéb a projekt megvalósításához szükséges teendőink Intézményi pedagógiai alapdokumentumok módosítása: pedagógiai program, helyi tantervek, IMIP, SZMSZ, munkaköri leírások Órarend készítés: tantárgytömbösítés, IKT-val felszerelt termek időbeosztása IKT biztosítása az implementációban résztvevő tanulócsoportok osztálytermeiben Projekt időtartama alatt minden tevékenység dokumentálása
20
Projekttel kapcsolatos információk A projekttel kapcsolatos minden információ folyamatos frissítéssel elérhető a következő linkekről: A rojektben résztvevők számára: http://www.duraczky.hu/kompetencia.php Nyilvánosság számára: http://www.duraczky.hu/projekt/tamop314/start.php
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.