Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsombor Szabó Megváltozta több, mint 8 éve
1
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP-3.3.8-12/2-2012-0093 Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat 4065 Újszentmargita, Rákóczi u. 134. Tel.: 52/214-021
2
Kötelezően megvalósítandó tevékenységek: Pedagógiai módszerekben való megújulás 1,Az oktatási-nevelési intézmények pedagógiai munkáját szabályozó dokumentumok módosítása pályázat keretében vállalt tevékenységek, adaptációk beépítése érdekében, 2. A hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek/tanulók iskolai sikerességét elősegítő, befogadó szemléletet közvetítő, a gyermekek, tanulók szükségleteit figyelembe vevő, differenciáló pedagógiai módszerek alkalmazási feltételeinek megteremtése az eszközök fejlesztése, bővítése 3. Átmenetek kezelését támogató, szülőknek és gyermekeknek, tanulóknak szóló programok, tevékenységek megvalósítása (család-óvoda, óvoda-iskola átmenet,) 4. Átmenetek kezelését támogató a gyermekkel, tanulóval foglalkozó pedagógusoknak szóló tevékenységek megvalósítása (szakmai együttműködések megteremtése, után követési gyakorlatok, módszertani továbbképzések 5. Modell értékű programok továbbfejlesztése
3
Együttműködések megerősítése Az intézményen kívüli partneri kapcsolatok erősítése, a helyi és településen kívüli kapcsolati háló szélesítése (pl. szakmai, tanulmányi, közösségi, sport és kulturális rendezvények, szervezése és lebonyolítása); együttműködések kialakítása és fejlesztése az egészségügyi, a szociális, intézményrendszerrel; A hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek/tanulók szüleinek bevonása, aktív részvételének ösztönzése, velük partneri kapcsolat kialakítása,családlátogatások, közösségi rendezvények
4
Együttműködések megerősítése A települési vagy területi roma nemzetiségi önkormányzatokkal történő együttműködés valamint a roma gyerekek és családjaik bevonását segítőtevékenységek Az intézmények közötti horizontális tanulás elősegítése
5
Egyéni fejlesztési terv és végrehajtása A gyermekek, tanulók részére, egyéni fejlesztési terv elkészítése, mentorállási tevékenység nyújtása a gyermekek számára; Egyéni fejlesztési tervek elkészítését megelőző fejlesztést, továbbhaladást támogató bemeneti mérések alkalmazása, mérőanyagok kidolgozása
6
Óvodák esetén A nevelő munkát közvetlenül segítő, a kötelezően előírt feletti alkalmazotti létszám bővítése Szakmai együttműködések kialakítása és bővítése a halmozottan hátrányos helyzetű, valamint a veszélyeztetett gyermekek korai beóvodázása érdekében (pl.:védőnők, családsegítők bevonása);
7
Választható tevékenységek, szolgáltatások A halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók sikeres felzárkóztatását, hátránykompenzálását támogató modell értékű programok, illetve jó gyakorlatok adaptációja az intézményben működő szakmai team közreműködésével; Modell értékű programok továbbfejlesztése, Olyan rendezvények, tréningek szervezése a helyi társadalom bevonásával, melyek hozzájárulnak a befogadó attitűd fejlesztéséhez; Tanulóbarát környezet kialakítása Komplex fejlesztést elősegítő mérőanyagok alkalmazása. A tanórai és tanórán kívüli tevékenységekhez szükséges kis értékű tárgyi eszközök,fejlesztőeszközök beszerzése;
8
Együttműködés Intézmények közötti horizontális tanulásra alkalmas tevékenységek lebonyolítása továbbá egyéb, a projekt célkitűzéséhez kapcsolódó programok, rendezvények szervezése, azokon való részvétel;
9
Pedagógusok felkészítése, kapacitásbővítés A pedagógiai munkát közvetlenül segítő szakemberek, úgy mint pedagógiai asszisztens, bevonása; Korszerű tanulásszervezési eljárások (pl. projektoktatás, kooperatív technikák, differenciált oktatás), módszertani akkreditált és nem akkreditált, tanúsítvánnyal záruló továbbképzéseken való részvétel Folyamat tanácsadói szolgáltatás igénybevétele;
10
Amit a projekt adhat: „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük szemünket a célról” / Henri Ford/
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.