A NYILVÁNOSSÁG HOGYAN ERŐSÍTI A TELEPÜLÉSEK KULTURÁLIS ÉLETÉT ? Molnár Aranka, 2015. március 25. Halmaj.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
TÁMOP Mozgáskorlátozottak interaktív honlapja.
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
DPR kommunikáció alapelvei
Közigazgatási alapismeretek
Kommunikáció- nyilvánosság- részvétel
A hatalom és felelősség kérdése a személyközpontú segítő kapcsolatban
Közösségfejlesztés és közösségi munka
„Gyakoroljuk a demokráciát!” Közösségi tervezés helyi projektekben Kuna Gábor, Cromo Közhasznú Alapítvány.
Részvételi tervezés, fejlesztés és értékelés Bodorkós Barbara és Pataki György Környezeti Társadalomkutatók (ESSRG) Környezet- és Tájgazdálkodási Intézet,
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
Az évi LXV. törvény a helyi önkormányzatokról
Szociális kompetencia
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
A SZERVEZETI DEMOKRÁCIA A demokrácia legáltalánosabb szervezetelméleti jelentése: –a létező és markánsan megmutatkozni képes szervezeti érdekek megjelenítése.
Turizmusban az örökségre alapozó közkapcsolati munka célközönségei (Publicurile turismului)
  Kitartás  Önbizalom  Magabiztosság  Versenyképesség  Sokoldalúság  Gyakorlati érzék  Kreativitás  Alkalmazkodóképesség  Kommunikációs készség.
A kisebbségi (magyar) felsőoktatás kialakulása és perspektívái Szatmárnémetiben Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program.
Magyarország 2015 Intézményi Reform Munkacsoport.
Kommunikációs egyenlőtlenségek B 18. tétel A médiaelmélet fő kérdései: hatalom egyenlőtlenség.
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
Nemzeti stratégia a bűnmegelőzésről összeállította: Finszter Géza
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szempontok az ÜT munkájának megtervezéséhez. ÜT munkájának területei 1.Az üzemi tanács belső tevékenységének megszervezése 2.üzemi tanács kapcsolata a.
1 Civil részvétel és szerepvállalás A helyi és térségi együttműködés lehetőségei és korlátai Rajnai Gábor Országos Területfejlesztési Civil Egyeztető Fórum.
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Geskó Sándor A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ GYAKORLATA
Bodor Tamás főosztályvezető-helyettes Gyermek és Ifjúsági Osztály
Autonómia és felelősségvállalás
„Szárnyakat adni a Malacnak”. „Szárnyakat adni a malacnak” A projekt bemutatása TÁMOP /
Kulturális tevékenységek és a közügyek kezelése (issue management) (Managementul activităţii culturale)
Civil szervezetek kapcsolatai Egészségügyi Szakdolgozók Együttműködési Fórum Alapítás 2001.
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. Telefon: Telefax: Web:
A Regionális Munkaügyi Tanáccsal szembeni elvárások a munkaadói oldal szemével nézve Készítette: ÉMRMT munkaadói oldal november 12.
„Civil ABC Eger térségében”
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Vágvölgyi Gusztáv - Pabló Inspi-Ráció Egyesület inspi-racio.hu Polyán Egyesület polyan.hu.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
Jogi alapfogalmak. Társadalmi normák A társadalmi normáknak nevezzük az emberek életét, tevékenységét meghatározó magatartási szabályok összességét, amelyeknek.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Szövetkezetekről. Miről lesz szó? Definíció Fejlődés, szerepük, csoportosítás Elvek.
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
M UNKAÜGYI KAPCSOLATOK Dr. Fodor T. Gábor ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Az Európai Unió gazdasági joga III. Dr. Nagy Csongor István egyetemi docens.
Idősek az idősekért Győrben
A participáció, a civil – közösségi részvétel elve
Állampolgári és közösségi részvétel Részben elméleti megközelítések
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Közösségfejlesztés.
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
Előadás másolata:

A NYILVÁNOSSÁG HOGYAN ERŐSÍTI A TELEPÜLÉSEK KULTURÁLIS ÉLETÉT ? Molnár Aranka, március 25. Halmaj

NYILVÁNOSSÁG Egyénitől a közösségi felé a nyilvánosságon keresztül vezet az út Nyilvánosságba bekerülő ügyek, problémák mozgósító erővel bírnak Kiderül, hogy a közösség tagjai mit várhatnak a cselekvések szereplőitől Erősíti a helyi emberek elköteleződését, felelősségvállalását Teret nyújt a véleménycseréknek, információhoz juttat és segíti abban az eligazodást Hozzájárul az önkifejezés és önmeghatározás kialakulásához

T ÁJÉKOZTATÁS ÉS NYILVÁNOSSÁG "A tájékoztatás egyszerűen azt jelenti, hogy információk áramlanak egyik helyről a másikra, egyik embertől a másikig, általában a hivatalos intézményektől a lakosság irányába. A nyilvánosság abban különbözik ettől, hogy oda-vissza információt jelent, tehát többirányú csatornákat feltételez, továbbá, hogy itt nem csak információkról van szó, hanem nézetek, vélemények megfogalmazásáról, kialakulásáról egy közös kommunikációs rendszerben. Olyan fórumok, közösségi együttlétek, közösségi terek meglétét feltételezi eleve a helyi nyilvánosság, ahol nem csak tájékoztatják az embereket, hanem ahol a nézetek megfogalmazódnak, tehát az információk bekerülnek egy közösségi használatba„ (Varsányi Gyula)

K ÖZPONTI ORGÁNUM – KÖZÖSSÉGI MÉDIA Központi orgánumKözösségi média központosított, ellenőrdecentralizált zött egy adó sok vevőminden adó potenciális vevő elszigeteltmozgósító passzív magatartásvisszacsatolási lehetőség szakemberek készítik közösségi produktum hivatalnokok ellenőrziktársadalmi ellenőrzés

K INEK FONTOS A HELYI NYILVÁNOSSÁG ? Egyén: eligazodjon, tájékozódjon a helyi viszonyokban, elszigetelődését csökkentse Közösségek: saját életüket szervezhessék, közös érdekeiket megfogalmazhassák és érvényesíthessék, kommunikálni tudjanak másokkal, átlássák a helyi viszonyokat Településeknek: kooperációt, mozgalmak alkotásának lehetőségét kínálják, s hogy identitást kínáljanak tagjaiknak Igazgatási és képviseleti testületeknek: benyomásuk, információjuk legyen az egyének, közösségek és a település állapotáról, akaratáról, szükségleteiről

H ELYI NYILVÁNOSSÁG FUNKCIÓI Megteremtődjön a részvétel, a változásokba bekapcsolódhassanak a helyi társadalom tagjai, közösségei Kifejlődjön a véleménycsere, az együttműködés a közösség tagjai között. Olyan sokirányú kommunikációs folyamatok alakuljanak, amelyekben mód nyílik a társadalom működése szempontjából fontos információk társadalmi használatba vételére.

H ELYI NYILVÁNOSSÁG FUNKCIÓI Kiépüljön a közhatalom társadalmi kontrollja A nyilvánosság keretében olyan helyzet, társadalmi légkör teremtődjön, amely a civil társadalom tagjainak lehetőséget kínál az információk értelmezésére, felszínre hozza a véleményeket, segít azok mérlegelésében, a konfliktusok kezelésében, a helyi közösségekben hozzá járul az álláspontok finomodásához, a konszenzus megteremtődéséhez.

A RÉSZVÉTEL SZINTJEI A nyilvánosság a részvételt segíti Manipulatív részvétel: látszólagos, nem demokratikusan választott képviselőkön keresztül zajlik, nincs is hatalmuk. Passzív részvétel: érintettekkel közlik a döntést, tájékoztatják a megtörtént eseményekről. Az információk birtokosai a külső szakértők. Részvétel konzultáción keresztül : az érintettekkel konzultálnak, kérdésekre válaszolnak, de a döntéseknél nem kötelesek figyelembe venni a szakértők ezeket a véleményeket.

A RÉSZVÉTEL SZINTJEI Részvétel anyagi ellenszolgáltatásért : valamit kapnak a részvételért. Amint ez megszűnik a részvételnek is vége. Funkcionális részvétel: a részvétel a folyamatot felügyelő intézmény projektcélja, vagyis valaki előírta azt. Interaktív részvétel: az érintettek részt vesznek az elemzésben, melyek akciótervekhez vezetnek. Kialakulnak, megerősödnek az elérhető erőforrásokról döntő helyi csoportok. Önmozgósítás : az érintettek a szervezőktől függetlenül kezdeményeznek. Az intézményekkel kapcsolatokat építenek ki, de az erőforrások felhasználásáról maguk döntenek.

A NYILVÁNOSSÁG ESZKÖZEI Helyi újságok Kalendárium Civil rádió Fórumok, beszélgetése Közösségi beszélgetések Helyi cselekvések