Emelt sebesség Állomási sorompó

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

A KÖZPONTI AJTÓZÁRÁS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI
HTML nyelv.
A Powerpoint használata (gyorstalpaló)
ÚTÁTJÁRÓS BALESET Rákoshegy és Maglód, AS október 18
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A Puskin u. 3. épületünk, egykori ( ) munkahelyünk a évi felújítás után. Az épület, úgy gondolom, visszakapta vagy legalább részben visszanyerte.
A kockacukor világítása
Ügyfél Elégedettségi Vizsgáló és Elemző Program
SIMIS-IS biztosítóberendezés Funkcionalitás
A Magyarországgal határos országok vasútforgalmi utasításainak bemutatása és összehasonlítása a személyforgalom biztonságának szempontjából Szlovák, Ukrán.
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Szabadrúgások.
Elektromágneses indukció, váltakozó áram
11. évfolyam A rezgő rendszer energiája
A SZEPTEMBER 7-ÉN BP.KELETI PÁLYAUDVARON TÖRTÉNT KISIKLÁSOS BALESET VIZSGÁLATA Két hasonló kisiklás Európában KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2007.
bekövetkezett baleset ismertetése
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
Történelmi visszatekintés
BIZTOSÍTÓBERENDEZÉSI PROBLÉMA ELEMZÉSE
Most pedig jöjjön a mai napunk sztárja: a J/  részecske!
A Titanic első útjára indult a látóhatár fel és senki sem tudta előte, hogy sosem látják viszont.
A számítógép működése TAKÁCS BÉLA
Ethernet technológiák A 10 Mbit/s sebességű Ethernet.
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
Az elektromágnes és alkalmazása
Fogyasztók az áramkörben
A fényképezőgép fizikai felépítése
Irányítástechnika Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT Vezérlés és szabályozás.
FIFO MÓDSZER, RENDEZETLEN TÉTEL KEZELÉSSEL
2. Feladat. És akkor kezdjük is el!
Logikai műveletek és áramkörök
Témazáró dolgozat Kiegészítések.
VILLAMOS, VEZETŐ NÉLKÜL KBSZ SZAKMAI NAP november 18. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
A mozgás egy E irányú egyenletesen gyorsuló mozgás és a B-re merőleges síkban lezajló ciklois mozgás szuperpoziciója. Ennek igazolására először a nagyobb.
13. szabály Szabadrúgások
Kémiai reakciók iránya
A következő dián még van pár információ.
Jó játék a mozgás !.
Rétlaki Győző TEB Központ
Elektronikus biztosítóberendezések
Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.
Különleges jelzések.
Biztosítóberendezési ismeretek Sorompók szigetelése
Rétlaki Győző TEB Központ
Rétlaki Győző TEB Központ
Biztosítóberendezések szerkesztése
Kényszer menetirányváltás
Rétlaki Győző TEB Központ
Rétlaki Győző TEB Központ
JELZÉSI RENDSZEREK Követelmények, osztályozás 2.Jelzők műszaki jellemzői 22 A jelzők vezérlése és ellenőrzése 3.Jelzési rendszerek alapelvei 4.Redundancia,
Biztosítóberendezések szerkesztése
Rétlaki Győző TEB Központ
Emelt sebesség Vonali sorompó
Dominó-70 Szerkezeti elemek
Biztosítóberendezések szerkesztése
Biztosítóberendezések karbantartása
Biztosítóberendezési ismeretek Váltóerők mérése
Biztosítóberendezési ismeretek Szigetelések elhelyezése Rétlaki Győző TEB Technológiai Központ.
Dominó - 70 Szerkezeti elemek
Biztosítóberendezések
Rétlaki Győző TEB Központ
Biztosítóberendezések szerkesztése 3
Emelt sebesség D-55 állomási áramkörök
VASÚTI IRÁNYÍTÓ ÉS KOMMUNIKÁCIÓS RENDSZEREK I.
Vonatveszélyeztetés Sopron állomáson Dávid Béla üzembiztonsági szakért ő vasúti balesetvizsgáló GYSEV Zrt. KBSZ nap –
A pneumatika alapjai 2. A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek) PTE PMMFK.
Az informatika fejlődéstörténete 1946-ig
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

Emelt sebesség Állomási sorompó Rétlaki Győző TEB Központ

Áttekintés A sorompó és az azt fedező jelző között összefüggés Rétlaki Győző: Állomási sorompó Áttekintés A sorompó és az azt fedező jelző között összefüggés A nem emelt sebességű A - B jelfogós rendszer kiegészítése, átalakítása Mindig előbb lecsuk a sorompó és csak utána kapcsolódik Szabad-ra a jelző A „veszteség” idő növekszik Ez az un. rugalmas jelzőfüggés: ha a vonat messze van, a sorompó vár a vonat közeledtére, de addig jelző sincs; ha az előző vonatnál a csapórudak leértek, ismét vizsgál (a következő vonatnak), de ennél a vonatnál lehet jelző csökkentett sebességgel, ha a csapórudak megindultak, lehet az engedélyezett sebességet emelni

Első lezáró áramkör Sorompó K - V mágnesek áramköre Rétlaki Győző: Állomási sorompó Első lezáró áramkör Sorompó K - V mágnesek áramköre Megegyezik a nem emelt sebességű áramkörrel. V V K K V K K V

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Változások: Kezdő - cél érintők helyett második lezáró + szigeteltsín ellenőrző érintők B ejtési késleltetés 0,5 másodperc A szigeteltsín ellenőrző érintő kell, mert oldáskor a második és az első lezáró – időben elhúzódó – átváltása között a B jelfogó felhúzna, ha a szigeteltsín ellenőrző érintő nem volna ott. B indítása a T2 szakaszból a térközjelző előtt 1251 méterrel történik (a vonat által indított jelzőkezelés miatt) váltó B állomásvég váltó állomásvég B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó 1251 m Mir T2 T2 B jelfogó térközi indítása T1 T1 A Mir érintő az ellentétes menetiránynál közlekedő vonat utáni alapállásba kerülés miatt szükséges. B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó 1251 m Mir T2 T2 Bejárati vágányút lezárása. Ha a vonat „mesze” van, a B jelfogó meg tud húzni. A jelzőkezelés után a rendszer a vonat közeledésére vár T1 T1 B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó 1251 m Mir T2 T2 Jön a vonat, a 13 kHz és a T2 foglalt lesz T1 T1 B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó 1251 m Mir T2 T2 B elejt és indítja a sorompót T1 T1 B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó 1251 m Mir T2 T2 Ha a csapórudak megindultak, lesz bejárat A vágányjelfogó nem tud visszahúzni, amíg a T2 foglalt T1 T1 B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó 1251 m Mir T2 T2 A vonat átlép a T1 szakaszba Az A jelfogó elejt T1 T1 B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó 1251 m Mir T2 T2 A T2 felszabadul T1 T1 B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó 1251 m Mir T2 T2 A vágányjelfogó vissza tud húzni T1 T1 B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó 1251 m Mir T2 T2 A vonat behalad az állomásra, a T1 felszabadul A B nem tud visszahúzni áramkörének ismétlőzár jellege miatt T1 T1 B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) 1251 m Mir T2 T2 A rövid vonat kényes esete (A vonat előbb lelép az egyik szigeteltsínről és a 3” ejtési késleltetés miatt a következőben csak később látszik) T1 T1 B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) 1251 m Mir T2 T2 A vágányút beállítása megtörténik B meghúz T1 T1 B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) 1251 m Mir T2 T2 Jön a vonat, a 13 kHz vevője és a B elejt. T1 T1 B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) 1251 m Mir T2 T2 A vonat lelép a T2 szakaszról, de a T1-ben még nem látszik A T2 visszahúz (de a térközjelző marad vörös) T1 T1 B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) 1251 m Mir T2 T2 A 13 kHz vevője visszahúz és - mivel második lezárás még nem volt - meghúz B, ... T1 T1 B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) 1251 m Mir T2 T2 … és ekkor következik a jelzőkezelés. T1 T1 B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) 1251 m Mir T2 T2 A vonat látszik a T1-ben: B és A egyszerre ejt el, a sorompó csuk. A továbbiakban a „közeli” vonat szerint fog működni a rendszer. T1 T1 B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre Sorompó B jelfogója Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre Sorompó B jelfogója Változás: első lezáró érintő (az a váltó, amelyik a sorompó második lezárását végzi) a sorompó B jelfogója azalatt húzhat meg, amíg az első lezáró támasz át nem vált. * B állomásvég Ez az időtartam meglehetősen rövid és a működés bizonytalan. A gyakorlatban ennyi érintője nincs a lezáró egységben, ezért szabadkapcsolású első lezáró támasz pótjelfogó (szintén támasz) kerül felvételre. Az így megnövekvő tranziens idő bőven elegendő a sorompó B jelfogójának a működéséhez és az ismétlőzár jelleg továbbra is megmarad. B sorompó sorompó B sorompó

Vonatérzékelő jelfogók áramköre Állomásvég és sorompó A jelfogói Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre Állomásvég és sorompó A jelfogói Változás nincs. + + A B A A állomásvég A sorompó

Félcsapórudas sorompó vezérlése Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Változás nincs. A B B A

Félcsapórudas sorompó vezérlése Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Több sorompó vezérlő jelfogó felfűzése

Félcsapórudas sorompó vezérlése Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Lecsukás vezérlése (1)

Félcsapórudas sorompó vezérlése Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Lecsukás vezérlése (2)

Félcsapórudas sorompó vezérlése Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Lecsukás vezérlése (3)

Félcsapórudas sorompó vezérlése Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Fel- és fényvezérlő jelfogók

Félcsapórudas sorompó vezérlése Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Le vezérlés: segéd támasz vált, a fényvezérek tartanak Elméletileg ez az áramkör így tetszetős. A gyakorlatban a fényvezér jelfogó többszörözése egyszerűbb, ha csak egy cséve kerül ebbe az áramkörbe, a többi az első pótjelfogójaként kerül bekötésre. Különösen igaz ez a (nem emelt sebességű) 24V= tápfeszültség esetén.

Félcsapórudas sorompó vezérlése Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Le vezérlés: fő támasz vált, a fényvezérek tartanak

Félcsapórudas sorompó vezérlése Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Le vezérlés: a kondenzátor töltése elfogy, a fényvezérek elejtenek

Félcsapórudas sorompó vezérlése Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Le vezérlés: a csapórudak megindulnak

Félcsapórudas sorompó vezérlése Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Fel vezérlés: a segéd támasz gerjesztést kap (fényvezérlők ejtőképességének ellenőrzése)

Félcsapórudas sorompó vezérlése Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Fel vezérlés: segéd támasz átvált

Félcsapórudas sorompó vezérlése Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Fel vezérlés: fő támasz átvált, a csapórudak elindulnak

Félcsapórudas sorompó vezérlése Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Fel vezérlés: a csapórudak felérnek

Félcsapórudas sorompó vezérlése Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Fel vezérlés: segéd fényvezérlő meghúz

Félcsapórudas sorompó vezérlése Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Fel vezérlés: fő fényvezérlő meghúz, a sorompó fehér lesz

Második lezáró áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + Eltérések: Bpót jelfogó közvetlen csapórúd ellenőrzés elmaradása csukás nélkül nincs lezárás (Ha visszavonás van, késleltetés nélkül ejtsen el) Az élő berendezésben a szál „visszavándorolt” ide K A V B A B B B A B B B

Második lezáró áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + Az első lezárás után történik a vonat helyzetének vizsgálata. Ha a vonat messze van, B és A meghúz. K A V B A B B B A B B B

Második lezáró áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + Második kezelés: A Bpót meghúz. K A V B A B B B A B B B

Második lezáró áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + Második kezelés: A meghúzó Bpót kapcsolja a sorompó indító jelfogó áramkörét K A V B A B B B A B B B

Második lezáró áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + A sorompó indító jelfogó meghúz, tartót zár (idegen + a rendszerben) Az áramkör vár arra, hogy a vonat közelebb érjen. K A V B A B B B A B B B

Második lezáró áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + Jön a vonat, B elejt K A V B A B B B A B B B

Második lezáró áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + A sorompó csuk K A V B A B B B A B B B

Második lezáró áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + A sorompó csuk és - mivel a vonat a végén van a rendszernek - rögtön le is záródik. A sorompó állító jelfogó tart ... K A V B A B B B A B B B

Második lezáró áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + … majd elejt. A jelzőre megjön a Szabad fény K A V B A B B B A B A szabad fény ekkor még Vmax = 40 km/ó, a lényeg, hogy már szabad legyen. B B

Második lezáró áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + A vonat tovább közeledik, A elejt K A V B A B B B A B B B

Második lezáró áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + Bpót akkor ejt el, amikor a második lezáró áramkör megszakad. K A V B A B B B A B B B

Második lezáró áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + Ha az első kezeléskor a vonat „közel” van, akkor B és A nem húz meg. K A V B A B B B A B B B

Második lezáró áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + A második kezelés hatására a sorompó indító jelfogó meghúz K A V B A B B B A B B B

Második lezáró áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + A meghúzó sorompó indító jelfogó tartót zár és csukja a sorompót K A V B A B B B A B B B

Második lezáró áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + A sorompó csuk, időzít K A V B A B B B A B B B

Második lezáró áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + Az időzítés lejárta után záródik a második lezáró áramkör K A V B A B B B A B B B

Második lezáró áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + A második lezárás megtörténik, a sorompó indító jelfogó tart ... K A V B A B B B A B B B

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata A sorompó csapórúdjainak fázisonkénti vizsgálata. CSTE: időzítő pót (minden leért) CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata Felnyitott helyzet CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés (a rudak még nem indultak meg) CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés CST-1 (behaladó) és CST-2 (kihaladó) rudak épségének ellenőrzését végző jelfogók elejtenek CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés CSV meghúz és tart: CST-1 és CST-2 ejtőképesség vizsgálat CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés CSV meghúz és tart: CST-1 és CST-2 ejtőképesség vizsgálat megvolt CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata FEL vezérlés CSV visszaejt, CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata FEL vezérlés CSV visszaejt, de az átlapolás miatt CST-1 és CST-2 tart CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata Ha a behaladó csapórudak egyike is letörik, CST-1 elejt CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata és ha az útátjáróban foglaltság mutatkozik, CST-40 meghúz és tart … amíg a rúd meg nem gyógyul. CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata Srx-1 A sorompó csapórudak működésének fázisonkénti vizsgálata. T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata Alapállás: T húz, MV ejt Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés T az átváltás időtartama alatt tart, CST-1 és CST-2 elejt Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés CST-1 és CST-2 visszahúz Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés a csapórudak megindulnak Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés a csapórudak leérnek, MV meghúz A gyakorlatban a sorrend: Srx-1 megindul, leér, majd később Srx-2 megindul, leér. Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés CSTE időzítés lejár, az ismétlő jelfogó meghúz T tart ... Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 CSTE egy időzítő ismétlője. A gyakorlatban megfelelőnek látszik ennek az időzítőnek a helyettesítése magával a vonattal. Amennyiben a vonatnak az útátjáróba való érkezéséig a csapórudak nem értek le, T elejthet a szigeteltsín foglaltságakor és ugyanúgy nem húz vissza. MV T

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés … majd T elejt. Az ejtés ellenőrzése az oldás során valósul meg. Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata T a sorompó FEL vezérlésének kezdetén húz vissza. Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata A meghúzó T tartót zár … és a következő lezárásig tárolja azt az információt, hogy a csapórudak az előbbi lezárás végén képesek voltak elérni az alsó végállást. Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

Csapórudak vizsgálata Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata A csapórudak megindulnak, MV elejt (később a csapórudak felérnek) Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

1-es fogalom jelfogók A -311 alapák. kiegészítése A bekarikázott Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók A -311 alapák. kiegészítése A bekarikázott függőségek a Vt ágban meg vannak ismételve. V1 és V2 a piros fényellenőzők soros vizsgálatát végzi. T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A Az ábra bal oldala az „eredeti” 1-es fogalom áramkör. 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

1-es fogalom jelfogók Vágányút zárás (példa: bejárat) 1 1 1 1 1 SrxJ Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók Vágányút zárás (példa: bejárat) T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: piros kivezérlése 1 1 1 1 1 SrxJ Be Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: piros kivezérlése T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A Rugalmas jelzőfüggés: itt már lesz bejárat (szabad jelző), de csak csökkentett (V40) jelzési képpel. A lényeg: legyen szabad jelző. 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: behaladó csapórudak megindulnak 1 1 Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: behaladó csapórudak megindulnak T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: SrxJ 1-es fogalom meghúz 1 1 1 1 1 Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: SrxJ 1-es fogalom meghúz T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A Srx 1 fogalom saját érintkezője a fényellenőrző jelfogók hálózatkimaradás esetén történő beesése miatti átmeneti állapot kivédésére van az áramkörben. 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: EJ egységben az 1-es fogalom meghúz Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: EJ egységben az 1-es fogalom meghúz T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: J egységben az 1-es fogalom Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: J egységben az 1-es fogalom meghúz, az eddig világító alsó sárga kialudhat. (ütemváltás: 24) T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A Emiatt az ütemváltás miatt kell a MATÜA vezérlést kiegészíteni a K jelfogóval (ahol ilyen igény fölmerül). 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: a csapórudak leérnek, MV meghúz 1 1 Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: a csapórudak leérnek, MV meghúz T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: a csapórudak leérnek, CSTE ismétlő Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: a csapórudak leérnek, CSTE ismétlő meghúz, T elejt T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

1-es fogalom jelfogók A vonat meghaladja a jelzőt 1 1 1 1 1 SrxJ Be Ki Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók A vonat meghaladja a jelzőt T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

1-es fogalom jelfogók A vonat lehalad az útátjáróról: oldás. 1 1 1 1 1 Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók A vonat lehalad az útátjáróról: oldás. T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

1-es fogalom jelfogók A vonat lehalad az útátjáróról: oldás. Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók A vonat lehalad az útátjáróról: oldás. SrxJ elejt. A rudak felfelé mozognak: MV elejt, T visszahúz. T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

1-es fogalom jelfogók A rudak felfelé mozognak: a 12,5° ellenőrzők Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók A rudak felfelé mozognak: a 12,5° ellenőrzők elejtenek T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

1-es fogalom jelfogók A rudak felérnek 1 1 1 1 1 SrxJ Be Ki SrxJ SrxJ Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók A rudak felérnek T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

1-es fogalom jelfogók Ha CST-40 bármikor meghúz, Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók Ha CST-40 bármikor meghúz, SrxJ nem képes működni. T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

Második jelzővezér áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A sorompó állapotának fázisonkénti ellenőrzése. CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

Második jelzővezér áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör Vágányút zárása megtörtént, a vonat „messze” van jelzőkezeléskor: A és B húz, a sorompó indító és Bpót is húz, a rendszer a vonat közelítésére vár. CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

Második jelzővezér áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A vonat rálép az indító szigeteltsínre: B elejt, a sorompó csuk, CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

Második jelzővezér áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A vonat rálép az indító szigeteltsínre: a sorompóra kivezérlődnek a piros fények, CST-1 ejtésvizsgálat, a sorompó indító elejt CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 A sorompó indító ejtésvizsgálata fontos, mert ennek az érintkezőnek a zárásával ellenőrizzük, hogy a második lezáró áramkörben ideiglenesen áthidalt függőségek még a jelző szabadra kapcsolása előtt visszakerültek az áramkörbe. SrxJ B B B

Második jelzővezér áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A CST-1 visszahúz, a jelzőre kivezérlődhet a Szabad jelzési kép: V40 CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

Második jelzővezér áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A csapórudak megindulnak, SrxJ 1 működik. CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 Ebből kiolvasható, hogy az A jelfogónak addig nem szabad elejtenie, amíg a csapórudak meg nem indultak. SrxJ B B B

Második jelzővezér áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A vonat közelít, A elejt CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

Második jelzővezér áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör Vágányút zárása megtörtént, a vonat „közel” van jelzőkezeléskor: A és B nem húz meg, a sorompó indító meghúz, Bpót is ejtve marad. CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

Második jelzővezér áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A sorompó csuk, a piros fények megjelennek, CST-1 ejtésvizsgálat CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

Második jelzővezér áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A CST-1 visszahúz CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

Második jelzővezér áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A behaladó csapórudak megindultak, SrxJ 1 meghúz CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

Második jelzővezér áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör Az időzítés lejárt, a második lezárás megtörténik CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

Második jelzővezér áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A sorompó indító a késleltetése után elejt, a jelzőre kivezérlődhet a Szabad jelzési kép. CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

Második jelzővezér áramkör Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör Ha a CST-40 meg tudott húzni, akkor úgy is maradt. (CST-1 ejt) A csapórudak ellenőrző jelfogóinak ejtésvizsgálata elmarad és SrxJ 1 sem tud meghúzni. A jelzőre mindig V40 vezérlődhet. CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

Oldás áramköre A korábbiakhoz képest változások: Rétlaki Győző: Állomási sorompó Oldás áramköre A korábbiakhoz képest változások: T vizsgálata (ejtőképesség) CSTE vizsgálata (működési képesség) és korai oldás kizárása Nincs változás: továbbra is csak első lezárás figyelése van A T B CSTE

Oldás áramköre Első lezárás: a szigeteltsín Rétlaki Győző: Állomási sorompó Oldás áramköre Első lezárás: a szigeteltsín szabad állapotának vizsgálata (A és B működését nem jelezzük) A T B CSTE

Oldás áramköre Első lezárás: a szigeteltsín Rétlaki Győző: Állomási sorompó Oldás áramköre Első lezárás: a szigeteltsín szabad állapotának vizsgálata Ha szabad: hamis oldást gátló jelfogó meghúz és tartót zár A T B CSTE

Oldás áramköre A vonat odaérkezte előtt: T ejtésvizsgálat és Rétlaki Győző: Állomási sorompó Oldás áramköre A vonat odaérkezte előtt: T ejtésvizsgálat és CSTE működés vizsgálata (előkészület, a tényleges ellenőrzés a foglaltságkor történik) A T B CSTE

Oldás áramköre A vonat odaérkeztekor: foglaltság CSTE A T B Rétlaki Győző: Állomási sorompó Oldás áramköre A vonat odaérkeztekor: foglaltság A T B CSTE

Oldás áramköre A vonat odaérkeztekor: foglaltság, Rétlaki Győző: Állomási sorompó Oldás áramköre A vonat odaérkeztekor: foglaltság, ha minden rendben van, a szigeteltsín ellenőrző meghúz és tartót zár. A T B CSTE

Oldás áramköre A vonat tovább haladásakor: a foglaltság megszűnik CSTE Rétlaki Győző: Állomási sorompó Oldás áramköre A vonat tovább haladásakor: a foglaltság megszűnik A T B CSTE

Rétlaki Győző: Állomási sorompó Oldás áramköre Oldás A T B CSTE

Oldás áramköre Oldás: az oldó jelfogók elejtenek, Rétlaki Győző: Állomási sorompó Oldás áramköre Oldás: az oldó jelfogók elejtenek, a sorompó nyitásra vezérlődik, T visszahúz, ha a sorompó rudak mind alsó helyzetűek voltak; CSTE elejt A T B CSTE

Visszajelentések Sorompó vágánycsík Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó vágánycsík Kiegészítés: csak a fehér csíkban csak egy kockában, vagy egy csíkban ~ vill B B B

Visszajelentések Sorompó vágánycsík Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó vágánycsík Első lezárás: vágánycsík kigyújtása ~ vill B B B

Visszajelentések Sorompó vágánycsík Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó vágánycsík Első kezelés a vonat messze van ~ vill B B B

Visszajelentések Sorompó vágánycsík Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó vágánycsík Második kezelés a vonat messze van ~ vill B B B

Visszajelentések Sorompó vágánycsík Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó vágánycsík A vonat csukja a sorompót: B elejt ~ vill B B B

Visszajelentések Sorompó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó vill A sorompó időzítő lámpa a Bpót érintővel egészült ki vágányonként. B

Visszajelentések Sorompó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó ~ vill A sorompó vízszintes csík kiegészült a kihaladó csapórúd ellenőrző érintőkkel A B jelfogó érintői: javaslat. (Emelt sebességnél nincs jelentősége.) Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2 Nem emelt sebesség esetén: A B jelfogó érintkezői kiküszöbölik azt a hamis visszajelentést, hogy ha az egyik vágányon egy „messze” lévő vonatnak logikailag lezáródott és a másik vágányon folyó tolatás miatt a sorompó kézi lezárt állapotban van, a vízszintes vörös visszajelentés ellenére a sorompó a kézi kezelés megszűntetésével felnyitható. B J J J B B B B B B J B

Visszajelentések Sorompó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó ~ vill LE vezérlés: a csapórudak csak később érnek le. Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2 B J J J B B B B B B J B

Visszajelentések Sorompó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó ~ vill LE vezérlés: a csapórudak leérnek. Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2 B J J J B B B B B B J B

Visszajelentések Sorompó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó ~ vill Lezárás megtörténik. Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2 B J J J B B B B B B J B

Visszajelentések Sorompó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó Piros fények visszajelentő lámpája ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2

Visszajelentések Sorompó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó LE vezérlés: vezér támasz átvált, a sorompó piros (A V1 és V2 jelfogók akkor húznak meg, ha minden piros világít.) ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2

Visszajelentések Sorompó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó LE vezérlés: a fényvezérlő elejt a visszajelentés bekapcsolódik ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2

Visszajelentések Sorompó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó LE vezérlés: a csapórudak leérnek ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2

Visszajelentések Sorompó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó FEL vezérlés: a csapórudak megindulnak, a sorompó piros ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2

Visszajelentések Sorompó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó FEL vezérlés: a csapórudak fölérnek a sorompó piros ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2

Visszajelentések Sorompó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó FEL vezérlés: a fényvezérlő meghúz, a visszajelentés kikapcsolódik, a sorompó fehér ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2

Visszajelentések Sorompó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó LE vezérlés: a vezér támasz átvált, de nem világít minden piros, amikor a fényvezérlő is elejt ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2

Visszajelentések Sorompó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó FEL vezérlés: a vezér támasz átvált, de nem világít minden piros ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2

Visszajelentések Sorompó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó FEL vezérlés: a csapórudak fölérnek, világít minden piros, mert a fényvezérlő nem húz meg ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2