Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP-3.3.13. Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

Tutori tevékenység a gyakorlatban
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
E-learning alapú távoktatásos képzés
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
E-learning alapú távoktatásos képzés
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
NAT 2007 kompetenciák.
Az e-portfólió használati köre
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Kompetensek lettünk? június 27..
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap NAPO digitális taneszköz Nagy Regina eTanulás szakértő.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Geomatech digitális taneszköz Nagy Regina eTanulás szakértő.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Tiéd a pálya” avagy amit a pályaorinentációról, pályaválasztásról.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
„Kincsem a szókincsem” játékos szókincsfejlesztés
Sport és szervezetei január 18.. Személyes tapasztalatok: 3 év tanítási gyakorlat modul rendszerben Oktatás fókuszába, a gyakorlati megvalósíthatóságot.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
1 A fizika tanítása 3. lecke Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok.
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Nemzeti Köznevelési Portál
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A digitális kompetencia fejlesztése
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Előadás másolata:

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér közoktatási szakértő

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level A tananyag fő célja A saját család történetének megismerése, Önismeret, A család fogalmának, típusainak, funkciójának megismerése, Idő és pénzgazdálkodás, Családi munkamegosztás Tipikus családi konfliktusok

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Tananyag elsajátításának lehetséges módja A tananyag hatékony, eredményes elsajátításához a blended/kevert típusú feldolgozást javasoljuk: Osztálytermi projekt munka kiscsoporotban, párban Egyéni számítógépes feladatvégzés A tananyagra javasolt órakeret: 15 tanítási óra

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Nat kiemelt fejlesztési fókuszai, Kerettanterv/Kerettantervi témakörei Szakiskola: Osztályközösség-építés, Önismeret, A családi hagyományok szerepének és fontosságának, felismerése, A család múltjának és értékeinek ismerete, Költségvetés-tervezés – családi szinten, A „fontos” és „nem fontos”dolgok megkülönböztetése, A tudatos vásárlói attitűd megalapozása.

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Érintett kompetenciaterületek Szociális kompetenciafejlesztés Kommunikáció, Vállalkozói kompetencia, Az önálló, hatékony tanulási kulcskompetenciák Műveltségi terület: Ember és társadalom Tantárgy: Osztályfőnöki, Társadalomismeret

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Felhasználás személyi támogatása A digitális taneszköz tartalmának, tesztjeinek használatához közvetlenül nem szükséges tanár jelenléte, önállóan (is) használható, kivéve az osztálytermi/csoportos feladatok egy része. Az osztálytermi/csoportos feladatok egy részénél hagyományos tanári vagy facilitátor szerepben jelen van a tanár is.

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level A tananyag felépítése, tartalmi ismertetője A tananyag 6 modulból/szakaszból épül fel. A digitális munka ne legyen több a tanóra egyharmadánál. Az előkészítést kövesse 15 perces feladatmegoldás a számítógépen, majd a feladat megbeszélése.

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level 1. Az én családom A család kérdéskör kiindulópontja a saját család múltjának megismerése, bemutatása, jövőkép felvázolása. Családtörténet és családfa készítése.

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level 2. Hol élünk? A család fogalmára, funkcióra alapozva családmodell készítése, és a modellnek megfelelő otthon tervezése. minden tanuló megalkotja a saját családmodelljét megtervezi a családmodell életmódjának megfelelő otthont

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level 3. Ki mit csinál? A háztartási munkák megosztásának megtervezése. mindenki elkészíti a saját családjának a tényleges időbeosztását háztartásban előforduló munkákból lista készítése a tanulók a családmodelljük életmódjának megfelelően megtervezik a háztartási munkák megosztását

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level 4. Miből mit veszünk? A tanulók megismerkednek a különböző termék- és szolgáltatáscsoportokkal. A tanulók megismerkednek a tudatos vásárlás fogalmával, illetve az ezt összefoglaló 12 ponttal.

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level 5. Milyen konfliktusok? Tipikus konfliktusszituációk a családban, konfliktuskezelés

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level 6. Mit tanultunk? Amit a családról tudni kell: – A záróteszt célja, hogy a diákok ellenőrizzék, mennyit értettek meg, illetve mennyit sajátítottak el a tananyagból. A záróteszt tetszőleges számban megismételhető. – Érdemes utána beszélgetni, szóban átismételni a tanultakat, és megdicsérni azokat, akik aktívan részt vettek a munkában. Végezzük el a zárótesztet, nézzük meg, mi mit tudunk a családról!

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Záróteszt kiértékelése, tanári, tanulói visszacsatolás

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Fogalomtár/Glosszárium Tanári: A pedagógus számára fontos háttérfogalmak Tanulói: A tanulók segítségére szolgáló kulcsfogalmak, melyek a feladatok értelmezését, elvégzését segítik.

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Kérdések-válaszok Köszönjük észrevételeit, kérdéseit! Vitéz Gyöngyvér Közoktatáisi szakértő