A HAGYOMÁNYOK HÁZA PROJEKTBEN BETÖLTÖTT SZEREPÉNEK BEMUTATÁSA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

Kulturális vidékfejlesztés
Helyi Érték – Értékhely! KEOP /B/
Egy pályázat az Internet használat népszerűsítésére Tanulás a főzésen keresztül A Tempus közalapítvány Grundtrig pályázatása beadott projekt.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
„Ez a projekt az Európai Bizottság támogatásával valósult meg
Határokon Túli Magyarságért Alapítvány 7621 PÉCS, János u. 22. Tel.: / , Fax: / fre .hu
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A Gencsapáti Integrált Közösségi Szolgáltatói Tér megvalósítása A Kezdőkör Egyesület pályázata IKSZT/2008/2.
1 KÖZÖSSÉGFEJELSZTŐK BÉKÉS MEGYEI EGYESÜLETE. 2 KÖZÖSSÉGI SZÍNTÉR - IBSEN HÁZ.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
Emberi Erőforrások Minisztere alapította,
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
Az Aktív Műhely modell ismertetése.  : Országos felmérés a szociális intézményekben élő értelmi fogyatékos, autista emberek foglalkoztatási.
Nyitott kert az EASTART Galériában PROGRAM BEMUTATÁS – ZÖLD FORRÁS REGIORIS KÖZHASZNÚ EGYESÜLET Lipcsei Ágnes – elnök Nyíregyháza, január.
AZ ALKOTÓHÁZAK, KÉZMŰVES MŰHELYEK SZEREPE A KÖZMŰVELŐDÉSBEN ÉS A VIDÉKFEJESZTÉSI FOLYAMATOKBAN Zalaegerszeg, április 8.
Népi kézműves értékeink A kézművesség egyszerre gazdasági és kulturális tevékenység, közösségformáló módszer és lehetőség, személyiségformáló, identitásalakító.
Herman Ottó Emlékházban
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Általános Iskola Medgyessy Ferenc utca
CSIPKEVERÉS ABÁDSZALÓK, 2009
Besenyi Sándor Regionális szakmai munkatárs Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. Régiós szakmai műhely - Szeged A „FoglalkoztaTárs.
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
„Közel hozzuk a kultúrát” A Reneszánsz Év pályázatai (Reneszánsz túrák, Közkincs, Tengertánc, Fókusz, PANKKK, Tájházak, Megújuló gyűjtemények)
kiemelt projekt bemutatkozása
„Közgyűjtemények az oktatásért” a hosszú távú együttműködés érdekében Emberi Erőforrások Minisztériuma Közgyűjteményi Főosztály Sörény Edina Budapest,
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
AZ ALKOTÓHÁZAK SZEREPE AZ IDEGENFORGALOMBAN Az alkotóházak fogalma: - a tárgyalkotó népművészetnek, - a hagyományos népi kultúrának, - a hagyományok továbbéltetésének,
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A kézművesség történeti áttekintése A hagyomány szerepe előadó: Bangó Aliz.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
„Építő közösségek a tényői IKSZT-ben”
Hagyományok, népművészet Magyarországon
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Helyi márka kialakítása a Bakonyban  Mi a projekt célja ?  Kik vehetnek részt a projektben?  Mi a projekt haszna ? Miért éri meg, hogy a projektben.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
Gersekaráti IKSZT – esély és lehetőség a közösség szolgálatára IKSZT Szakmai nap, Bak,
„ INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK MEGHONOSÍTÁSA A HAGYOMÁNYŐRZÉS ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉS ÉS KUTATÁS TERÉN „ TÁMOP BALATONKENESE VÁROS ÖNKORMÁNYZATA.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
„INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK MEGHONOSÍTÁSA A HAGYOMÁNYŐRZÉS ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉS ÉS KUTATÁS TERÉN” TÁMOP A Zempléni Múzeum konzorciumi.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
A BUDAPESTI GAZDASÁGI FŐISKOLA SZEREPE AZ INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK MEGHONOSÍTÁSA A HAGYOMÁNYŐRZÉS ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉS ÉS KUTATÁS TERÉN DR. DIETZ.
EGY PÁLYÁZAT HÁZIGAZDÁJA KÖSZÖNTŐ ÉS ÉRTÉKELŐ. Szakmai területek: Képzések,pályázatokÉrtékmegőrzés Közösségsegítő Ifjúsági közművelődés Civil szervezetek.
EGT Finanszírozási Mechanizmus Kulturális és természeti örökség megőrzése, megújítása program A kulturális és a művészeti sokszínűség előmozdítása.
Sajómenti Népművészeti Egyesület Kazincbarcikán 2004-ben egy népművészeti kiállítás kapcsán vetődött fel annak a gondolata, hogy legyen egy egyesület,
TÖBBCÉLÚ KÖZÖSSÉGI TEREK FEJLESZTÉSE –
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
Közösségszervezés BA.
Roma és nem-roma interkulturális párbeszéd elősegítése c. intézkedés
Közösen Hatvan kulturális fejlődéséért A TOP CLLD Program
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Barcsák Marianna KPSZTI
A 20 éves MKNE és az ökoiskolák
Helyi védett értékek bemutatása a
HKIK XXIX. Küldöttgyűlés Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
Pályaválasztási Kiállítások 2008
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Közösségi Szinten Irányított Városi Helyi Fejlesztések (CLLD )
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

A HAGYOMÁNYOK HÁZA PROJEKTBEN BETÖLTÖTT SZEREPÉNEK BEMUTATÁSA

A Kárpát-medencei néphagyomány ápolására és továbbéltetésére létrehozott nemzeti intézmény, melyet a Nemzeti Kulturális Örökség minisztere január elsején alapított. A Hagyományok Háza szolgáltató központ. Három nagy egysége eltérő eszközökkel, de egyazon céllal és elkötelezettséggel várja a népi kultúra, a hagyomány iránt érdeklődő nagyközönséget és a szakmabelieket, akik útmutatásért, vagy segítségért keresik fel intézményünket. HAGYOMÁNYOK HÁZA

PROJEKTBEN VÁLLALT FELADATOK 1.A hagyományőrzéssel – ápolással kapcsolatos módszertani fejlesztések népszerűsítése: Bemutatkoznak az összes régióban több helyszínen a Hagyományok Háza óvodás és iskolás korosztálynak szóló innovatív oktató, ismeretterjesztő programjai (gyermek és ifjúsági bérletes előadások, komplex oktatóprogramok - Jeles napok, Mesterségünk címere, rendhagyó órák), akkreditált pedagógus továbbképzései, valamint azok a szolgáltatások, amelyeket az intézmény a néphagyomány óvodai, iskolai, művészeti iskolai szakmai munkájához nyújt (archívum, könyvtár, kiadványok, szakmai tanácsadás). A jelentkezők részt vehetnek keresztmetszet- jellegű saját élményű műhelyfoglalkozásokon, valamint a programot elemző, bemutató konzultáción. Helyszínek: Pilisvörösvár, Zsámbék, Balatonboglár, Göd, Sárospatak, Litér, Keszthely

PROJEKTBEN VÁLLALT FELADATOK 2. Kutatás A három térség településein működő hagyományőrző közösségek helyi társadalomba történő beágyazottságának vizsgálata

PROJEKTBEN VÁLLALT FELADATOK 3. A hagyományos kézműves mesterségek elterjesztéséhez kapcsolódó képzési programok kidolgozása, lefolytatása, rendezvényeken történő bemutatása órás képzések követelményének, szakmai tartalmának kidolgozása. Cél: ifjúság, felnőttek, gyerekek számára szervezett szakkörök vezetésére történő felkészítés. A legfontosabb kézműves ágazatban,( hímzés, szövés, gyöngyfűzés, faművesség, nemezelés, bőrművesség, bútorfestés, fazekasság, tojásfestés, mézeskalács készítés) közművelődésben, muzeális intézményben, tájházakban dolgozók képzésben történő akkreditációja érdekében Óravázlatok, foglalkoztató füzetek, módszertani segédanyagok kidolgozása, megjelentetése a Hagyományok Háza honlapján (vagy a projekt közös honlapján) az egész napos iskola kereteinek kihasználására, valamint nem iskolai keretek között (pl. művelődési házakban, alkotóházakban) megvalósítható tevékenységek szöveges leírása. Rövid oktatófilmek készítése, mindezen tevékenységeket jól végző szervezetek bemutatása, elérhetősége Tananyagfejlesztés a gyékény tárgykészítés keretén belül: Biharnagybajomi gyékényes kutatóút lebonyolítása, eredményeinek online felületen történő megjelenítése

PROJEKTBEN VÁLLALT FELADATOK Mindhárom térségben működő népművészeti civil szervezetek szakmai munkájának támogatása 3.4. A Keszthelyi Alkotóházban szervezett komplex – pedagógusok, szakmunkástanulók, faműves és bőrműves mesterek lokális hagyományokat, mesterségeket megcélzó képzései, ezekhez szükséges anyagok, kis értékű eszközök beszerzése 3.5. A Paloznaki hímző – csipkekészítő közösség alkotóinak lokális hagyományokat, mesterségeket megcélzó képzései, gyűjtései, mesterségbemutatói, ezekhez szükséges szakmai feltételek kialakítása, anyagok, kisértékű eszközök beszerzése (bakonyi textilek) 3.6. A Szadai alkotóközösség Galga – menti, turai, szadai hímzéseknek felújítása, bemutatása mesterségbemutatókon keresztül, ezekhez szükséges szakmai feltételek kialakítása, anyagok, kis értékű eszközök beszerzése 3.7. Az Iharos Népművészeti Egyesület (Tárnok) közösség alkotóinak lokális hagyományokat, mesterségeket megcélzó mesterségbemutatói, múzeumokban, tájházakban, iskolákban, ezekhez szükséges szakmai feltételek kialakítása, anyagok, kis értékű eszközök beszerzése 3.8. A Hegyalja Népművészeti Egyesület alkotóházának helyi mesterségeket bemutató rendezvényeihez szükséges szakmai feltételek kialakítása, anyag, eszköz igényei

PROJEKTBEN VÁLLALT FELADATOK 3.9. A Hagyományok Házában működő kézműves képzési formák interaktív bemutatkozása az agglomerációban. Mesterség-bemutatók, kézműves képzésekről tájékoztatók, ízelítők az agglomeráció lakosai számára Helyszín: Vác, Kerepes, Ócsa

PROJEKTBEN VÁLLALT FELADATOK A Művészetek Völgye Fesztiválon a Kobuci kertben bemutatkozik (Hagyományok Háza által támogatott) helyi közösségfejlesztő, mesterség tanító, innovatív helyi termékeket létrehozó mintaprojekt - "Nyiss ajtót a Barkóságra". A cél: a néphagyomány iránti érdeklődés felkeltése a fiatalokban

PROJEKTBEN VÁLLALT FELADATOK 4. Rendezvények szervezése: 4.1. A Felszállott a páva vetélkedő legtehetségesebb résztvevői számára szervezett gyermektábor kézműves foglalkozásainak szakmai megvalósítása, eszközigényei. Helyszín: Balatonakarattya.

PROJEKTBEN VÁLLALT FELAATOK 4.2. A XVI. Élő Népművészet, Országos Népművészeti Kiállítás megrendezése a Néprajzi Múzeumban, ahol az elmúlt 5 év legkiemelkedőbb népi kézműves alkotásai kerülnek bemutatásra minden mesterség területéről. A Budapesti kiállítást regionális zsűrik, és kiállítások előzik meg. A kiállításon közel 450 alkotó 1700 alkotása mutatkozik be. Célunk a népi iparművészet, a kortárs kézművesség népszerűsítése, olyan alkotások ösztönzése, melyek megfelelnek a XXI. század embere tárgy, viselet, és környezetkultúrájának, mely modern, és a hagyományt, mint ihlető forrást használja fel. A kiállítást mesterségbemutatók, divatbemutató, ismeretterjesztő komplex foglalkozások kísérik.

PROJEKTBEN VÁLLALT FELADATOK 4.3. Mesterségek Ünnepe a Budai Várban – A Mesterségek Ünnepe, az élő népművészet fóruma, immáron huszonkilencedik alkalommal kerül megrendezésre a Budai Várban. A rendezvény résztvevői az egész ország területéről érkeznek, Idén huszonkilencedik alkalommal érkeznek az egész Kárpát - Medencéből a hazai mesterek és kézművesek színe-java ben négy napon át, augusztus 20 – 23. között a pásztorok élete kerül előtérbe a Mesterségek Ünnepén. A majdnem három évtized alatt sem változott a fő cél, mégpedig hogy jobban megismerhessük a még élő, ám ritka kézműves hagyományokat, amelyek mögött a régmúlt emberének találékonysága, ízlése és kitartása is érződik. Az idei fő téma az egyik legősibb mesterség, a pásztorélet, és az ehhez kötődő mesterségek. Mely mesterség és életforma egyszerre, ősidők óta. Mesterségbemutatók, kézműves iskolák, felnőttképző intézmények, bemutatkozása, népszerűsítése, játszóházak lebonyolításának költségei, valamint a „Hagyomány esztétikuma” elnevezésű Várkert Bazárban rendezendő kiállítás megvalósítása.

PROJEKTBEN VÁLLALT FELADATOK 4.4. Nyitott Műhely tevékenysége a Magyar Népi Iparművészeti Múzeumban. A Nyitott Műhely olyan interaktív programokat kínál, ahova az utcáról betérhet az érdeklődő, hogy megtekinthesse, kipróbálja a népi kézműves mesterségeket. Mindez történhet spontán módon, de szervezetten, előre meghirdetett foglalkozások tekintetében is. Célközönség: érdeklődők, turisták, óvodások, iskolások.

PROJEKTBEN VÁLLALT FELADATOK

5. Értékalapú társadalmi szemlélet kialakítása ( a Népi kézműves stratégia stratégiai céljaihoz kapcsolódva), a népi kézművesség népszerűsítése 5.1. A népi iparművészeti bíráló bizottság által zsűrizett termékek védjegy kommunikációja, TV, rádió 5.2. Marketinganyagok készítése a kézműves szakmák és képzések népsze- rűsítésére 5.3. Kézműves útvonalak kidolgozása és konkrét megvalósítása mindhárom térségben

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!