Intézményi cselekvési terv készítése Értékek - Küldetés – Jövőkép

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Advertisements

Etikai Kódex.
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
KÖZKÉZEN Felelősen a közösségért! Felelősen Fehérvárért! Farkas Tamás tanácsadó.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
A stratégiai tervezés módszertana
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Képesítési Keretrendszerek Európában
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Fogd A Kezem Alapítvány
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Tanuló szervezet.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés, oktatásszervezés
Minőség menedzsment 6.előadás
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A MEGÚJULT MAGYAR DIÁKSPORT SZÖVETSÉG TEVÉKENYSÉGE A DIÁKSPORT DIMENZIÓK TÜKRÉBEN, A DIÁKOLIMPIA TOVÁBBFEJLESZTÉSE.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A stratégiai tervezés folyamata
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
BFH Európa Projektfejlesztő és Tanácsadó Kft.
PARTNERSÉG. Schwertner János Mi a partnerség? Különböző (magán, társadalmi, gazdasági) kapcsolatokban: Különböző (magán, társadalmi, gazdasági) kapcsolatokban:
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Minek nekünk stratégia? Horváth & Dubecz. “People don’t leave companies, they leave their managers”. „Az emberek nem a vállalatot hagyják ott, hanem a.
Vállalkozásmenedzsment I.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
Szolgáltató Város ® Szolgáltató Szolnok projekt címszavas bemutatása Dr. Kállai Mária kormánymegbízott, Szolgáltató Város ® Szolgáltató Szolnok integráló/kohéziós.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Téglásy Kristóf március 06. EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA Ifjúságügyi Főosztály Az ifjúságpolitika irányításának új szervezeti helye.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Cégnév Üzleti terv.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Intézményi cselekvési terv készítése Értékek - Küldetés – Jövőkép „Tudásfórum 3.3” - A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ szervezetfejlesztő műhelymunkája Intézményi cselekvési terv készítése Értékek - Küldetés – Jövőkép 2014. október-november

AMIRŐL SZÓ LESZ KLIK SZERVEZETFEJLESZTÉSI FOLYAMAT A KLIK SZERVEZETI ÖNAZONOSSÁG DOKUMENTUMAINAK A MEGISMERÉSE - ÉRTÉKEINK - A KLIK KÜLDETÉSE - JÖVŐKÉP – 2016. DEC. CSELEKVÉSI TERV KÉSZÍTÉSE (2014. 09. 30-IG) TEENDŐK, HATÁRIDŐK, FELELŐSÖK

A KLIK szervezetfejlesztés folyamata - A TÁMOP 3.1.4-B-13/1 „Köznevelés az iskolában” c. kiemelt projekt része - A KLIK szervezeti önazonosság dokumentumainak – küldetés, jövőkép, értékrend - elkészítése 2014. év elején a központ és a megyeközponti tankerületi vezetők munkája - Most az intézmények feladata a Cselekvési tervek kidolgozása, feladatok, felelősök, határidők.

Szervezeti kultúra fejlesztés, változásmenedzsment A szervezetfejlesztés modellje KÜLDETÉS ÉRTÉKEK JÖVŐKÉP MEGHONOSÍTANI KÍVÁNT SZERVEZETI KULTÚRA Egyetértés, hogy hova akarunk eljutni = Kívánt állapot Szervezeti kultúra fejlesztés, változásmenedzsment STRATÉGIA Egyetértés, hogy hol tartunk = Jelenlegi helyzet DIAGNÓZIS

A szervezeti értékek fogalma Meggyőződésen, hiten alapuló mérce, mely rögzíti, hogy mi a helyes és kívánatos: gondolkodásunk, szemléletünk, cselekvéseink alapköve, magatartásunk és választásaink mozgatórugója, a következetesség biztosítéka, tükrözi mindazt, ami számunkra fontos.

„Melyek azok a szervezeti értékeink, amelyek segítik a működésünket A KLIK értékeinek meghatározása „Melyek azok a szervezeti értékeink, amelyek segítik a működésünket a Küldetésünk teljesítésében, a Jövőkép céljaink elérésében?”

ÉRTÉKEINK I. HITELESSSÉG Nemcsak tanítunk, tanulunk is. SZAKMAISÁG Munkatársaink magas szintű szakértelemmel végzik munkájukat és ismerik kompetenciájuk határait. EREDMÉNYORIENTÁLTSÁG Kitűzött céljainkat, sikereinket motivált munkatársaink határozott, következetes értékteremtő munkájával érjük el.

ÉRTÉKEINK II. ELKÖTELEZETTSÉG A szervezet dolgozói munkájukat elhivatottan,megbízhatóan és kitartóan végzik. EGYÜTTMŰKÖDÉSI KÉSZSÉG Egymást segítve érjük el céljainkat és a társadalom minden szereplője iránti partnerségre nyitottak vagyunk.

ÉRTÉKEINK III. KISZÁMÍTHATÓSÁG Szervezetünkben tisztázottak a feladat- és hatáskörök, koherens eljárásrendek és protokollok biztosítják a tervezhető , ellenőrizhető működést, a stabilitást. A KLIK egzisztenciát, tervezhető életpályát biztosít munkatársainak. INNOVÁCIÓ ÉS KREATIVITÁS Bátran kezdeményezünk, támogatjuk az új ötleteket, fogékonyak vagyunk az újszerű megoldásokra. Építünk a szervezet sokszínűségére, folyamatosan tanulunk egymástól. A humor is kreatív megoldásaink része. TISZTELET a. Kölcsönös bizalom és megbecsülés légköre jellemzi a szervezetet.

A szervezeti küldetés fogalma Egy szervezet nyilatkozata arról, hogy kiket és hogyan kíván szolgálni, milyen társadalmi értékekben hisz. A szervezet végső céljáról, szándékáról, a szervezet létezésének elsődleges indokáról, rendeltetéséről (hivatásáról, feladatáról), melyet be akar tölteni. Azért szokták megfogalmazni, hogy kimondja a szervezet létezésének az okát: miért van ez a szervezet, miért jó a létezése a munkatársaknak, az irányító testületnek, a tulajdonosoknak és azon közösség tagjainak, amelyben működik.

A szervezeti küldetés fő tartalmi elemei Legyen érthető és lényegre törő (kb. 50 szó). Nevezze meg az „ügyfelet” (a típusát). Nevezze meg a fő terméket vagy szolgáltatást. Beszéljen a végső eredményről (minőség, ár, idő, stb.). Térjen ki a dolgozók munkájára. Szóljon arról, aki és ami iránt a szervezet elkötelezett. Szólhat a belső működésről és a külső környezettel való kapcsolatról is. Legyen átfogó, és sugallja a folyamatosságot.

A KLIK küldetése „Az állami felelősségvállalás megjelenítőjeként elkötelezettek vagyunk a minőségi, esélyteremtő magyar köznevelés ügye iránt. A felnövekvő nemzedék biztonságos fizikai és szellemi fejlődéséért társadalmi együttműködésben dolgozunk. Magyarország legnagyobb szervezeteként stabilitást és kiszámíthatóságot nyújtunk az intézményeknek, a munkatársaknak és versenyképes tudás megszerzésének lehetőségét a diákoknak”

A vezetés kezdeményezi Széleskörű elfogadás és támogatás A jövőképpel rendelkező közösség kialakítása A vezetés kezdeményezi Széleskörű elfogadás és támogatás Átfogó és részletes Pozitív és inspiráló

A jövőkép szövege Jelen idejű, leíró jellegű megállapítások, kijelentő mondatok. A cél legyen megfogalmazva, nem pedig az út, a „hogyan”. Használjunk pozitív megfogalmazásokat, kerüljük a „nem”-et… Ne a vágyainkat fogalmazzuk meg… reálisan elérhető célokat tűzzünk ki, amelyekre tényleges ráhatásunk van – de az egész legyen inkább kicsit kihívó, ambiciózus, semmint túl konzervatív, és legyen legalább elméletileg mérhető…

„Hogyan látom a KLIK-et A KLIK jövőképe „Hogyan látom a KLIK-et 2016. decemberében?”

A KLIK Jövőképe 2016. 1. Képünk a világban 1.1. Stabil alapokon álló, sokszínű, átjárható köznevelési intézményrendszert működtető, szakmailag hiteles szervezet vagyunk. 1.2. Társadalmilag elismert, közösségeket építő, támogató szervezetként működünk. 1.3. Véleményformáló erőnk szakmai felkészültségünkből ered. 1.4. Vonzó és kiszámítható munkahely vagyunk. 1.5. Minőségi köznevelést, versenyképes tudást nyújtó intézményeinket szívesen választják a diákok és szüleik. 1.6. Nyitott szervezetként a céljainkról, tapasztalatainkról, eredményeinkről sokoldalú, tényszerű kommunikációt folytatunk.

A KLIK Jövőképe 2016. 2. Működésünk 2.1. Hosszú távú, biztonságos, fenntartható működésünket stratégiai tervezés alapozza meg. 2.2. Eredményes vezetői kiválasztási és menedzselési rendszert működtetünk. 2.3. A hatékony működés érdekében döntéseinket egységes alapelvek mentén, a megfelelő szinteken hozzuk meg. 2.4. Az erőforrásokkal felelősen, feladatarányosan gazdálkodó, átlátható, egyértelműen meghatározott feladat- és hatáskörökkel működő szervezet vagyunk. 2.5. A kulcsfolyamatokat és az adminisztrációt korszerű informatikai rendszerek támogatják, az adatok könnyen elérhetőek, a tervezést és a döntéshozatalt vezetői információs rendszer segíti. 2.6. Intézményeink szakmai önállósággal és igényességgel működnek, segítik az értékmegőrzést és értékközvetítést, a minőségi oktatás megvalósulását. 2.7. Források bevonásával folyamatosan újítjuk fel intézményeinket. 2.8. Segítjük a beavatkozást igénylő intézményeink felzárkózását.

A KLIK Jövőképe 2016. 3. Szervezeti kultúránk, vezetés és munkatársak 3.1. Szervezetünket nagy szaktudással rendelkező, hiteles vezetők irányítják. 3.2. Munkatársaink ismerik a szervezet céljait és elkötelezetten dolgoznak értük. 3.3. Munkatársaink munkavégzését kitartás, megértés, egymás iránti tisztelet és türelem jellemzi. 3.4. Dolgozóinkat megbecsüljük, szakmai és személyes fejlődésüket támogatjuk. 3.5. Az erkölcsi és anyagi elismerés a munkateljesítményhez igazodik. 3.6. Kreativitást, innovatív gondolkodást támogató, inspiráló, kulturált környezetben dolgozunk. 3.7. A szervezet belső kommunikációja gyors és pontos. 3.8. Élünk a hálózatos működés lehetőségével, amely segíti a tudásmegosztást, a mindennapi munkavégzést, a szervezet folyamatos fejlesztését.

A KLIK Jövőképe 2016. 4. Diákok, szülők 4.1.1. Az iskoláinkból piac- és versenyképes tudással rendelkező fiatalok lépnek ki. 4.1.2. Diákjaink hazai és nemzetközi tanulmányi és sport versenyeken is jó helyezéseket érnek el. 4.1.3. Minden diák számára van elérhető távolságban állami fenntartású, színvonalas oktatást nyújtó nevelési, oktatási intézmény. 4.1.4. Délutáni foglalkozásokkal is segítjük a diákok művelődését, tehetségük kibontakozását, személyiségük fejlődését. 4.2. Szülők 4.2.1. A szülők bizalommal vannak az intézményeink iránt, biztosítottnak látják gyermekük fejlődését, jövőjét. 4.2.2. A szülők és az iskoláink partneri együttműködésben, közösen munkálkodnak a gyermekek fejlődése, jövője érdekében. 4.2.3. A szülők elégedettek az iskoláink által nyújtott rendszeres és részletes tájékoztatással.

A KLIK Jövőképe 2016. 5. Partnereink 5.1. Partneri együttműködésben dolgozunk az önkormányzatokkal, civil szervezetekkel, gazdasági szereplőkkel és a médiával. 5.2. Nyitottak vagyunk, és építünk partnereink érték-közvetítő tevékenységére. 5.3. Aktívan közreműködünk a helyi közösségek, önkormányzatok hagyományápoló tevékenységében.

FELADAT – A JÖVŐKÉP ALAPJÁN Intézményi „Cselekvési terv” készítés - A Jövőkép öt dimenziójának vizsgálata – intézményünk jelenleg mennyire felel meg a leírtaknak? - Jövőkép néhány kiválasztott pontjára vonatkozólag intézményi cselekvési terv készítése: A mi intézményünk mit tud tenni/mit tud az egészhez hozzáadni annak érdekében, hogy az elkövetkező években a Jövőképben leírtak a KLIK-nél/intézményünknél teljesülhessenek? Dolgozzunk ki konkrét feladatokat, projekteket – ütemezés, felelős megjelölésével.

CSELEKVÉSI TERV VÁZLAT

Kérjük, minél többen aktívan vegyenek részt a programok kidolgozásában, megvalósításában!