7-1 Jean Phillips & Stanley Gully Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miért éri meg családbarátnak lenni?
Advertisements

Etikai Kódex.
4. előadás.
A tanári munka értékelése
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
Nyerjünk együtt! TAMOP /
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
TÁMOP /A
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
Social label – társadalmilag felelős munkáltató minősítés Garadnay Tea
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Emberierőforrás-ellátás
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Egyéni döntések a szervezetben
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Munkaerő-piaci szereplők kapcsolata év a munkaerő-piacon.
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
Emberi Erőforrás Menedzsment Toborzás - Álláskeresés
A toborzás költségei Mindazon munkatársak költségei, akik a toborzásban résztvesznek (beleértendő a szakmai vezetőknek az az ideje is, amit a követelményrendszer.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Kiválasztás - Alkalmazás
„BEINDÍTÓ” FŐVÁROSI GYAKORNOKI ÖSZTÖNDÍJ PÁLYAKEZDŐ ROMA FIATALOKNAK.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Munkakörelemzés munkakör-tervezés
Delegálás.
EASY e-HR ® Automatizálja HR adatbázisát egyszerűen.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Munkaerőbiztosítás II. TOBORZÁS
Motiváció.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
A TÁVMUNKA Balázs Viktória Emberi erőforrások III. évfolyam.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
Az üzletek operatív működtetése
Toborzás elvi és módszertani kérdései
Beszerzések hatékonyság növelése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Tény alapú pályaorientációs szakpolitika
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Stratégiai szemléletű munkakörlemezés és kompetencia-modellezés
Előrejelzés és létszámtervezés
Jean Phillips & Stanley Gully
Belső jelöltek értékelése
Toborzás forrásának azonosítása, tervezése (sourcing)
SEEM alapok.
Belső jelöltek értékelése
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Toborzás forrásának azonosítása, tervezése (sourcing)
Rugalmas foglalkoztatási formák elterjedtsége a
Belső jelöltek értékelése
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Belső jelöltek értékelése
Kiegyenlítő (kompenzációs) bérkülönbségek
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

7-1 Jean Phillips & Stanley Gully Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

7-2  A munkaerő-ellátási folyamat egyik eleme.  Olyan tevékenységek összessége, melyek a szervezethez vonzzák a potenciális jelentkezőket (felkeltik az érdeklődésüket) és rábírják őket hogy jelentkezzenek a felkínált állásra, később pedig elfogadják azt (a kiválasztás után). Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

7-3  A toborzás egyik kiemelt célja, hogy pozitív érzéseket alakítson ki a potenciális jelentkezőkben a vállalat iránt.  Mind a szervezeti, mind az egyéni perspektívák fontosak (kétoldalú üzleti kapcsolat létrejöttét célozza) Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

7-4  Disztributív: a toborzási és felvételi kimenetek átélt igazságossága ◦ Megkapta-e az állást?  Folyamati (procedurális): a döntéshez vezető folyamatok korrektsége ◦ Adatvédelem, pontosság, álláshoz kapcsolódó kiválasztási technikák, fair lehetőség a teljesítésre stb.  Személyközi: a jelölttel való bánásmód és a számára nyújtott információ korrekt volta ◦ Becsületesség, kedvesség stb. Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

7-5  Indirekt vagy nem szándékolt hatások.  A legtöbb jelölt elutasításra kerül – mi történik ezután? ◦ Ha a toborzás, kiválasztás során nem szakszerűen, nem jelöltbarát módon jártunk el, nem fogják fair-nek érezni a döntést és a folyamatot. ◦ Ha csökken a szemükben az imázsunk, nem fogják venni a termékeinket, nem jelentkeznek hozzánk legközelebb, sőt terjeszteni is fogják rossz hírünket. ◦ Ellenkező esetben javíthatunk is pozíciónkon. Ehhez kell: az elutasítottakkal sem kell lezártnak tekinteni a kapcsolatot, be kell mutatni a vállalatot, lelkes alkalmazottakkal kell találkozniuk stb. Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

7-6  A már felvett alkalmazott is folyamatosan döntéshelyzetben van: ◦ Otthagyjon-e minket egy jobb állásért? ◦ Mennyire becsülje meg a munkahelyét és mennyire legyen elégedett?  A toborzás eszközei az egyik legalkalmasabbak arra, hogy fenntartsák a folyamatos érdeklődést az alkalmazottak részéről is.  A belső állásmeghirdetések során is vonzónak kell tűnnünk az alkalmazottaink felé. Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

7-7  Ismeri a szervezetet és az állást  Jó hallgató  Jó kommunikátor  Jó társasági készségekkel rendelkezik  Intelligens  Magabiztos  Extravertált  Lelkes és képes lelkesíteni  Hiteles  Megbízható Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

7-8  A jelölteknek kevés az információjuk a cégről, ezért a hiányzó információt jelzésekből szűrik le  Ilyen jelzés az toborzás és a toborzást végzők is: ◦ Az állás fontosságát mutatja, hogy részt vesz-e a toborzásban a vezetés ◦ Kisebbséghez tartozó részvétele jelzi a diverzitást Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

7-9  A vállalat saját belső toborzói  Külső toborzók  Alkalmazottak  Felvételért felelős vezetők  Toborzói profilok  Meggyőzőképesség (kapcsolat a toborzás alanyával) Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

7-10 Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall Munkaerő- piac Szervezeti sajátosságok Munkaköri sajátosságok Felvételi vezető Munkatársak Toborzó hatékonysága

 Ismeretanyag  Személyközi készségek  Prezentációs készségek  Kulturális készségek  Szervezeti és toborzási célok  Jogi szempontok  Több szempontú értékelés  Jelentkezők vonzásának képessége Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall 7-11

 Az újonnan felvettek teljesítménye  Az újonnan felvettek hibaszázaléka  Az újonnan felvettek fluktuációs mutatói  Vezetői elégedettség  Az újonnan felvettek elégedettsége  Az újonnan felvettek betanulási ideje  Az újonnan felvettek betanításának sikeressége Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 1-12

 Speciális szervezeti célok lehetnek a toborzás során: ◦ Munkaadói márkaépítés ◦ Jelöltek szűrése ◦ Jelöltek érdeklődésének felkeltése ◦ Adatbázis kiépítése  A toborzónak ismernie kell ezeket a célokat és ezeknek egyeznie kell saját céljaival  Visszajelzést kell kapjon a célok teljesülésére vonatkozóan Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall 7-13

7-14  Ösztönzők és az EE ellátási célok összehangolása  Rövid- és hosszútávú ösztönzők egyensúlya  Egyéni és csoportos ösztönzők egyensúlya Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

7-15  Általános benyomás, kép mely egyaránt támaszkodik tényekre és érzésekre.  Minél kedvezőbb ez az imázs, annál vonzóbb lesz mint munkahely, és annál hatékonyabb lesz a toborzási tevékenysége.  A vállalati imázs eltérő lehet a közönség különböző szegmenseiben! Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

7-16  A szervezet mint munkaadó felé irányuló attitűdök és a szervezet mint munkaadó észlelése a munkavállalók által.  A munkaadói márka megerősíti a munkaadói imázst: ◦ Johnson & Johnson: “Small Company Environment, Big Company Impact” ◦ Eli Lilly: “Innovation Has a Face: Our People” ◦ Medtronic: “Careers with a Passion for Life” ◦ Abbott Labs: “Inspired to Achieve. Make a Difference in Your World” ◦ Sharp: “From Sharp Minds Come Sharp Products” Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

7-17  Új vagy kevéssé ismert szervezetek még nem rendelkeznek ilyen képpel (vagy csak igen gyengével), ezért számukra nehezebb a toborzás.  Nem használhatnak passzív eszközöket (újsághirdetés, honlap stb.), vagy ezek sikere elenyésző lesz. Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

7-18  Felkelteni az érdeklődést és kiváltani az állásra való jelentkezést  A megcélzott csoport értékeit és céljait kell fókuszba állítani  Olyan szűrő faktorokat kell tartalmazzon, melyek különböző „csáberővel” bírnak a kívánatos és kevéssé kívánatos munkavállalók felé: földrajzi hely, munka típusa, anyagiak stb. Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

7-19  Pozitív és negatív információk egyaránt közlésre kerülnek.  Hiteles, becsületes, pontos állásbemutatás.  Cél az önkiválasztás elősegítése Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

7-20  Megfelelőnek érzi-e a vállalati kultúrát, a munkakört?  A nem illeszkedő alkalmazottak kell kirostálják magukat  Segíthetjük tesztekkel (online is): ◦ Anonim és nem használható fel a formális értékelésnél Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

7-21 Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

7-22  Toborzási kézikönyv: ◦ A követendő folyamat részletes rögzítése ◦ Belső és külső toborzásra is ◦ Vállalati politikák explicitté tétele ◦ Standardizálja a toborzási folyamatokat Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 1- 23