A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV-2010-0007 „A felsőoktatás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A playback színház Szent Erzsébet Caritas Alapítvány RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat Szekszárd, Munkácsy u. 7/A Telefon: 20/
Advertisements

Kelet-nyugati Átjáró A világzene és az interkulturális kommunikáció kapcsolata a pécsi Balkán Világzenei Fesztivál vizsgálata alapján Készítette: Halász.
 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2013/14 1. félév 7. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Tartalom határok nélkül Csepeli György Szováta,
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A művészet autonómiája a tömegkultúra és szépség határán
Történeti episztemológia
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Művészetterápia képzés, Pécs 2006/2007. őszi félév
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Európai vonat Európa 2010 Kaposvár. benyújtja pályázatát az „Európa Kulturális Fővárosa 2010” cím elnyeréséért.
Színjátékos tehetséggondozó projekt
Népszerű kultúra és magaskultúra
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Kultúra, nemzet emlékezet
Kultúra, nemzet, emlékezet
Kultúra – nemzet – emlékezet
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Közönségkapcsolat (public relations)
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A zene mint médium Csáth Géza novelláiban Mentor: Doc. dr. Hózsa Éva Készítette: Huszka Márta.
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
„Korunk vívmánya a számítógép, mint kreatív eszköz az alkotó művész kezében” Művészetek Háza Veszprém április május 01. „Digitális Művészetek.
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Általános művészetpszichológia 1. I. rész Illés Anikó ELTE TáTK, Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Szociálpszichológia Tanszék Művészetterápia.
VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD.
vizuális kommunikáció
Csepeli György Az internetező ember Sajópálfala
Miskolc belváros rekonstrukció Káli Sándor polgármester.
Színész Szerep Nézők  Színház lényege, ami nélkül, nincs színház  Nincs színház  Színész / szerep-be lépés,  Néző (közönség), több ember  Közös.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Avagy mire is emlékezem…
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
A Fertő-tó nádas területeinek üzemelési terve A projekt az Ausztria-Magyarország Interreg IIIA Közösségi Kezdeményezési Programban, az Európai Unió és.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Hegel ( ) művészetfilozófiája
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
PROJEKT OKTATÁS.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Aldo Rossi ( ) The Architecture of the City.
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
A Zachor Alapítvány a Társadalmi Emlékezetért személyes történeteket feldolgozó holokauszt- gyűjteménye A Zachor Alapítvány civil oktatási szervezet. Fő.
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA KÖZÉP- ÉS NYUGAT- DUNÁNTÚLI RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Előadó neve: Sólyom Andrea Győr, május 4..
Kulturális emlékezet ( Memoria cultural ă ). Mindennek, ami körülöttünk van, története is van. A dolgokat, legyenek azok körültapogathatóak vagy láthatatlanok,
Közösségszervezés BA.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Irodalom a figyelemfelkeltés kultúrájában
ÁROP /C/A A komplex programmal segítendő leghátrányosabb
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” Debreceni Egyetem Nyelvtechnológia és bioetika workshop Debrecen, szeptember 10.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” Médiatudományi Munkacsoport Bujdosó Ágnes Dunai Tamás Fodor Péter Kálai Sándor Maksa Gyula Oláh Szabolcs Sebestyén Attila Szirák Péter

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” Az emlékezet medialitása, emlékezethelyek a populáris kultúrában az emlékezés mindig valamely médiumban (közvetítő közegben) zajlik: szóbeliség, írásbeliség, művészeti ágak, technomédiumok (fénykép, rögzített hang, mozgókép) a médiumok olyan archivációs rendszerek, amelyek emlékezethelyekké válhatnak mégpedig: performativitásuk (létesítő erejük) által ez a performativitás a szemiotikai és materiális-szomatikus befogadásuk során nyilvánul meg: az emlékezethelyek „megtestesítenek” (miközben megnyilvánítanak valamit, hatnak az érzékeinkre, pl. a nemzeti rítusok esetében) így a materiális, a szimbolikus és a funkcionális emlékezet- képződés – és annak medialitása – elválaszthatatlan egymástól az emlékezetnek a populáris kultúra is hordozója (pl. Trianon vagy ‘56 „emlékezet-topikját” a populáris szubkultúrák is használják! )

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” Az Aranycsapat „Mit jelent az, hogy a történelem legundorítóbb rendszerében virágzott a történelem legszebb futballcsapata? (Esterházy) Aranycsapat: az önkényuralom hatalomgyakorlási technikája és világhírnév delejező hatás: a szabályozott testmozdulatok szépsége, a kombinatív játék kiszámíthatatlansága az 50-es évek futballja a hatalom, az autonómia és a kontingencia kapcsolatának egészen egyedi mintázatát mutatja

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” Az Aranycsapat az Aranycsapat elbeszélése a közönség emlékezetében lévő narratívák széttartó sokaságából szövődik össze: londoni 6:3, berni 2:3, Puskás Real Madridja, Grosics Tatabányája … orális eredetű közösségi emlékezet (anekdoták, legendárium) sajtó, rádióközvetítések, filmfelvételek, dokumentum- és játékfilmek, irodalom (vers, memoár, „Bern- apokrifek”), musical

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” A televíziós reklámok „Én vagyok a Skála Kópé, reklámom a Skála Coopé, de szívem a vásárlóké!” - éteri, héliumos bohóchang az első magyar animációs reklámfilmben (JAROLICS Béla grafikus, 1978) „szocialista reklám” – a társadalmi fogyasztás irányítása – a közösségi emlékezetbe bevésett imázs, mint immateriális emlékezethely a felejtés nehézsége (retro) - esztétikai csáberő: fülbemászó zene, ritmus, rím, alliteráció… és erotika Kádár-rendszer: a jelen önfeledt megélését (így az együttes felejtést) segítő kommunikációs eszközök

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” A 301-es parcella „A szobrászat… helyek testté alakítása.” (Heidegger) Jovánovics György műve: síremlék és temetői műalkotás → a kollektív emlékezet és a szobrászat esztétikai kontextusának összekapcsolója Lehetséges-e a tömegsír esztétikája? Az ókeresztény szentkultusz térformáinak (sír, oltár, kupola) plasztikai kifordítása nem engedi transzcendálni, vagyis megbocsátani, tehát elfelejteni azt, ami e helyütt történt. Ellenpélda: ’56-osok tere → emlékezetpolitikai, esztétikai és (tér)használati kudarc

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” Az emlékezethelyek medialitása Az emlékezethelyeknek nem csak szemantikai- szimbolikus aspektusára érdemes figyelnünk, hanem: 1. történeti hagyományozódására 2. mediális sokrétűségére 3. horribile dictu: „széthangzására” is.