Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR 2008. június 13.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Virtuális oktatási környezet kialakítása
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Fontosabb fogalmak Képesség :
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
E-learning alapú távoktatásos képzés
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
Publikációs Portálrendszer Informatikai képzések tartalmi támogatása.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál © Dr. SERES TechConsult 2008.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
TÁMOP412/C Egyetemi oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére, a blended learning megoldások alkalmazására 1 Egyetemi oktatók felkészítése.
Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Csoportmunka megoldás a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumában
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK BM információs nap
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
ELearning az oktatásban készítette: Melega Kálmán iskola: honlap: eLearning:bubo.pataky.hu.
1 Budai Attila Költséghatékony e-learning képzés Tananyag és támogatás új ILIAS felhasználók számára Vitaindító előadás 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Nemzeti Köznevelési Portál
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
A digitális kompetencia fejlesztése
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.

2008. Június 13. SzITÁR – eLearning megoldás E-Learning megoldás Magyar Telekom – T-Systems Módszertani lehetőségek az elektronikus úton történő képzésben Kulcsszámok: 8 ezer alkalmazott, 7 tanulási nap / év / fő, 40 ezer hallgatói nap, ebből 40% e-learning, több, mint 100 oktatási modul Professzionális képzési lehetőségek: korszerű módszertani megoldások Aszinkron −Interaktív multimédiás tananyagok, számítógépes szimulációk, magyarázó illusztrációk, animációk, gyakorló és ellenőrző feladatok, tesztek, vizsgák (szubjektív - nyílt ill. objektív – zárt feladattípusok egyaránt) −Video On Demand (VoD) anyagok (ún. „interaktív konzerv előadásanyagok”) −Kommunikációs eszközök (fórum, , jegyzet) Szinkron −Web szeminárium, élő előadás az ország bármely pontjáról −Tutori támogató eszközök a tanulói munka ellenőrzéséhez, nyomon követéséhez, a dolgozatok, feladatok javításához

2008. Június 13. SzITÁR – eLearning megoldás E-Learning megoldás Tananyagok, tananyagfejlesztés, tanulás Forgatókönyvírás - tananyagfejlesztő sablonok – hagyományos és e-tananyagok fejlesztése egyszerű eszközökkel Offline és online fejlesztő eszközök Többnyelvű tananyagok Meglévő tananyagok feldolgozása és transzformációja Ismeretátadó, feldolgozó és ellenőrző programok Teljesszövegű keresés a tananyagokban Szubjektív (tanári ellenőrzést és értékelést igénylő) ill. Objektív (automatikus számítógépes értékelésű) feladatok gazdag választéka Csoportmunka és kommunikáció (integrált levelező és fórum eszközök) Elektronikus jegyzetelés lehetősége Nézetek, szövegrészek struktúráltsága, fontosság, glossza, szószedet, kiegészítő kelléktár

2008. Június 13. SzITÁR – eLearning megoldás E-Learning megoldás SzITÁR – Szentgotthárd Interaktív Távoktatási Rendszer Egyéni regisztráció folyamata Portál megnyitása Adatlap kitöltése Modulok kiválasztása Regisztráció elküldése Önkormányzati jóváhagyás Felhasználó értesítése Tanulás megkezdése Integrált intézményi portál 105 regisztrált hallgató

2008. Június 13. SzITÁR – eLearning megoldás E-Learning megoldás Tananyagmodulok

2008. Június 13. SzITÁR – eLearning megoldás E-Learning megoldás Tananyagmodulok – demonstráció a keretrendszerből Szövegszerkesztés Táblázatkezelés Angol nyelv Információs társadalom

2008. Június 13. SzITÁR – eLearning megoldás E-Learning megoldás Technikai háttér, környezet Adatparki IT infrastruktúra Dual Pentium szerver – adatbázis és web szerver Operációs rendszer (Windows vagy Linux) Szoftverek (OpenSource háttér – MySQL/Apache/PHP, a keretrendszer addícionális licenszektől mentes) Tananyagfejlesztéshez opcionálisan kiegészítő multimédia-fejlesztő eszközök szükségesek lehetnek (Adobe Flash, Adobe Premier, stb.) Tananyagok sávszélesség igénye Skálázható, a multimédia tartalomtól függően jellemzően 40 kbit/s – 300 kbit/s

2008. Június 13. SzITÁR – eLearning megoldás E-Learning megoldás Egy tipikus projekt megvalósításának mérföldkövei A felmerülő képzési és módszertani célkitűzések, követelmények megfogalmazása, rendszerezése – ágazatspecifikus komponensek meghatározása A konkrétan alkalmazandó módszerek kiválasztása a tananyagtartalomhoz illeszkedően. Pilot projekt tervezése, néhány téma és ahhoz kapcsolódó tanulócsoport kiválasztásával ( fő / csoport) Szakértő kollégák felkészítése, képzése, tananyagfejlesztői, tutori workshopok Pilot lebonyolítása és értékelése Módosítások, módszertani kézikönyvek véglegesítése Széles körű elterjesztés Rendszeres időközi értékelés, új fejlesztési irányok

2008. Június 13. SzITÁR – eLearning megoldás E-Learning megoldás Miért jó velünk dolgozni? Saját fejlesztésű, módszertani fókuszú, kipróbált és évek óta eredményesen használt rendszer Rugalmas, egyedi igényekhez alakítható (helyi, ágazati specifikumok) Nincs külföldi licensz vásárlási szükséglet, minden magyar nyelven, itthoni fejlesztők munkája révén áll rendelkezésre Könnyen kezelhető tananyag-készítő sablon Offline előkészítés lehetősége, szabványos és automatikus konverziós lehetőségek Professzionális IT támogatás, ASP adatparki környezet HelpDesk támogatás, online hibakezelő rendszerben Ügyfél követheti Dedikált projektmenedzser biztosítása Bővítési, fejlesztési lehetőségek

Kriván Miklós ! Köszönöm megtisztelő figyelmüket Kérdések és válaszok