Belépésem a digitális nemzedékbe

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

Tutori tevékenység a gyakorlatban
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Az „Y generáció” egyeteme
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Pedagógusok korszerű internetes kompetenciáinak fejlesztése Bedő Ferenc - közoktatási szakértő
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Online tanulásszervezés és társadalmi szerepvállalás lencse máté igazgyöngy alapítvány digitális nemzedék konferencia március 29.
2.3 alszekció: Korszerű kommunikációs és információs eszközök alkalmazása az oktatásban Kárpáti Andrea, ELTE TTK
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
A „HANGOK TANÁTÓL” A BESZÉDTECHNOLÓGIÁIG
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A fejlesztés hatása a szervezetre
RE-PE-T-HA Angol Módszertani Munkacsoport Dr. Csépes Ildikó
E-learning alapú távoktatásos képzés
Kommunikáció az egyetemen Konferencia április 17. Gellér Zsuzsanna Szabad bölcsész szakos hallgató, II. évfolyam Az elektronikus kommunikáció és.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Közoktatás – pedagógusképzés - neveléstudomány
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
IKT struktúra.
5. Integratív oktatási modul. PhD Tudományos Napok 2011 április absztakt/poszterbemutató  7 előadás szekció  4 poszter szekció 14 előadás/poszter.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Kompetensek lettünk? június 27..
Az információs társadalom. Az elmélettől a politikai gyakorlatig
Szakirodalomkeresési lehetőségek Sporttudomány és határterületei.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Innováció az oktatásban – szakmai konferencia Szabó Mária szeptember 22. Az oktatási és a szakpolitikai gyakorlat - műhely.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A könyvtár internetes katalógusa ALEPH - WebOpac.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Alkalmazott nyelvészet I.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ Új utak a tanárképzésben – a MOTIVATE projekt tapasztalatai Dr. Tóth Péter
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
Online közösségek működése, működtetése Digitális Pedagógus Konferencia – Budapest, május 25.
Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
A HAGYOMÁNYOS TANÁR- KÉP LEBONTÁSA A HÁLÓZATI TANULÁS SORÁN Fodorné Tóth Krisztina PTE
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
Online közösségek pedagógusoknak
BEA, GABI, Tini bea Bencsik-Marton Melánia
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
A digitális kompetencia fejlesztése
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban
Előadás másolata:

Belépésem a digitális nemzedékbe II. OKTATÁS-INFORMATIKAI KONFERENCIA ELTE Pedagogikum Központ – ELTE PPK 2010. január 22-23. Belépésem a digitális nemzedékbe Tanulás és tanítás a Tenegenben Gyakran olyan hallgatóságnak kell szakmai előadást tartani, amely nem ismeri a témát vagy a szakszavakat. Az anyag esetleg összetett és rengeteg adatot tartalmaz. A hatékony előadáshoz alkalmazzuk a Dale Carnegie Training® által kialakított irányelveket.   Vegyük figyelembe a rendelkezésre álló időt és rendszerezzük megfelelően a tananyagot. Szűkítsük le a témakört. Osszuk fel a bemutatót világosan elkülönített részekre. Állítsunk fel logikus sorrendet. Végig egy témára összpontosítsunk. A bemutatót összefoglalással zárjuk, ismételjük meg a fontos lépéseket vagy vonjunk le következtetést. Ne feledkezzünk el a hallgatóságról. Fontos például, hogy az adatok érthetőek és lényegesek legyenek a téma szempontjából. Az adatok és a szakszavak mennyiségét igazítsuk a hallgatósághoz. A fontosabb pontok és lépések magyarázatához használjunk szemléltetőeszközöket. Mindig tartsuk szem előtt a hallgatóság igényeit, és akkor képesebbek lesznek az elhangzottak befogadására. Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar 2017.04.18. 1

A részvételem célja Tanulási szándék Érintőleges kutatásaim bemutatása (nagyon röviden) Kezdő lépéseim a virtuális tanulási környezet létrehozása felé A bevezető mondatokban ismertessük a téma fontosságát a hallgatóság számára. Nyújtsunk rövid betekintést a bemutatóba és érzékeltessük a hallgatósággal az értékét. Vegyük figyelembe a hallgatóság érdeklődését és a témával kapcsolatos szaktudását a nyelvezet, a példák és a szemléltetés megválasztásában. Összpontosítsunk arra, hogy mennyire fontos a téma a hallgatóság számára, és akkor jobban oda fognak figyelni. Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar 2017.04.18. 2

Megelőző kutatásaim Nyelvészként 2005-ben Interaktív anyanyelvi órák 2007-ben Olvasás az interneten kutatás: magyartanárok legkevésbé érdeklődnek a digitális tananyagfejlesztés iránt idegenkedés (elzárkózás) a tematikus honlaprendszerek, levelezőlisták, fórumok, online könyvtárak, folyóiratok stb. használatától Saját használat tapasztalatai: Kiemelkedő motiváció Élő nyelvhasználat bemutatásának legjobb lehetősége a digitális tananyag Ha több pontot, lépést vagy ötletet tárgyalunk, használjunk több diát. Döntsük el, hogy mi a hallgatóság feladata: egy új ötlet megismerése, egy folyamat megértése vagy nagyobb elmélyedés egy ismerős témában. Lássuk el megfelelő magyarázattal az egyes pontokat. A bemutatót támaszuk alá szakmai adatokkal, amely lehet könyv, vagy lemezen tárolt anyag, elektronikus üzenet vagy Interneten található adatok. Az egyes pontokat a hallgatósággal folytatott beszélgetés és visszajelzések mellett fejtsünk ki. Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar 2017.04.18. 3

Megelőző kutatásaim 2. 2. kutatás: Kaposvári Egyetem Pedagógiai kar első két évfolyamán a tanító és tanár szakos hallgatók számítógép-használati szokásai, kiemelt figyelemmel az olvasásra. Az önkéntes résztvevőknek kiosztott 200 kérdőívet 113 hallgató (56,5%), 88 nő és 25 férfi töltötte ki. A hallgatók több mint a felének a legnépszerűbb, leggyakoribb hálózatos tevékenysége a levelezés, amelyet az információkeresés követett Az olvasási műveletek többsége információszerző, a leggyakoribb az adatok, a szakirodalmak keresése előadáshoz, dolgozathoz, amelyet az ismeretbővítés, -kiegészítés követ, s a legritkább a kulturális, művészeti tájékozódás A könyv alapú és az internetes olvasás összevetéséből egyértelműen az első került ki győztesen. Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar 2017.04.18. 4

Tanulás a Tenegen tanártovábbképzési kurzusban Egy internetes kutatásban való részvételem jutalma e távoktatásos továbbképzés. A Kulcsár Zsolt által leírt „Bébi-bumm” generáció tagjaként találkoztam korábban az internettel. A moodle keretrendszer zömében ismeretlen tanulási környezet volt számomra Az új fogalmak az eszközök használatával rögzültek, a saját döntésen alapuló, ismétléses, sokcsatornás, önellenőrzéses tanulás hamar megkedveltették a web 2.0 használatát. Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar 2017.04.18. 5

Mit használtam a kurzus előtt? SDT Apertus Wikipédia YouTube Iwiw Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar 2017.04.18. 6

Netgeneráció – felmérés a hallgatóim körében Nem tagjai, mert legjellemzőbben csak böngészésre, letöltésre használják a netet nem használják ki a kapcsolatlétesítési lehetőségeket (iwiw használata a döntő) ügyintézésben szinte kizárólagos a menetrend-keresés / elvétve vásárlás kapcsolattartás a kortársakkal (tanárokkal alig) tudományos-szakmai kérdésekben senki nem használja ☺Nyelvtanulás, kiegészítő anyag keresése: 60%  E-learning: 80%-a még nem hallott róla (kinek a „dolga”?) Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar 2017.04.18. 7

Blog készítése http://hajdicstenegen.blogspot.com Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar 2017.04.18. 8

E-portfólió készítése Hallgatóimmal a Coospace-ban Saját e-portfólió Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar 2017.04.18. 9

Fonetika kurzus tananyagelem-adatbázisa (2BNMA08-0330EA-01) Fonetika (EA)     3. előadás: A magánhangzók és a mássalhangzók. [A magánhangzók és a mássalhangzók elkülönítése (hagyomány - új fonetika) (Magánhangzók és mássalhangzók.ppt) 1.6MB] 3. előadáshoz . [Mássalhangzók és magánhangzók elkülönítése (magán- és mássalhangzók.pdf) 298.5KB] 6. előadás. [Gósy Mária: A helyesírás és a beszédészlelés összefüggései (6.előadásgm_2.pdf) 141.4KB] [Gósy - Bóna: A kiejtési hibák és a beszédészlelés: van összefüggés? (6.előadástudnapjaea.pdf) 141.8KB] [A hangváltozások "törvénykönyve" (A hangváltozások.doc) 24.5KB] Bóna Judit - Imre Angéla: A hangsúlyeltolódás jelensége a spontán beszédben. [A hangsúlyeltolódás... (6. előadásbonaimreea.pdf) 48.6KB] Cser András: Fonológia. [Bevezetés (Fonológia bevezető.pdf) 77.9KB] Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar 2017.04.18. 10

Dr. Varga Katalin: Beszédképzés és nyelvi reprezentáció. [Gósy Mária előadása (gosyMTA.pdf) 1.9MB] Dr. Varga Katalin: Fonetika, fonológia. [1. előadás: Fonetika, fonológia (Fonetika, fonológia.ppt) 1.1MB] Gósy Mária: Beszédtechnológia. [7. előadás A "hangok tanától" a beszédtechnológiáig (gm_3Beszédtechnológia7Előadás.pdf) 942.1KB] Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D.: 4. előadás: Artikulációs és akusztikus fonetika. [4. előadás (4. előadás Artikulációs és akusztikus fonetika.ppt) 2MB] [5. előadás (5. előadás Fonológiai korrelációk.ppt) 48KB] [Kis-Vincze Péter (Fonológiai korrelációk.doc) 64.5KB] Jurák Tamás: Percepciós fonetika.... [Percepciós fonetika, alkalmazott fonetika (Jurák Tamás Percepciós fonetika, alkalmazott fonetika.rtf) 8.8KB] Kis-Vincze Péter: Fonológia. [Fonológiai korrelációk (Kis-Vincze-Péter_Fonológiai%20korrelációk[1].doc) 63KB] Markó Alexandra: 8. előadás. [Beszélőváltás a társalgásban (ma_2Beszélőváltás8Előadás.pdf) 184.6KB] Récsei Kitti: A magánhangzók és a mássalhangzók. [ (Récsei Kitti A magyar magánhangzók és mássalhangzók ren.doc) 40KB] Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar 2017.04.18. 11

További alkalmazási célok Tantárgyi tananyag-adatbázisok Szakdolgozati adatbázisok Hallgatók e-portfóliói Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar 2017.04.18. 12

Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Felhasznált irodalom Bessenyei I., Tóth Zs. (2008): E-learning: a NETIS projektben szerzett tapasztalatok. www.ittk.hu/netis/doc/textbook/bessenyei_toth_elearning_hun.pdf Hajdicsné Varga K. (2006): Interaktív anyanyelvi órák. A világ nyelvei és a nyelvek világa. A MANYE kongresszusok előadásai 2. Szerk. Klaudy Kinga és Dobos Csilla. MANYE – Miskolci Egyetem, Pécs – Miskolc 2006. 350-354. Hajdicsné Varga K. (2008): Olvasás az interneten. Kommunikáció az információs technológia korszabában. MANYE Vol. 4. MANYE – Kodolányi János Főiskola, Pécs – Székesfehérvár, 2008. 59-65. Kulcsár Zs. (é.n.): Az integratív e-learning felé. http://www.crescendo.hu/konyvek/integratív-e-learning Kulcsár Zs. (2008): Digitális tanulás. http://www.crescendo.hu/2008/06/10/digitalis-tanulas Prensky, M. (2001): Digitális bennszülöttek, digitális bevándorlók. http.//www.tenegen.eu/tmoodle/file.php/13/digital_kids_HU.pdf Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar

varga.katalin@ke.hu hajdicska@zelkanet.hu Köszönöm a figyelmet! Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Hajdicsné Dr. Varga Katalin Ph.D. Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar 2017.04.18. 14