Médiaszabályozás március 12. Készítette: Dr. Pintér Szilvia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Felkészülés a évi országgyűlési képviselő-választásra Kampány a szavazás napján Előadó: dr. Kovács Zoltán a TVI vezető jogi helyettese 1.
Advertisements

Dr. Bayer Judit Zsigmond Király Főiskola Szabályozott szabadság – 303 paragrafus a médiáról. MUOSZ február 10.
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
Dr. Pados László Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatala
Médiatörvények – szabályozási kényszer vagy lehetőség Dr. Vincze Ildikó – mediajogfigyelo.hu „Nem hinni abban, amiben hinni illik; nem lelkesedni azért,
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV.
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
8. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Szabadka, november A CARTESIO-ÜGY: ITT A SZÉKHELY, HOL A SZÉKHELY? KLENANC Miklós (Szegedi.
A távközlési piac állami felügyelete dr. Orosi Renáta Hírközlési Felügyelet Hírközlési Felügyelet.
A törvényekről:  „Alkotmányban”  tájékozódási és a kulturális értékekhez való hozzáférés szabadsága  A tájékoztatás, a média és a (mindenféle) sajtó.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
DR. SARKADY ILDIKÓ MÉDIAPIACI TENDENCIÁK Jogi kihívások „Célkeresztben a fogyasztó” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA Budapest Mariott Hotel március 30.
NAMS szakértői kerekasztal november 28. IJC Tóth András: Versenyjog – médiaszabályozás - NAMS.
Egyes emberi jogok Törökországban
Gálik Mihály Kit is érdekel a digitális televíziózás Magyarországon? BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Média és Telekommunikáció Tanszék.
Új hatóság – új kihívások Szalai Annamária elnök INFOTÉR PARLAMENT június 2.
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
A nemzeti vámjogszabályok
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Adatvédelmi fogalmak.
Mi akadályozza és mi segíti Magyarországon az internet alapú audiovizuális szolgáltatások terjedését? Rozgonyi Krisztina NHH Tanácstag Hírközlés 2006 CEBC.
A Médiatanács klasszifikációs ajánlásának alkalmazásával kapcsolatos eredmények és tapasztalatok dr. Futó Gábor Médiafelügyeleti munkatárs NMHH Médiafelügyeleti.
„Befoltozott háló” Szalai Annamária Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, elnök Balatonalmádi, szeptember 26. Jogalkalmazás és felelősségvállalás.
Tapasztalatok az Smtv. és az Mttv. fényében szeptember Készítette: Dr. Detrekői Zsuzsa.
A gyermekek jogi védelme az új médiakörnyezetben „VII. Nemzetközi Médiakonferencia” A média hatása a gyermekekre és a fiatalokra Dr. Koltay András a Médiatanács.
A kiskorúak védelme a hatósági gyakorlatban dr. Futó Gábor Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiafelügyeleti főosztály szeptember 28.
VERSENY ÉS SZABÁLYOZÁS 2010 I.Áttekintés. MÚLT, JELEN, JÖVŐ AZ ÁGAZATI ÉS VERSENYSZABÁLYOZÁSBAN II.Betekintés. ELEMZÉSI MÓDSZEREK ÉS SZABÁLYOZÁSI ESZKÖZÖK.
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
2014. január 1. TERMÉKELHELYEZÉSI LEHETŐSÉGEK KIEGÉSZÍTŐ AJÁNLAT.
Transzparencia, információszabadság és közérdekű adatok nyilvánossága Dr. Fazekas Judit Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős helyettes.
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató „A közpénzek felhasználásáról és a köztulajdon használatának nyilvánosságáról, átláthatóbbá.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
A nemzeti eljárásrend szabályozása -uniós kitekintés
A tömegkommunikáció.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Álláskeresőként történő nyilvántartás
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.
Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar.
Az audiovizuális szolgáltatások szabályozásának új útjai A médiaszabályozás reformja az Európai Unióban dr. Zachar Balázs Miniszterelnöki Hivatal.
Kutatások a digitális átállás társadalmi fogadtatása területén ORTT Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet Hazay István.
„Digitális átállás a rádiózásban, televíziózásban” 1014/2007. (III. 13.) Korm. határozat a televíziózás és a rádiózás digitális átállásának kormányzati.
A médiapiac szabályozásának változó eszközei Polyák Gábor
Az adatvédelem szabályozása
A médiaszabadság, mint a kommunikációs jogok része Médiaszabályozás március 5. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
A közszolgálatiság, mint tartalmi követelményrendszer és mint intézményrendszer Médiaszabályozás április 2. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
Állami szabályozás és önszabályozás a médiában Médiaszabályozás 2015.feburár 19. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
A médiakoncentráció korlátozása Médiaszabályozás március 26. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
AZ EURÓPA RÁDIÓ MISKOLC TÖRTÉNETE. A TÁRSASÁG CÉLJAI november 23-án kezdte adását szerződést kötött a Magyar Rádióval /Kossuth Rádió Reggeli.
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
DIGITÁLIS ÁTÁLLÁS A FÖLDFELSZÍNI PLATFORMON Piller András Vezérigazgató Antenna Hungária március 19.
A médiatörvény változásainak hatása a gyógyszerpromócióra dr. Péntek Zoltán.
Termékmegjelenítés a médiaszabályozásban. I. Előzmények, alkalmazandó szabályok AMSZ Irányelv A sajtószabadságról és a médiatartalmak alapvető szabályairól.
A médiarendszer fejlődése közszolgálati monopólium frekvenciaszűkösség politikai és kulturális megfontolások duális médiarendszer a kereskedelmi műsorszolgáltatás.
A szolgáltatási irányelv alkalmazásából nyíló lehetőségek a kkv-k számára A gazdasági élet stratégiái június 28. Külügyminisztérium.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Televízió.
Magyarországi távközlési helyzetkép ITL Klub március 10. Szabó Tibor, Nemzeti Hírközlési Hatóság penetráció a távközlésben.
Az Európai Unió gazdasági joga Nemzetközi magánjog Dr. Nagy Csongor István egyetemi docens.
 E-JOG MÉDIAJOG.  Médiaszabályozás mindig is “követő” volt (gyakran a fejlődés gátjává vált)  ‘90-es évek eleje: médiaháború  ‘96-os médiatörvény.
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
A médiaszolgáltatásban közzétett termékmegjelenítés és az arról szóló tájékoztatás törvényi feltételeinek való megfelelés dr. Szikora Tamás jogász Nemzeti.
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
A kisközösségi rádiózás szabályozási és műszaki kérdései
A jogforrási rendszer II.
"Az adatbázisok jogi védelme a gyakorlatban"
Az LMBTI-személyek egyenlőségének előmozdítása az Európai Unióban
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

Médiaszabályozás 2015. március 12. Készítette: Dr. Pintér Szilvia A piacra lépés szabályozása, a médiapiac szabályozása, a műsorszolgáltatók jogi helyzete Médiaszabályozás 2015. március 12. Készítette: Dr. Pintér Szilvia

A piacra lépés szabályozása, a médiapiac szabályozása, a műsorszolgáltatók jogi helyzete 1. A nyomtatott sajtó piacra való belépése: Lehető legszélesebb körű szabadságnak kell érvényesülnie, ez a sajtószabadság kihívásának egyik legközvetlenebb eredménye is volt. Az újságok piacát az állami korlátozástól mentes versengés jellemzi, mivel e médium esetében a gazdasági versengés önmagában garantálni képes a vélemények sokszínűségét. Médiatevékenység megkezdésének feltétele: Nyilvántartásba vétel/ sajtószabadságot azonban nem korlátozhatja.

A piacra lépés szabályozása, a médiapiac szabályozása, a műsorszolgáltatók jogi helyzete 2. A rádiózás és a televíziózás piaca: A piacra való belépés a nyomtatott sajtónál lényegesen összetettebb jogi, adminisztratív feltételrendszer szerint történik. A rádiózás és a televíziózás piacát a médiatörvény egységesen a műsorszolgáltatás fogalmával határozza meg. A műsorszolgáltatás a műsor meghatározott módon, nevezetesen műsorterjesztéssel történő továbbítását jelenti.

A piacra lépés szabályozása, a médiapiac szabályozása, a műsorszolgáltatók jogi helyzete 2/1. Médiatörvény szerint: „Műsorterjesztés: bármely átviteli rendszerrel megvalósuló elektronikus hírközlési szolgáltatás, amelynek során a médiaszolgáltató által előállított analóg vagy digitális műsorszolgáltatási jeleket a médiaszolgáltatótól az előfizető, vagy felhasználó vevőkészülékéhez továbbítják, függetlenül az alkalmazott átviteli rendszertől, és technológiától. Műsorterjesztésnek minősül különösen a műsorszórás, a műholddal végzett műsorterjesztés, a hibrid üvegszálas-koaxiális átviteli rendszeren végzett műsorterjesztés, emellett a médiaszolgáltatás Internet Protokoll segítségével történő továbbítása valamely átviteli rendszeren, ha a szolgáltatás jellege, illetve feltételei megegyeznek a műsorterjesztéssel, illetve ez helyettesíti a más módon megvalósított műsorterjesztést. Műsorterjesztésnek minősül az olyan műsorterjesztés is, amelyhez az előfizető külön díj ellenében, vagy más elektronikus hírközlési szolgáltatás díjával csomagban értékesített díj ellenében férhet hozzá. A tíznél kevesebb vevőkészülék csatlakoztatására alkalmas átviteli rendszer segítségével történő jeltovábbítás nem minősül műsorterjesztésnek.”

A piacra lépés szabályozása, a médiapiac szabályozása, a műsorszolgáltatók jogi helyzete 3. A médiaszolgáltatás és a médiaszolgáltató fogalma (Médiatörvény): „Médiaszolgáltatás: az Európai Unió működéséről szóló szerződés 56. és 57. cikkében meghatározott, önálló, üzletszerűen - rendszeresen, nyereség elérése érdekében, gazdasági kockázatvállalás mellett - végzett gazdasági szolgáltatás, amelyért egy médiaszolgáltató szerkesztői felelősséget visel, amelynek elsődleges célja műsorszámoknak tájékoztatás, szórakoztatás vagy oktatás céljából a nyilvánossághoz való eljuttatása valamely elektronikus hírközlő hálózaton keresztül.” „Médiaszolgáltató: az a természetes vagy jogi személy, aki vagy amely szerkesztői felelősséggel rendelkezik a médiaszolgáltatás tartalmának megválasztásáért, és meghatározza annak összeállítását. A szerkesztői felelősség a médiatartalom kiválasztása és összeállítása során megvalósuló tényleges ellenőrzésért való felelősséget jelenti, és nem eredményez szükségszerűen jogi felelősséget a médiaszolgáltatás tekintetében.”

A piacra lépés szabályozása, a médiapiac szabályozása, a műsorszolgáltatók jogi helyzete 4. A médiaszolgáltatók típusai: Területi alapon a médiatörvény helyi, körzeti és országos vételkörzetű médiaszolgáltatások között tesz különbséget. Vételkörzet ( Médiatörvény): műsorszórás és műholdas műsorterjesztés révén végzett, előfizetői díj fizetése nélkül hozzáférhető médiaszolgáltatás esetében azon a földrajzilag meghatározható területen élő lakosság száma, amelyen a műsor közzétételét megvalósító műsorszóró szolgáltatás hasznos jeleinek szintje és az interferenciavédelem számított mértéke eléri a Nemzetközi Távközlési Egyesület érvényes ajánlásaiban meghatározott minimális értéket, más műsorterjesztő átviteli rendszerrel végzett, előfizetői díj fizetése nélkül hozzáférhető médiaszolgáltatás esetében az átviteli rendszerhez csatlakoztatott háztartások száma és a Központi Statisztikai Hivatal által meghatározott, egy háztartásban átlagosan élők számának szorzata, vagy előfizetői díj fizetése ellenében hozzáférhető médiaszolgáltatások esetében az adott médiaszolgáltatásra előfizetett vagy az adott médiaszolgáltatást tartalmazó műsorterjesztési szolgáltatásra előfizetett háztartások száma és a Központi Statisztikai Hivatal által meghatározott, egy háztartásban átlagosan élők számának szorzata.

A piacra lépés szabályozása, a médiapiac szabályozása, a műsorszolgáltatók jogi helyzete 4/1. Helyi médiaszolgáltatás Körzeti médiaszolgáltatás Országos médiaszolgáltatás „Helyi médiaszolgáltatás: az a médiaszolgáltatás, amelynek vételkörzetében éves átlagban legfeljebb százezer lakos vagy egy városon belül legfeljebb ötszázezer lakos él.” „Körzeti médiaszolgáltatás: az a médiaszolgáltatás, amelynek vételkörzete meghaladja a helyi médiaszolgáltatás vételkörzetét, de vételkörzetében az ország lakosságának kevesebb, mint a fele él.” „Országos médiaszolgáltatás: az a médiaszolgáltatás, amelynek vételkörzetében Magyarország lakosságának legalább ötven százaléka él.” „Közszolgálati médiaszolgáltatás: a közszolgálati médiaszolgáltatók által nyújtott médiaszolgáltatás.” „Tematikus médiaszolgáltatás: az a médiaszolgáltatás, amely lineáris médiaszolgáltatás esetében a napi műsoridő, lekérhető médiaszolgáltatás esetében a közzétett műsorszámok összesített időtartamának nyolcvan százalékában egymáshoz hasonló tematikájú műsorszámokat tesz közzé, mint például a hír- és politikai tájékoztató műsorszámok, a kiskorúaknak szóló műsorszámok, a sportműsorszámok, a zenei műsorszámok, ismeretterjesztő műsorszámok, valamely életmódot bemutató műsorszámok.”

A piacra lépés szabályozása, a médiapiac szabályozása, a műsorszolgáltatók jogi helyzete 5. A joghatóság szabályozása: A határokat átlépő televíziózás zavartalansága érdekében, illetve az egységes médiapiac megvalósításához garantálni kell, hogy minden televíziós médiaszolgáltatásra egyetlen, a meghatározott tagállam joga legyen az alkalmazandó, attól függetlenül, hogy a műsorszolgáltatáshoz a közönség melyik tagállamban fér hozzá. Származási ország elve érvényesül: A médiaszolgáltatásra annak az államnak a joga irányadó, amelyben a médiaszolgáltató ténylegesen tevékenykedik, illetve amelynek műszaki kapacitását felhasználja.

A piacra lépés szabályozása, a médiapiac szabályozása, a műsorszolgáltatók jogi helyzete 5/1. TV 10 v. Commissariaat voor de Media ügy: Az Európai Unió Bírósága is több ügyben a szolgáltatásnyújtás szabadsága korlátozásának indokaként ismerte el a jogszabályok kijátszásának megakadályozását. A TV 10 v. Commissariatt voor de Media ügyben ( 1994, C-23/93) például azt vizsgálta, hogy a holland médiafelügyelet a közösségi joggal összhangban tiltotta-e meg a TV 10 médiaszolgálat műsorainak kábeles elosztását. A TV 10 Luxemburgban telepedett le, és ott kapott engedélyt műsorának műholdas sugárzására. Műsorát azonban elsősorban abból a célból készítette, hogy a holland kábelhálózatokon osszák el. A holland médiafelügyelet megtiltotta a szolgáltatónak a műsor hollandiai elosztását, arra hivatkozva, hogy, hogy TV 10 kizárólag a holland médiajog megkerülése végett telepedett le Luxemburgban. A Bíróság az intézkedést nem találta jogot sértőnek.

A piacra lépés szabályozása, a médiapiac szabályozása, a műsorszolgáltatók jogi helyzete 6. KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!