Úton az inklúzió felé Szombathely, Bercsényi u. 1. www.bercsenyi-szombathely.hu tel./fax: 94/312-495.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Bókay János Humán Szakközépiskola tanév
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
SEGÍTÜNK,HOGY SEGÍTHESS!
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
„Együtt eredményesen” A SMÖ Duráczky EGYMI és Nevelési Tanácsadó szolgáltatásai
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
NEVELÉSI TANÁCSADÓ munkatársai.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Integráló iskolák a közoktatásban
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Információs nap szeptember 8..
A beiskolázás előkészítése
Inklúzív nevelés Magyarországon
Integráció és inklúzió
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Szolnoki Tagintézmény
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

Úton az inklúzió felé Szombathely, Bercsényi u. 1. www.bercsenyi-szombathely.hu tel./fax: 94/312-495

„A sérült embereknek joguk van a teljes és méltó élethez, olyan körülmények között, amelyek biztosítják méltóságukat, erősítik önbizalmukat, és megkönnyítik aktív részvételüket a közösségben.”

Így kezdődött… Akadálymentesítés: 2005. december „Információs technológia az általános iskolában” „A XXI. század iskolája” programcsomag 2003 - 2005

A program alapozása Alapító okirat (módosítása, kiegészítése) Pedagógiai Program kibővítése Továbbképzések, önképzések Tanulók, szülők felkészítése

Fejlesztés pályázatokból, támogatásokból - 55 millió Ft (~200.000 €) 2003 - 2004 - 120 000 Ft 2005 - 2006 - 66 500 Ft 2006 - 2007 - 140 000 Ft 2007 - 2008 - 4 849.968 Ft - 150 000 Ft 2008 - 2009 - 90 000 Ft 2009 - 2010 - 3 200 000 Ft 3 400 000 Ft 2011 - 2012 - 6 000 000 Ft Összesen: 83 176 468 Ft Az iskolai Mozdulj Alapítványának számlájára érkezett támogatások, pályázatok összege: 2 163 118 Ft Beszerzésre kerültek: készség- és mozgásfejlesztő eszközök, játékok, speciális bútorok, számítógépek, olvasógép, laptopok.

Tárgyi feltételek Akadálymentesítés Kialakításra és berendezésre került 1 (majd még 3) fejlesztő és 1(+1) mozgásfejlesztő terem

Személyi feltételek alakulása I.   Az Aranyhíd Nevelési és Oktatási Integrációs Központ Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola és Előkészítő Szakiskola pedagógusai A Bercsényi Miklós Általános Iskola nevelői 2003 - 2004 2 tanító fejlesztő pedagógus 2004- 2005 - 3 tanító fejlesztő pedagógus - egy felsős pedagógus fejlesztő szakra jár - 10 nevelő 65 órás gyógypedagógiai továbbképzésen vesz részt 2005- 2006 - egy gyógypedagógiai asszisztens - egy gyógytestnevelő - egy logopédus - egy szomatopedagógus 2006- 2007 - három tanító fejlesztő pedagógus 2007- 2008 - négy fejlesztő pedagógus - négy gyógypedagógiai asszisztens egy szociálpedagógus egy gyógytestnevelő - egy nevelő mentálhigiéné szakon tanul - egy gyógypedagógia szakon tanul - két szomatopedagógus - egy konduktor - egy pszichológus - egy látásfejlesztő szakember (tiflopedagógus) egy zeneterapeuta

Személyi feltételek alakulása II. Az Aranyhíd Nevelési és Oktatási Integrációs Központ Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola és Előkészítő Szakiskola pedagógusai Bercsényi Miklós Általános Iskola nevelői 2008- 2009 - öt fejlesztő pedagógus - öt gyógypedagógiai asszisztens - egy szociálpedagógus - egy gyógytestnevelő - egy nevelő mentálhigiéné szakon tanul - egy gyógypedagógia szakon tanul - négy szomatopedagógus - egy konduktor - egy látásfejlesztő szakember (tiflopedagógus) - egy logopédus - egy pszichoterapeuta - egy zeneterapeuta 2009- 2010 öt gyógypedagógiai asszisztens egy mentálhigiénés szakember egy gyógypedagógus - öt szomatopedagógus - két konduktor - egy látás- és egy hallásfejlesztő szakember - három logopédus 2014- 2015 - hat fejlesztő pedagógus - nyolc gyógypedagógiai asszisztens - egy mentálhigiénés szakember egy pszichopedagógus egy szomatopedagógus - három konduktor egy látás- és egy hallásfejlesztő szakember három logopédus egy zeneterapeuta három gyógytornász egy fizikoterapeuta egy gyógyúszás-oktató

Tanulók és az órák száma   Mozgás - és érzékszervi sérült tanulók Sajátos nevelési igényű (SNI) és tanulási nehézséggel (TN) küzdő tanulók fő óraszám 2004- 2005 1+ 1 vendégtanuló    14 2005- 2006 3+1 vendégtanuló 2006- 2007 4+1 vendégtanuló 17 2007- 2008 10+1 vendégtanuló + 1 érzékszervi fogyatékkal élő 34 2008- 2009 13+1 vendégtanuló 41 óra 39 óra utazó pedagógusi 30 SNI + 48 TN 74 óra 2009- 2010 +3 érzékszervi fogyatékkal élő tanuló 59 óra 52 óra utazó pedagógusi 29 SNI + 51 TN 106 óra 2010- 2011 18 testi + 3 érzékszervi fogyatékkal élő 76 óra  72 óra utazó pedagógusi 31 SNI + 56 TN  98 óra 

Személyiségre orientált inkluzív, befogadó iskolai oktatás Sajátos nevelési igényű (SNI) általános iskolai tanulók nappali rendszerű nevelése, oktatása (1-8. évfolyam) tanulási nehézség, tanulási zavarral bíró, ép értelmű mozgáskorlátozott, beszédfogyatékos, illetve a nyelvi fejlődési zavar következtében sajátos nevelési igényű ép értelmű érzékszervi fogyatékos – látás- és hallássérült tanulók

Az integráció megjelenési formái Differenciált tanulás – gyógypedagógiai asszisztens segítségével Kéttanáros modell Egyéni értelmi fejlesztés Gyógytorna, mozgás-, látás-, hallás- és beszédfejlesztés Speciális fejlesztések (zeneterápia, mentálhigiénés, pszichopedagógiai és szociálpedagógiai foglalkozások)

Rendezvényeink a pedagógusoknak Integrált oktatást folytató iskolák regionális találkozója Továbbképzések Intézménylátogatások Nevelési értekezletek Városi szintű szakmai nyílt napok Regionális konferenciák Comenius 2009. programok

Rendezvényeink a szülőknek Esélyegyenlőség éve keretében Tájékoztató jellegű előadássorozat a sérült gyermekek szüleinek orvos, pszichológus, védőnő bevonásával Nyílt nap mozgássérült gyerekeknek és szüleiknek „Szülők iskolája” programsorozat Szülősegítő program keretében „A kivételesek vannak többen”- azaz a másság jellemzői, kezelhetősége Percepció – és készségfejlesztő technikák, játékok kicsiknek A tanulási képesség összetevői, fejlesztése Hogyan játsszunk gyermekünkkel? Mentálhigiénés foglalkozás Szülő-gyermek kapcsolat Barátom a gyermekem Mozgásterápia – kineziológia Stresszoldó torna A tanulási nehézséggel küzdő gyermek fejlesztése számítógépes programok segítségével

Rendezvényeink a tanulóknak Ability Park felkeresése Fotókiállítás „Esélyegyenlőség” címmel városi szintű rajz- és fotópályázat, az alkotásokból kiállítás rendezése Alsós tanulóinknak integrált szabadidős sportnap Az országos „Mindenki színháza” program keretében színházlátogatás Diáknap az esélyegyenlőség jegyében Alsó tagozatos városi esélyegyenlőségi délután

Kapcsolataink Budapesti Mozgásjavító Általános Iskola, Módszertani Intézmény és Diákotthon Az Aranyhíd Nevelési és Oktatási Integrációs Központ Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola és Előkészítő Szakiskola Mozgássérültek Vas megyei Egyesülete Mozgásjavító Országos Szakértői Bizottság és Gyógypedagógiai Szolgáltató Központ Micimackó Óvoda Vas Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Szombathelyi Tagintézménye Vas Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Megyei Szakértői Bizottsága Látásvizsgáló Országos Szakértői Bizottság és Gyengénlátók Általános Iskolája, Budapest Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézet Nyugat-magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központ Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Tanárképző Főiskolai Kar Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Hallássérültek Általános Iskolája (Sopron és Budapest)

Prezentációink Látogatás a Mozgásjavító Általános Iskola, Módszertani Intézmény és Diákotthonban Megyei védőnői konferencia Pályaválasztási vásár Városkörnyéki védőnői találkozó Városi védőnői találkozó Integrált oktatást folytató iskolák regionális találkozója Comenius program valamennyi (I-IV) találkozója „Az integráció öt éve” – konferencia Nyugat-magyarországi Egyetem: „Nincs akadály”

Eredményeink publikálása Szakdolgozatok: 6 Publikációk szakmai folyóiratban: 5 Tanulókról készült elemzések, értékelések: 19 Jó gyakorlat: 6

Megjelenésünk a médiában Vas Népe Savaria Fórum Vasi Maraton Szombathelyi7 Fejlesztő Pedagógia Szombathelyi Városi Televízió MTV Regionális Stúdiója Nyugat Rádió – Szombathely Zalai Hírlap

Terveink Referencia intézménnyé válás Pihenőszoba kialakítása Tapasztalatcserék, intézménylátogatások Külföldi kapcsolatok Mérések, összehasonlítások

A munkát segítő tárgyi feltételek, eszközök

Manuális emelőgép Olvasógép

Speciális bútorok: asztalok, székek, kiegészítők

Speciális bútorok, tornaeszközök, kiegészítők

A fejlesztő szobákban egyszemélyes, vagy kis létszámú csoportokban folyik a munka

Beilleszkedés

Versenyeken való helytállás: Szépíró verseny Rajzverseny Futball Darts Úszás Boccia Asztalitenisz

Köszönöm a figyelmet.