Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Advertisements

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
SZÜLŐK SZEREPE A TUDATOS PÁLYAORIENTÁCIÓBAN
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
A tanári munka értékelése
Az iskolai szociálismunka
A Dalton-terv létjogosultsága és megvalósításának gyakorlata a nyugat-dunántúli régióban
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
S IROKI R OMA - M AGYAR E GYESÜLET. A Z EGYESÜLETRŐL ban alakult - Székhelye: a Közösségi Ház és Információs Központ (volt Tűzoltó szertár) Szervezeti.
A Hősök csapat vándorpóló mozgalma
Pályaorientációs és álláskeresési tanácsadói szolgáltatások
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A munka világával kapcsolatos tudás
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
A MAGYAR VÖRÖSKERESZT BÁZISISKOLÁJA SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Széchenyi István Egyetem, Győr
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Szociálpolitikai keretek
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
Pályaorientáció Bikal, február 11. Bácskay András Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A lelki egészség védelme az iskolában
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
KONSZENZUS BUDAPEST KONSZENZUS BUDAPEST „ BÉKE AZ AKÁCFÁK ALATT” Mediáció a közösségi és távoltartási konfliktusok kezelésében EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNER: NÓGRÁD.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
„ÚT A JÖVŐBE” „EGY HULLÁMHOSSZON” Projektzáró rendezvény.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ , 0012.
Helyi jó gyakorlatok Fejér megyében.  Fejér Megyei Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola, Kollégium és Gyermekotthon (Velence)  Kossuth Zsuzsanna.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
„Út a Jövőbe” projekt III. sz. Szakmai egység, Előszállás.
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ A romák munkaerő-piaci reintegrációjának elősegítése, -A TÁMOP B-1-11/1kiemelt projektre épül,
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
A VAS MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA PÁLYAORIENTÁCIÓ MEGÚJÍTÁSA
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Tájékoztató Az EFOP VAN HELYED
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára

„Az emberek ritkán érnek el sikereket abban, amit nem szívesen csinálnak.” (Johann Wolfgang von Goethe)

 A gyermekek képességeivel, érdeklődésével adekvát pályaválasztási döntés előkészítése – elősegítése, annak érdekében, hogy sikeres pályára állításuk és majdani eredményes társadalmi integrációjuk megvalósulhasson.  Reális önértékelés kialakításának elősegítése.  Motivációjuk javítása, aktivitásuk fokozása.  Új ismeretek megszerzése egyes szakmákról, képző intézményekről és munkahelyekről.

 Kommunikációs és konfliktuskezelő képességük javítása.  Személyes élmények, benyomások szerzése munkahelyekről.  Középfokú közoktatási intézmények elvárásainak megismerése, személyes találkozás diákokkal  Helyes viselkedés, fellépés megtanulása egyes szituációkban

3 x 12 fő év közötti gyermekvédelmi gondoskodásban részesülő gyermek a Fejér Megyei Gyermekvédelmi Központ lakásotthoni ellátottjai közül 12 fő DÉG 12 fő ELŐSZÁLLÁS 12 fő MEZŐFALVA

Önismeret16 óra / csoport Kommunikációs tréning8 óra / csoport Konfliktus kezelő tréning8 óra / csoport Pályaismeret20 óra / csoport Pályaválasztási és továbbtanulási ismeretek 12 óra / csoport Pályaorientáció és munkába állás lehetőségei 10 óra / csoport Pályaválasztási döntés6 óra / csoport

 Széleskörű szakmai összefogás – Szakmai szervek, intézmények szakembereinek a bevonásával:  Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara  Árpád TISZK  Kérdőíves felmérés, elemzés, értékelés

„ Az elején úgy álltam hozzá, hogy ez egy fölösleges dolog lesz, de alkalomról alkalomra egyre jobban kezdtem élvezni ezt a programot, mert rájöttem, hogy az érdememmé fog válni. Megszerettem a csapatot, az egyes tagok nagyon közel állnak hozzám.” „ Szerintem jó ötlet volt ez a program a gyerekek számára, segített felvilágosítani a gyermekeket a jövőjük alakításával kapcsolatban. Sok új szakmát ismertünk meg, így könnyebb lesz a választás mikor a továbbtanulásra kerül sor. Megtanítottak bennünket, hogy hogyan is kell vagy érdemes megjelenni hivatalos helyeken, iskolában, állásinterjún. Sok új dolgot ismertettek meg velünk, ami hasznos lesz a jövőben. Én élveztem az együtt töltött időt, sokat tanultam. Köszönöm!” „ Szerintem ez tényleg jó tréning volt, szívesen vennék részt ilyenen máskor is.”

 Szakmai vezető:  Deresné Tanárki Mária  Csoportvezetők (pedagógus és szociális szakemberek):  Takács Mónika (Dég)  Pintérné Varga Rózsa (Mezőfalva)  Terpóné Molnár Éva (Előszállás)  Szociálpolitikus, Pszichológus:  Kokas Krisztina, Virág László  Szociálpedagógus:  Nagy Kristóf, Varga Péter

5. Pszichológusok:  Geri Csilla  Laczai Gabriella  Virág Lászlóné 6. Külsős szakemberek:  Árpád TISZK  Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara 7. A program pénzügyi felelőse:  Kovács Józsefné – mérlegképes könyvelő 8. A program koordinátora:  Varga Péter

A program megvalósulását a nemzetközi GlobalGiving program tette lehetővé az Alcoa Alapítvány és Sas Erika támogatásával. A program tulajdonosa a Fejér Megyei Esély Gyermekvédelmi és Gyermeksegítő Alapítvány. A program angol nyelvű kapcsolattartója: Kovács Krisztina.

Székesfehérvár, január 19.