Vállalati folyamatok – Meddig jó a kézi irányítás?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
Advertisements

Projekt vezetés és kontroll – Mi történik a gépházban?
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
1. előadás.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Megatrend Rt. INFOSYS-v2 CONTROLLING CO330. Controlling.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Üzleti intelligencia Kecskemét 2007 ősz. BI Business Intelligence Üzleti Intelligencia Bevételnövelő és költségcsökkentő lehetőségek feltárása, döntéstámogatás.
1 Logisztika Szakirány – II. 2. téma Vállalkozási rendszerek átszervezése Bp.2008.febr. Prof.Dr.Knoll Imre.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Humánerőforrás Kontrolling
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Ellenőrzés, visszacsatolás
Microsoft CRM online Strén András
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Kérdések a második zh-hoz
A HEM kialakulása és fejlődése
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Cég neve MCE Konferencia 2005 A controlling gyakorlata Controlling Kemény Gyula.
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
A controlling és vezetői számviteli rendszer architektúrája
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.

Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005
2006.augusztus — Budapest BO stratégia tervezet Előadó:
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Vállalkozásmenedzsment I.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft). A kontrolling a modern vállalatvezetés közgazdasági eszköze Megteremti a vállalkozás pénzügyi folyamatai szabályozási.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Operatív menedzsment és versenyképesség
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Országos nagykereskedelmi menedzser
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Kérdések a második zh-hoz
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

Vállalati folyamatok – Meddig jó a kézi irányítás? 2007. október 2. K. Szabó Imre elnök-vezérigazgató

Mottó Albert Einstein végzős fizika szakos egyetemistákat vizsgáztatott, amikor az egyik hallgató megjegyezte, hogy a kérdések ugyanazok voltak az idén is, mint a tavalyi vizsgákon. „Ez valóban így van. De a válaszok már nem ugyanazok...” – mondta Einstein.

A vállalat, mint alkalmazkodó rendszer Általános külsõ környezet: Politika - Gazdaság - Kultúra Input Feldolgozó rendszer Output Erõforrás tõke Tulajdonos profit nyersanyag technológia termék szolgáltatás humán erõforrás P I A C Fogadó rendszer Megrendelés termék szolgáltatás Versenytársak Versenytársak Versenytársak

Globális piacgazdaság - Globális Változási kényszer A gazdasági folyamatok ismerete, ok-okozati összefüggések Integrált Vállalatirányítási Rendszer Controlling Minõségbiztosítás ISO 9000 TQM BPR Benchmarking ISO 9000 = szabályozott és ellenõrizhetõ eljárásmódok kidolgozása. Nem azonos a vállalati szinten optimalizált üzleti folyamattal!!

Benchmarking = teljesítmény értékelés A tudás szisztematikus megszerzése és terjesztése, avagy az Ön cége hogyan csinálja azt, amit mások is csinálnak? Mi az eltérés, miben jobb a másik és mit kell javítani? Tanuló szervezet Összehasonlító elemzés Idõ Költség Minõség Termék Szolgáltatás Üzleti módszer Üzleti folyamat Folyamatos fejlõdési program és áttörési stratégia kidolgozása A Benchmarking a legnagyobb szintû teljesítmény eléréséhez vezetõ legjobb üzleti gyakorlatok kutatása

TQM = Total Quality Management 1. Az elõírásoknak való megfelelés (nem 100%) 2. Az ügyfél elvárásainak való megfelelés (dinamikus) Minõség Értékelés visszajelzés Folyamat- szabályozás Minõségi Mátrix Javítások tervezése Imple- mentáció TQM = valamennyi tevékenység és folyamat tervezése, megvalósítása és szabályozása

Cél: átalakított szervezet Kultúra, Értékrend Hit, Egyéni Hozzáállás A megfelelõen felépített üzleti és IT stratégia is látványosan megbukhat, ha nem támaszkodik igényes szervezeti kultúrára, a dolgozók teljes körû együtt-mûködésére. Üzleti stratégia IT Humán Erõforrás Informálódó képesség Inno-vációs képes-ség Reagáló CÉL Öntanuló és folyton változó (önformáló) szervezet

Az alkalmazás kritikus sikertényezõi Üzleti szabályok beállítása: Business Logic Üzleti szabályok beállítása (paraméterezés) Beépített intelligencia = kollektív tudás Gazdasági események szabályozása gyors változás >> rugalmas reagálás * alkalmazkodás >> túlélés * Gazdasági feltételek változása kontrolling >> versenyhelyzet javítása Öntanuló és folyton változó (önformáló) szervezet

A Controlling 6 alapkérdése 1. A pénzt mely termék hozza és mely viszi el? 2. Bizonyos intézkedések hogyan hatnak az eredményre? 3. Miként alakulna az eredmény az üzemgazdaságossági elvek szerint az adózás torzító hatása nélkül? 4. A terv szerint halad-e vagy letért a pályáról? 5. Mitõl emelkednek folyamatosan az általános költségek? 6. A vállalati stratégiát hogyan ültesse át konkrét eredmény- és intézkedési tervekbe? A Controlling olyan funkciókat ellátó irányítási eszköz, amelynek feladata a tervezés, az ellenõrzés és az információellátás összehangolása.

Controlling szabályozókör gyorsuló változások rövidülõ termékéletgörbék gyors technológia-váltások változ(tathat)ó piaci részarányok Problémák Teljesítmény mérce megh., tervezés Eltérések korri- gálása Terv-tény összeha- sonlítás Alapelv: Az eltérés nem terhelõ bizonyíték, hanem a meghozandó intézkedések kiindulópontja.

Információtechnológia - számítástechnika Controlling rendszer Stratégia Szervezeti felépítés Controlling Rendszer feladatok szervezet eszközök Tervezési Rendszer stratégiai taktikai operatív Információellátási Rendszer vezetõi számvitel beszámoló rendszer vezetõi analitika Információtechnológia - számítástechnika

Controlling fejlődési fázisok Eredmény controlling SBU-k, divíziók, profit- és costcenterek Költség controlling Költségnemek Árbevétel controlling Értékesítési csatornák, termékek Tevékenység controlling Tevékenységek, folyamatok

Tevékenység controlling Bevezetésének kiváltó okai: Fejlesztő és szolgáltató IT cégek esetében magas a HR költség aránya A fennmaradó költségnemek nagy része is létszámfüggő Nem emberektől, hanem haszontalan tevékenységektől kell megszabadulni Megvalósításának eszköze Integrált munkaidő-nyilvántartási rendszer (Time Sheet) Többszintű kombinált report rendszer

Célok, mit várunk tőle Gyors megtérülés Activity Based Management Tevékenység költség alapú (ABC) Operatív ABM  eredményesség Stratégiai ABM  hatékonyság Projektmenedzsment Nem csak (szakmai) projektvezetés Projekt controlling, utókalkuláció Kereskedelem támogatás (előkalkuláció) Munkatársak értékelése (ösztönzés) További célok (1-2 éven belül) CRM Nem csak ügyfélkapcsolat  ügyfélérték, ügyfél-jövedelmezőség Value Based Management Fókuszban az értékteremtési folyamat

Időnyilvántartás vetítési alapok Partner (munkaszám) Projekt-utókalkuláció, árképzés Tevékenység Tevékenység költség elemzés Folyamat-racionalizálás Dolgozó Egyéni teljesítményértékelés

Tevékenység csoportok

Projekt-tevékenységek

Termékfejlesztés

Adminisztratív költségek

Partner vetület

Partner vetület Megatrend nélkül

Megatrend

Partner 1

Partner 2

Fedezetek Top 11 (eFt) (időszaki) Partner Ráfordítás Szolg. árbev. Szolg. fed. Licensz árb. Partner fed. Partner 1 32 396 26 330 -6 066 20 700 14 634 Partner 2 9 401 2 615 -6 786 39 819 33 033 Partner 3 8 492 33 500 25 008 Partner 4 5 726 152 -5 574 Partner 5 4 751 7 392 2 641 1 000 3 641 Partner 6 2 606 11 500 8 894 Partner 7 2 000 3 008 1 008 330 1 338 Partner 8 1 670 -1 670 4 000 2 330 Partner 9 1 370 -1 370 Partner 10 1 071 -1 071 4 800 3 729 Partner 11 1 017 -1 017 140 partner 15 521 42 039 26 518 15 648 42 166 Összesen 86 022 126 536 40 514 86 297 126 811

Tapasztalatok által generált feladatok: Adatminőség javítás Tevékenységelemzés (TEAM, stratégia, akciók) Egyensúlyteremtés, optimalizálás pl. : Felmérés <>Szervezés, programozás Admin. tev. -> min. (sok 10 Millió) Tevékenység (folyamat) értékelés, technologizálás Szükség esetén scorecard rendszer Projekt menedzsment (TEAM, stratégia, akciók) Átfogó projekt-monitoring Projekt-technologizálás Kereskedelemfejlesztés (sablonok <> egyedi paraméterezés, árazás) Szükség esetén szervezetfejlesztés

CRM - a munkatársak hatékony eszköze Marketing lehetőségek Kapcsolatok Relációk Riportok Kereskedelmi folyamatok Ajánlatok Szerződések Aktivitások

CRM - a vezetők kezében Csoportosított és alábontott vezetői jelentések

CRM - a vezetők kezében Paraméterezhető, szűrhető riportok Megjelenítés képernyőn vagy XLS, PDF, HTML formátumban

CRM - a vezetők kezében Aktivitások Ügyfélinformációk HelpDesk Számlázás

Teljes kép - a Megatrendnél Kapcsolódási pontok Belső „NYILVAN” rendszer HelpDesk www The Customer Key account Mail/Fax Perszonalizáció 0-24 h Minőségbizt. Ügyfélszolgálat Kapcsolat menedzsment Tartalom menedzsment Marketing Folyamat integráció HelpDesk-CRM Fejlesztés Ügyfél tudásbázis Digitalizált iratok Értékesítés Adatbányá- szat Számítógé-pes riportok Üzleti integráció Strukturálatlan vevői információk Integrált vevői információk Adattárhá-zak Elektronikus dokuk ERP - Infosys Szak-rendszer HR menedzsment Pénzügyi rendszer Ellátási lánc kezelés E-mail Egyéb integráció

Megatrend HelpDesk-CRM szolgáltatás Megatrend bármit, ügyfél csak a sajátját... Szolgálatás választék Felhasználó és jelszó megadás

Ügyfél probléma bejelentés

Ügyfél probléma bejelentés (folytatás)

Ügyfél probléma bejelentés (folytatás) Azonnali figyelmeztetés eMail-en!

Probléma állapot lekérdezés - szűrés Mindenki csak a sajátját látja A keresés további finomítása

Probléma állapot lekérdezés - lista Bejelentett problémák állapota

Tudásbázis – a legnagyobb „kincs”

Összefoglalva Állandó változás-kezelés (CEO->CDO) Stratégiai menedzsment Építés, lebontás, újraépítés Inflexiós pont Operatív menedzsment Operatív információk Operatív irányítás Esemény és munkafolyamat-kezelő (szűrő) Beágyazott szakértői rendszer Valós idejű információ Erőforrás-kezelés, projekt menedzsment SCM ERP CRM

Vállalati folyamatok – Meddig jó a kézi irányítás? Köszönöm a figyelmet! K. Szabó Imre elnök-vezérigazgató