Vevőszolgálat ”A sikeres vállalkozó a megfelelően képzett és jól tájékozott vállalkozó” Vágó Péter Vágó Péter KISOSZ VESZPRÉM KISOSZ VESZPRÉM
Mi a KISOSZ ? G azdasági érdekképviselet Tagjai: * egyéni vállalkozók * társas vállalkozók. Profiljuk: > kereskedelem > vendéglátás > turizmus Felnőttképzési tevékenységet is folytatunk.
Milyen célok vezéreltek? Élethosszig tartó tanulás ösztönzése Formális és informális tanulási folyamatok integrálása Az ügyfelek és a képzők közötti kétirányú kommunikáció feltételeit megteremteni Az adminisztrációt hatékonyabbá tenni A felnőttképzési intézetek kínálatát igazítani a munkaerő-piaci igényekhez A hallgatói elégedettséget fokozni és mérhetővé tenni
Helyzetelemzés folyamatai 1.Vevőszolgálat Fejlesztő Team létrehozása 2.Önbevallásos kérdőív összeállítása 3. Kérdőíves megkeresés 19 intézménynél tanfolyam 6404 hallgató, együttesen tanóra alapján 19 ügyfélszolgálati munkatárs véleményét kikérve helyzetelemzés készítése
Néhány érdekesebb megállapítás 337 ügyfélre jut egy vevőszolgálati munkatárs Ugyan ő 7258 óráért felel Infrastruktúra adott – számítógépes elérhetőség van, csak testre szabott szoftver hiányzik Munkafolyamatok eltérőek: oktatás előkészítése, tanfolyamszervezés, tanfolyam bonyolítás, zárás és utógondozás
Javaslatok Ügyfélszolgálaton dolgozó munkatársaknak egységes tudást, kompetenciákat és módszereket biztosító képzés – konferencia szervezése Vevőszolgálati igényeket kielégítő integrált szoftver fejlesztése és munkába állítása
A szoftver fejlesztési irányai: élő, telefonos és elektronikus vevőtájékoztatás potenciális hallgatói regisztráció és adatbázis- kezelés vevőigények felmérése kötelező papíralapú dokumentumok előállítása beszámolók készítése folyamatos nyomon követés
A szoftver fejlesztés irányai még >vevővisszajelzés kezelése >vizsgadokumentáció kezelése >panaszkezelés és helyesbítő intézkedés- kezelés >utókövetés
Az alábbi célok valósulnak meg 1.Adatvesztés nélküli, elektronikus nyilvántartási rendszer jön létre 2.Növekedni fog az Interneten beiratkozó hallgatók száma 3.Csökken a tanácsadásra fordított idő 4.A modul rendszerű OKJ alapján nő a visszatérő hallgatók száma 5.Információ áramlás hatékonyabbá válik 6.Eredményesebb lesz a Konzorciumi együttműködés
Fenntarthatóság A KISOSZ nyilatkozatot tesz arra nézve, hogy a Konzorcium által megfogalmazott nyolc szakmai terület eredményét és elterjesztését sajátos eszközeivel támogatja, azt a maga számára bevezetésre javasolja
Köszönöm a figyelmet! Vágó Péter Kereskedők és Vállalkozók Veszprém Megyei Képviselete – KISOSZ május 10.