Az Alkalmazott bábjáték pedagógiájának Adaptálása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatási szakképzési programok
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Az Oltalom Karitatív Egyesület 1989 óta működik. Célja a lelkileg és szociálisan elhagyott, kiszolgáltatott vagy veszélyeztetett élethelyzetben lévő különféle.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
V. ETR konferencia április Fogalomrendszer: ETR & ETN Kodácsy Tamás etn at kodasoft.hu.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A kísérőszeminárium funkciója a tanárképzésben
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
A kerettantervek fejlesztése
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
Projekt program Magyar-lengyel bábjáték Magyar-lengyel mesekönyv Magyar-lengyel képregény Magyar - lengyel színdarab + EMK TRAINING + LENGYEL.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
„EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ÉSZAK- MAGYARORSZÁGI PEDAGÓGUSKÉPZÉS MINŐSÉGI MEGÚJÍTÁSÁÉRT” TÁMOP B.2-13/ K/5 ALMODUL: PEDAGÓGUSKÉPZÉS TELJES VERTIKUMÁT.
Hátralévő fejlesztések a Mentor(h)áló projektben Jagodics Balázs Programvezető Qualitas T&G Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
2016. január 29. Dr. Szabolcs Éva egyetemi tanár Neveléstudományi Intézet Neveléstudományi mesterszak az ELTE Pedagógiai és.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Dramatikus technikák alkalmazása a tanári munkában Fodor Gábor 2009.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
Digitális szakadék csökkentése Bálint Ákos projektvezető, KIFÜ
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
főosztályvezető-helyettes
Szent László Középiskola Szekszárd
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
KÉSZÍTETTE: DORKA PÉTER ALPROGRAM FELELŐS
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
„ÉLETREVALÓ – U4 LIFE” TPPA/2012/03/30
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Az Alkalmazott bábjáték pedagógiájának Adaptálása

I. A szakmai csoport létrejöttének célja, előzmények A szakmai csoport hitvallása: A bábjátéknak helye van a pedagógusképzésben, mert az óvodapedagógus és a tanító gyermekeket nevel, akiknek elemi igénye a játék, a bábjáték. A bábjáték a gyermeket és a felnőttet egyaránt gyönyörködteti és tanítja. A szakmai csoport célja: felkészíteni a leendő pedagógusokat arra, hogy a bábjáték segítségével tudják fejleszteni a gyermek személyiségét; tudják segíteni, fejleszteni a gyermeki csoportok, közösségek alakulását; tudják fejleszteni a gyermek műveltségét, készségeit, képességeit; különösen anyanyelvi kompetenciáját Előzmények: a pataki pedagógusképzésben hagyományosan jelen van a művészeti nevelésen belül a bábjáték kurzus. Humánerő, szakirodalom, Zsákomban a bábom nemzetközi bábfesztivál, Bábos Bankák főiskolai hallgatókból álló bábcsoport, Magyar Bábjátékos Egyesület, helyi adottság: Huncutka Bábszínház, OKJ-képzés

II. A szakmai csoport tevékenysége 1. Az alkalmazott bábjáték ismeretanyagának beemelése a mintatantervbe (14 tantárgy) óvodapedagógus szakon 2 félévben, tanító szakon 1 félévben: tantárgyak leírása (2014. április) 2. Tantárgyi programok készítése a tantárgyleírásokhoz: célok, feladatok, követelmények, tananyag, értékelés szempontjainak megfogalmazása (2014. április‒augusztus) 3. Módszertani útmutató és oktatási segédanyagok készítése: módszertani útmutató készítése az alkalmazott bábjátékot oktatók részére, oktatási segédanyag készítése óvodapedagógus és tanító szakos hallgatók részére (2014. augusztus‒november)

II. A szakmai csoport tevékenysége 4. Továbbképzési program (nem hivatásos bábjátékos) dokumentációjának összeállítása: a résztvevők körének kijelölése, a képzés időtartamának meghatározása, célok, feladatok meghatározása (2014. október) 5. Bábjátékot tanuló II. éves óvodapedagógus szakos hallgatók bábelőadása: Petrolay Margit: A világszép kecskebéka bábszínpadi adaptáció az előadás alapjául szolgáló szöveg kiválasztása, értelmezése, elemzése, szereplők kiválasztása, bábkészítés (plakát, szövegkönyv, forgatókönyv, premier) (2014. szeptember‒december)

Jövőkép Várható eredmények: Minden pedagógusjelölt részesül bábjátékkal kapcsolatos képzésben. A pedagógusjelöltek a bábjáték elméletének elsajátítása és alkalmazása révén fejleszthetik önismeretüket. A hallgatók személyisége gazdagodik. A pedagógusjelöltek szociális kompetenciája fejlődik a bábjáték révén. A hallgatók anyanyelvi kompetenciája is fejlődik a szövegválasztás, a szövegkönyv készítése, a szövegtanulás, a próbák és az előadás révén. A hallgatók ügyessége fokozható a bábkészítés által. A fiatalok tanultsága fokozható továbbképzések, fesztiválok révén.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!