A KKK-k felülvizsgálata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Advertisements

december 12. Bartáné Kustár Katalin DE-BTK tanulmányi osztályvezető A 2014-es felvételi eljárásról.
Új költségviselési formák a felsőoktatásban Dr. Bakos Károly felsőoktatási szakértő.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Felsőoktatási helyzetkép Stéger Csilla.
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Adatszolgáltatási igények kezelése
. A évi általános felsőoktatási felvételi eljárás Stéger Csilla Oktatási Hivatal - Felsőoktatási Főosztály Educatio Kiállítás – január 20.
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
Felsőoktatási felvételi tájékoztató
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit.
. Az általános felsőoktatási felvételi eljárás 2012-ben Stéger Csilla főosztályvezető Oktatási Hivatal - Felsőoktatási Főosztály Pécs, december 5.
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
Aktualitások a felsőoktatási felvételiben
Trendek és politika a magyar felnőtt- és szakképzésben Sum István MP Rt. Oktatási Központvezető.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
WEB-Programozó Felsőfokú Szakképzés kialakítása az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kusper Gábor,
Változások a felvételi eljárásban Előadó: Németh Péter hivatalvezető.
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Konferencia január 25.SZTE, Homor, Makay1 BA/Bsc tantervi struktúrák a Szegedi Tudományegyetemen Dr. Homor Géza, Dr. Makay Árpád.
szerepe a köznevelésben
„MI LESZ VELED MAGYAR FELSŐOKTATÁS” Antal János ÁVF főigazgató október 28.
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – szeptember 16. A FIR.
A évi általános felsőoktatási felvételi eljárásról
AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Előadó: dr. Rádli Katalin Emberi Erőforrások Minisztériuma
Pályaorientáció
Klebelsberg Ösztöndíj Program A pályázat célja a tanári pályát választó hallgatók motiválása pedagógusi hivatásuk gyakorlására, a tanári pályát.
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Munkaerő- piaci helyzetet gátló tényezők kezelése.
Modern. építészet Budapest Moszkva.
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÉRETTSÉGI- FELVÉTELI VIZSGÁKRÓL Aktuális információk január 28.
Aktuális információk az érettségi, felvételi rendszerben
A felsőoktatási felvételi eljárás
Beiratkozás – átsorolás: magyar állami ösztöndíj nyilatkozat
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok
Merre tovább a középiskola után?
Előadás másolata:

A KKK-k felülvizsgálata MRK Fórum a KKK-k felülvizsgálatáról Budapest, 2015. június 10. A KKK-k felülvizsgálata Javaslatok az OH részéről Stéger Csilla főosztályvezető Oktatási Hivatal – Felsőoktatási Főosztály

Kiindulás: áttekintés PhD http://firgraf.educatio.hu a „tiszta forrás”, ez a közhiteles nyilvántartása a szakoknak szakirány/specializáció közötti különbség! szakirányos vagy szakos bemenet M O B F

Kontextus végiggondolása PhD diák honnan jön: felvi adatok diák hova megy: felvi adatok, DPR adatok (felvi.hu statisztikák és Diplomán túl) M O B B+M beltartalom: bolognai képzések megalkotásakor a B szint az M hiányában került kialakításra, „minden” B szintre került.. F

Tanárképzési kontextus PhD A tanárképzés osztatlanná válik, a „tanárképes” B szakok minorjainak elvileg nincs értelme… M O B szak utáni belépés osztatlan tanárképzésre legalább 100 kr. szakos és legfeljebb 50 kr. minoros elismeréssel Képzési idő a minor esetén 50 kr-el (majdnem 1 évvel!) csökken, vagyis a minornak VAN értelme! B F

Felülvizsgálat – újragondolás? 2015 tavaszáig a 2009/10-es tanévben B szintre belépők átlagosan 36,4%-a lemorzsolódott. CSAK 49,5%-a végzett sikeresen! Sikeres végzésnek tekintettük már az abszolutóriumot is, nem vettük figyelembe a ZV-t, vagy a nyelvvizsga hiányt…

Felülvizsgálat – újragondolás? 2015 tavaszáig a 2009/10-es tanévben O szintre belépők átlagosan 38,7%-a lemorzsolódott. CSAK 23,3%-a végzett sikeresen (a képzési idő végéig)! Az általános orvos képzés képzési ideje 6 év, ez részben magyarázza a rosszabb arányokat.

Lemorzsolódás főbb jellemzői B szinten elsősorban az informatika (L: 52%, S: 30,8%), természettudomány (L: 47,7%, S: 44,1% a műszaki (L:41,5%, S: 39,5%) és az agrár (L: 38%, S: 47,9%) területet érinti Elsősorban a képzés első (B szinten) 1-2, (O szinten) 1-4 féléveket érinti, páros félévekben nagyobb. Eltérő intézményi arculatokat mutat… L: lemorzsolódók aránya, S: sikeres végzők aránya

Múlt őrzése helyett jövőbe tekintés Javaslatok Az adott szak munkaerő-piaci jellemzőinek figyelembe vétele Múlt őrzése helyett jövőbe tekintés B szint „túlterheltségének” megszűntetése, tartalmak újraosztása B és M között Az új tartalmak addíciója helyett jövőbe tekintés, mire lesz szükség a szakterületen … év múlva? A módszertant B szinten a tömegoktatáshoz kell illeszteni Specialisták/professziók képzése (orvos, jogász, építész stb.): tartalmakat a munkaerőpiac /szakma határozza meg Generalisták képzése (ez a többség!): tartalmaknál figyelembe kell venni a széles foglalkoztatási spektrumot, általános kompetencia fejlesztés szükséges

Köszönöm a figyelmet! steger.csilla@oh.gov.hu