Kezdetektől napjainkig Készítette: Mézes József

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
Advertisements

Pásztor Tibor főosztályvezető
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Mátészalka Szakképző Iskola és Kollégium - Déri Miksa
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Pályaválasztás 2014/2015-ös tanév KnéKE.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Marcali Szakképző Iskola Pályaválasztás / Tel: 85/ , 85/
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1800 diák, két tagintézményben folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Cserháti Sándor Műszaki Szakképző Iskola és Kollégium Nagykanizsa
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Iskolánk: a Bencs László Szakiskola és Általános Iskola
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
A szakképzés tapasztalatai a Büttner Kft-nél Dr. Büttner Tamás Ügyvezető igazgató SzaSzeT Konferencia Marcali
A Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola szempontjából
Informatikai szakképzés Gépipari, Informatikai Műszaki Szakközépiskola és Kollégium Kovács Péter
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
program minden kedves résztvevőjét !
A TISZK szerepe Nógrád megye szakképzésében. A TISZK és a költészet MIÉRT? MIKOR? MINEK? MEDDIG? MICSODÁT?
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
Régió gazdasági kilátásai, szakember igény, szakképzés
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
Az előrehozott szakképzés tapasztalatai Zsámbékon 1 év elteltével.
GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1300 diák, folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok a kor követelményeinek.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Pályaválasztás 2015/2016-os tanév KnéKE.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakközépiskolája Pályaválasztási tájékoztató.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Pályaválasztás 2016/2017-es tanév 1. 2 RÖVIDEN AZ ISKOLÁRÓL Iskolánk 130 éves múltra tekint vissza Legfőbb célkitűzése, az érettségi és a szakiskolai.
„A GAZDASÁG SZOLGÁLATÁBAN” Debrecen szeptember 25. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
A GAZDASÁG ÉS A TÁRSADALOM SZOLGÁLATÁBAN Debrecen január 26. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Üdvözlöm a konferencia résztvevőit! Varga Erzsébet igazgatóhelyettes Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
Vállalati fejlesztések és lehetőségek a munkaerő függvényében FAG Magyarország Ipari Kft. Szabó Péter.
A szakiskolások továbbtanulási esélyei Kecskemét, Dr Liskó Ilona OFI
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
MFKB Roadshow Változások a szakképzésben – Gondoljuk újra együtt Csongrád megye szakképzés fejlesztési koncepcióját október 10. Előadó: Dr. Kőkuti.
2016/17-es tanév. Iskolatípus változások 2016/17-es tanévtől.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakközépiskolája
A legnehezebben betölthető munkakörök Magyarországon:
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Felvételi a középfokú iskolákba
Pályaválasztási szülői értekezlet
A VAS MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA PÁLYAORIENTÁCIÓ MEGÚJÍTÁSA
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Szakiskolai fejlesztési program
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
Debreceni Szakképzési Centrum Brassai Sámuel Műszaki Szakgimnáziuma
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Tisztelettel köszöntjük a Trefort Ágoston Szakképző
Kompetencia alapú szakoktatás
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium
Előadás másolata:

Kezdetektől napjainkig Készítette: Mézes József 2015. június

Iskolatörténeti áttekintő Az ipar betelepülésével együtt indult a képzés 1921.08.29. Magyar Lőporgyárüzemi Részvénytársaság alakulása Meghatározó a közeli ipar igénye (Nitrokémia Ipartelepek) 3 év után segédvizsgát tettek Segédlevelet kaptak, a Fűzfőn végzettek is Segédvizsga problémája Műszaki rajzok olvasása Inasokat először 1926-tól foglalkoztattak. Gyakorlati oktatás a műhelyekben, elméleti oktatás nincs. Esztergályos inas: 1 hónap lakatosműhely, 6 hónap kovácsműhely, 3 hónap épületlakatos, 6 hónap géplakatos, egy év esztergályosműhely Ipartörvény, segédvizsga, Veszprémi Iparhatóság jelölt ki mesterek bizottságát Probléma volt 1931-ben a segédvizsgára készülők számára szakrajzi alapismereteket és rajzolvasást oktató tanfolyamot indítottak, ami az elméleti oktatás csírájának tekinthető. 1936-ban megnyitották a tanonciskolát 30 tanulóval. Tantárgyak: magyar, történelem, számtan, mértan, földrajz, természettan-géptan, szakrajz, szerkezettan, technológia, polgári jogok 1931 tanfolyam – tanoncoktatás kezdete Vasárnaponként mérnökök tartották

Iskolatörténeti áttekintő 1937/38-as tanév: ajánló levél kellett felvételi vizsga tanonc szerződés villanyszerelő géplakatos esztergályos műszerész épületlakatos asztalos csőszerelő ólomhegesztő Tanulóidő kettő és négy év lehetett, tanonc az üzembe került. Előkészítő osztály: szerszámok használata, ismerete Következő év: választott szakmával ismerkedtek a tanoncok

Iskolatörténeti áttekintő 1940 tanoncotthon kialakítása szombatonként leventeképzés 1944-ben a front közeledtével megszűnik a képzés 1939-ig csak a környező településekről vettek fel tanulókat, bejárásukat részletre fizethető kerékpárral segítették. Tanoncotthon inkább szálláshely volt, mint kollégium 1946-ban folytatódik a képzés.

Iskolatörténeti áttekintő MTH-s korszak (1949-57) 1949. évi IV. törvénycikk tanonc helyett ipari tanuló tanulótörvény fél év alatt alkalmasság kiderült Iskolai tanítás kikerül a gyárból Nő a szakember igény átképzés tanulóidő csökkentése probléma a szakmai pedagógus ellátottság Tanulótörvény szabályozta a munkaidőt, kiképzési naplót kellett vezetni, rendezte a fizetett szabadságot (24 nap) Tanulószerződéssel a gyárban volt fél évet, eldőlt alkalmas-e vagy át kell irányítani más szakmára Mai postán és régi párbizottsági épületben oktattak Erőltetett és túlzó iparosítás miatt nagyon sok szakember kellett, ezt 3 módon segítették elő: Műszaki Tanárképző Főiskola innen került ki az iskolai törzsgárda Teljesíteni kellett az első 5 éves tervre vonatkozó szakmunkás szükségletet! Lányok aránya 30% kellett hogy legyen a vasipari szakmában Tanulóotthon bővítés Fgytp és Balmádi üdülő Tanárok, tanulók téli nyári egyenruha, teljes ellátás NEM VOLT FINANSZÍROZHATÓ (vájár és állami gondozottaknál igen) Tanulólétszám 80-ról 216-ra nő! Munkaerőtartalékok Hivatala 294. számú Iparitanulóiskola Fűzfőgyártelep 1950

Iskolatörténeti áttekintő MTH 303. sz Iparitanuló Intézet (1952) egységes irányítás lesz 3 nap elmélet, 3 nap gyakorlat tantermek, irodák, a mai Öböl TV helyén gyakorlat a gyári műhelyekben szakoktatók intézeti állományba kerültek vállalati támogatás az intézetnek szakmák: géplakatos, esztergályos tervkötelezett üzem lett a tanműhely DISZ többségében 3 éves képzési idő 80% - 20% gyakorlat-elmélet adminisztráció megjelenése 1952 Iparitanulók Egészségvédelmi Intézete Dolgozó Ifjúsági Szövetség 1953 módszertani intézet Egy füzetlap jusson mindenkinek A forradalom leverése után 1957. január 17-én indul újra a tanítás

Iskolatörténeti áttekintő MüM 303. sz. Iparitanuló Intézet Szakoktatási főosztály átmeneti óraterv világnézeti nevelés megjelenik a KISZ társadalmi munka 1956/57 315 fő folyamatosan nő szakmunkásképzőbe irányítják a gyerekeket Gyakorlati képzés: Nitrokémia Ipartelepek Fűzfői Papírgyár Magyar Hajó- és Darugyár Balatonfüredi Gyáregység

Iskolatörténeti áttekintő 1960: 21 szakmát oktat az iskola 1965 új intézet építése átadása után megszűnik Füreden az elméleti képzés megnő a beiskolázási terület tanulóotthon, de öt helyen szakmunkásképző intézet vagy szakmunkásképző iskola 1969 Nitrokémia Ipartelepek átadja a munkásszállót diákotthonnak folyamatosan növekvő létszám szakmunkás bizonyítvány és utána dolgozók középiskolája 1973 iskolák átadásra kerülnek (1973. 09. 01.) Veszprém megyei Tanács VB Művelődésügyi Osztály Új épületben 1969-ben kezdődik meg a képzés, korszerű épület, kornak megfelelő, jó felszereltség, vegyész laborokkal Tornaterem, menza, műhelyek Tömegsport, tanórán kívüli foglalkozások

Iskolatörténeti áttekintő 1973-74-es tanév szakigazgatási szervekkel való szoros együttműködés szakmunkásképzés korszerűsítése szakmunkástanulók általános műveltségének fejlesztése 1975-76-os tanév társadalmi munkában elkészülnek a tanműhelyek egységes tantervű szakmunkásképzés Szakmunkások Szakközépiskolája levelező tagozat 1976-77-es tanévtől kezdődően Nitrokémia területén belül tanműhelyek kialakítása kőműves VMOCS villanyszerelő tanműhely és mérőterem 1973 klub lesz a kollégium padlástérben 1974 40 férőhely lányoknak folyamatos a fejlesztés, csőszerelő tanműhely, szerkezetlakatos tanműhely

Iskolatörténeti áttekintő 1980/81-es tanév műszerész képzés kezdete textiltisztító szakma indul elkészül a könyvtár (mai formában) 1981/82-es tanév: EGYÜTTMŰKÖDÉS gyakorlati oktatás üzemi feltételek között pályaválasztás elősegítése végzősök foglalkoztatása 1983/84-es tanév szakközépiskolai oktatás indulása új név „sárga” építése Műszerész képzés: itt a gyakorlati oktatás volt, elmélet Budapesten Nitrokémia és a suli együttműködése, szélesebb körben Irányítástechnikai Szakközépiskola és 303. sz. Ipari Szakmunkásképző Intézet Irányítástechnika kabinet építése 14 millió, felét a Nitrokémia állta KISZ működött Vegyipari dolgozók szakszervezet Tanulói szakszervezet

Iskolatörténeti áttekintő Tanulói létszám: 1984-85-ös tanévtől folyamatosan nő 1985-86-os tanév 527 (100) 1989-90-es tanévben 683 (167) Általános vegyész képzés 1985-86-os tanév tanteremhiány, emeletráépítés számítógépek beszerzése számítástechnika szakkör beiskolázási problémák 1986-87-es tanév 1985. törvény megismerése, alkalmazása gyengül a beiskolázás új szakma: cellulóz és papírgyártó érezhető feszültség Megyei Tanács finanszírozza, Nitrokémia építi Nincs jelentkező vegyianyaggyártóra, hegesztő és esztergályosra is nagyon lecsökkent a létszám Szakmai munkaközösségek hálózata alakul ki Társadalmi politikai feszültség, visszaesik a fegyelem, nő a rongálások száma Következő tanévben erősödik az iskola önállósága, elsősorban a tantervek feldolgozásában Új szakközépiskola indul, általános vegyész Új szakmunkásképzés, papírfeldolgozó 4 új számítástechnikai kabinet jön létre, ma is megvannak, új felszereléssel 1989 Megyei Tanács határozata alapján a Balatonfűzfői Tanács lesz a fenntartó Egyre több igen gyenge, motiválatlan tanuló érkezik

Iskolatörténeti áttekintő 1991-92-es tanév mechatronikai műszerész képzés KT alakul Iskolaszék alakul 1994-95-ös tanév Szakmunkások Szakközépiskolája (nappali) szakképzés előtti 9-10. osztály indulása Balatonfűzfői Szakközépiskola Jövőjéért Alapítvány Fontosabb események: világbanki program (elektro, gépész) tanárok képzése Öveges név felvétele „diszes” oktatás megindulása informatikai szakközépiskola beindítása III. emelet teljes átalakítása A változásoknak igyekszik megfelelni az iskola, a környékbeli virágzó ipar teljes leépülése kezdődik meg….. 1996-ban már 610 tanulóból 432 szakközépiskolás van Horváth István elkészíti a jelképrendszerünket

Iskolatörténeti áttekintő 2001-02-es tanévtől „diszes” oktatás megindulása informatika szakmacsoport kereskedelem marketing szakmacsoport Fenntartóink MÖK MIK KLIK SZC

„A tanárok sokkal inkább saját tudományszeretetükkel és személyes varázsukkal hatnak a diákokra, mint tekintélyükkel.” /Marie Curie/

Köszönöm a figyelmet!