A Zachor Alapítvány a Társadalmi Emlékezetért személyes történeteket feldolgozó holokauszt- gyűjteménye A Zachor Alapítvány civil oktatási szervezet. Fő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
könyvtár ismeretek A könyvtár fogalma, típusai
Történeti episztemológia
A Roma Sajtóközpont tevékenysége és archívuma
A Soá Intézet Vizuális Történelmi Archívuma
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A holokauszt tanítása iskolámban
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
Tatabánya, október 9. ODR konferencia A Magyar Elektronikus Könyvtár ODR konferencia Digitalizált dokumentumok a könyvtárközi kölcsönzésben Tatabánya,
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Könyvtári digitális tartalmak az oktatási multimédiák számára
Burmeister Erzsébet – Perlaki Attila (Miskolci Egyetem – Könyvtár, Levéltár, Múzeum) MIDRA: Miskolci Egyetemi Digitális raktár és adattár DIGITALIZÁLÁS.
Információs szupersztráda Gyalogolj át a könyvtárba! A szolnoki Damjanich János Múzeum Szakkönyvtárának kihívásai a XXI. században Budapest, május.
Raoul Wallenberg Humán Szakképző Iskola és Gimnázium.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Open Society Support Foundation Research Support Scheme
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
MeetOFF.eu Képadatbázisok az OSZK-ban avagy képek archiválása és szolgáltatása a XXI. században. Moldován István Országos Széchényi Könyvtár.
„A finnugor örökség digitalizálása és automatizált feltárása” szeptember 14. Hungarológia és a Magyar Elektronikus Könyvtár Moldován István Országos.
Az Országos Széchényi Könyvtár elektronikus szolgáltatásai.
A Magyar Elektronikus Könyvtár helye, szerepe a hazai digitális könyvtárak között XVIII. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál Budapest,
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban Moldován István MultiMédia az oktatásban konferencia Zsigmond Király Főiskola,
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Bemutatkozik az Arcanum Digitális Tudománytár
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
Bevezető előadás Történelemdidaktika Dr. habil. Dárdai Ágnes /I.szem.
o Minden elektronikus formában érhető el o A munkafolyamatok egy része automatizálható, így a szolgáltatások gyorsabbak és hatékonyabbak lehetnek o A.
A KÖZGYŰJTEMÉNYEK gyűjtési elve 1.MÚZEUMOK = tárgyi, plasztikai dokumentumok 2.LEVÉLTÁRAK = írásos dokumentumok, de nem sokszorozottak és nem publikusak.
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Helytörténeti források kutatása az interneten – a Communio-projekt Kalocsán Előadás a Szabadkai Történelmi Levéltár IV. Nemzetközi Levéltári Napján: A.
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
Az MSDP és az DOKZWANG gyűjtemény Magyarországon.

Az információs társadalom. Az elmélettől a politikai gyakorlatig
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Eger, AgriaMédia Könyvtárak az elektronikus tanulás szolgálatában Moldován István OSZK
OK! Tanársegéd Online Könyvek
Káldos János: Javaslat a Digitális Régi Magyar Könyvtár létrehozására Örökségünk jövője - A 21. század kihívásai a muzeális állományok gondozásában, feldolgozásában.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
Az OFI szerepe és feladatai a pedagógusok szakmai munkájának támogatásában Kerber Zoltán szakmai vezető Budapest, április 8. TÁMOP Nyitókonferencia.
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
A zsidóság régen és ma (Projekt, óraterv)
K EREKASZTAL - BESZÉLGETÉS FEBRUÁR 15. Nagy Dóra levéltáros
Dr. Hegyi Ádám adjunktus SZTE BTK Kulturális Örökség és Humán Információtudományi Tanszék Könyvtár- és informatikai alapismeretek.
Az Open Access hazai és helyi vonatkozásai International Open Access Week October 21-27, 2013.
P EDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT RÉGEN ÉS MOST Készítette: Szabó Katalin Konzulens: Dr. Simonics István egyetemi docens 2016.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Adatbázisok használata a tájékoztatási gyakorlatban Dr. Nagy Enikő Csomád,
Könyvtártípusok és funkcióik. Könyvtár dokumentumtár információtár.
Lente Tamás Méliusz Juhász Péter Könyvtár
Régi és ritka könyvek tára
Irodalom a figyelemfelkeltés kultúrájában
Új tendenciák a történelem-tanításban
Közgyűjteményi megoldások
Digitális könyvtárak és archívumok (példák)
Elérhető magyar irodalom – olvasás? digitalizálás?
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban
A webarchívum és a KDS kapcsolata
Előadás másolata:

A Zachor Alapítvány a Társadalmi Emlékezetért személyes történeteket feldolgozó holokauszt- gyűjteménye A Zachor Alapítvány civil oktatási szervezet. Fő célja, hogy a pedagógusok munkáját segítse a holokauszt-, a rasszizmus, az antiszemitizmus, az előítéletesség, és az emberi jogok oktatásának témáiban. Elsődleges forrásokra támaszkodunk, személyes élettörténetekre építünk

A történelem megismerésének és megértésének személyes megközelítését kívánjuk erősíteni a közoktatásban és az informális oktatásban Tananyagainkban, oktatási segédanyagainkban kulcsszerepe van a személyes emlékezetnek és az egyéni történeteknek. Módszereink: - Életútinterjúk készítése és feldolgozása (strukturált mélyinterjúk) -Memoárok, naplók, leírt visszaemlékezések gyűjtése és feldolgozása -Fotó és tárgyi dokumentumok gyűjtése Kétnyelvű könyv formában megjelenő, szerkesztett visszaemlékezések Online és digitális adathordozón, két nyelven elérhető szerkesztett visszaemlékezések

Személyes történetek:

Korabeli dokumentumok:

Az emlékezéssel kapcsolatos módszertani anyagok, oktatási segédanyagok:

Archívumunk jelenleg 20 visszaemlékezésből, (memoár, életútinterjú, napló), több száz digitalizált fotóból és tárgyi dokumentumból áll 5 visszaemlékezés jelent meg könyv formájában Gyűjteményünk és oktatási segédanyagaink nyilvánosak Nagyrészük elérhető a webes felületen A weben nem elérhető anyagok is hozzáférhetőek, a honlapon keresztül történőkapcsolatfelvétellel

Együttműködő partnereink: Közel 100 magyarországi iskola - középiskolák országszerte - egyetemek (pl. Debrecen, Miskolc, ELTE) - ELTE Holokauszt és Társadalmi Konfliktusok Program - Prágai Egyetem Jewish Studies programja Magyar Nemzeti filmarchívum Magyar Zsidó Levéltár United States Holocaust Memorial Museum (Washington DC) USC Shoah Foundation Institute Vizuális Történelmi Archívuma

Tanár-továbbképzések Konferenciák Workshopok az emlékezés szerepéről Diákvezető-képzés és Történelmi séták a régi pesti zsidónegyedben Az alapítvány további tevékenységei