A múzeumi frontszemélyzet képzése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Dr. Juhász Erika Tanszékvezető, főiskolai docens Debreceni Egyetem
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Dr. Szöllősi Gábor PhD. egyetemi docens
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
„ MEGYÉN INNEN… MEGYÉN TÚL…” A szakfelügyelet és a megyei intézmények együttműködése tapasztalatainak összegzése. KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS ORSZÁGOS.
„A MEGYEI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS A JÖVŐBEN!” PÉCS Április 1.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
május 6. A zenei könyvtáros képzés lehetőségei az egri Eszterházy Károly Főiskolán Tóvári Judit.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
WEB-Programozó Felsőfokú Szakképzés kialakítása az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kusper Gábor,
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
A megújuló tanárképzés
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS május 4.
2009. május 12.Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom A múzeum, mint lehetséges felnőttképzési helyszín?! „Életen át tartó tanulás Biharban”
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
NAK, Szakképzési Igazgatóság
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Muzeológiai szakfelügyelet
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A felnőttkori tanulás motivációja és jellemzői Esettanulmány egy leghátrányosabb helyzetű kistérségben működő esti gimnáziumról Dr. Simándi Szilvia –
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
„ PÁRBESZÉD - A köz- és felsőoktatás kapcsolata a pedagógusképzésben” című konferencia AZ ELŐADÁS CÍME Név Eger, ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA.
Szakirányú továbbképzés Protokoll szaktanácsadó és rendezvényszervező
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
EGY PÁLYÁZAT HÁZIGAZDÁJA KÖSZÖNTŐ ÉS ÉRTÉKELŐ. Szakmai területek: Képzések,pályázatokÉrtékmegőrzés Közösségsegítő Ifjúsági közművelődés Civil szervezetek.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
Budapesti Corvinus Egyetem Prezentáció cím egy vagy két sor, balrazárva TÁMOP B.2-13/ Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése.
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: ) Dr. habil. Kozári József CSc egyetemi docens GAZDASÁG-
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
TÖBBCÉLÚ KÖZÖSSÉGI TEREK FEJLESZTÉSE –
Közösségszervezés BA.
A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018
A kötelező közigazgatási továbbképzések vizsgálata
F&B Menedzser Szakirányú Továbbképzés
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Lejtmenetből lendület
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Felsőoktatási Szakképzés
Előadás másolata:

A múzeumi frontszemélyzet képzése Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, 2009. május 11-12. A múzeumi frontszemélyzet képzése dr. Juhász Erika Tanszékvezető főiskolai docens Eszterházy Károly Főiskola TKTK Andragógiai és Közművelődési Tanszék Főiskolai docens Debreceni Egyetem BTK Andragógia és Művelődéstudományok Tanszéke

Kiindulópont „A látogatóbarát múzeumokért! Múzeumok mindenkinek” Oktatási és Kulturális Minisztérium Alfa-program dr. Veres Gábor, a Heves Megyei Múzeumi Szervezet, igazgató

Célcsoport Múzeumi frontszemélyzet - teremőrök - pénztárosok - jegyszedők - biztonsági őrök (- tárlatvezetők) A képzés tartalmának összeállítása: Megrendelői igények Múzeumi vendég-/panaszkönyv (szituációk)

A képzések helyszínei Észak-magyarországi régió: Eger Salgótarján Miskolc Észak-alföldi régió: Debrecen Nyíregyháza Szolnok

A képzés céljai Látogatóbarát szemlélet formálása Tapasztalatcsere Megjelenéssel, öltözködéssel kapcsolatos elvárások egyeztetése A látogatókkal való kommunikáció segítése szituációs játékokkal A látogatókkal és a kollégákkal való viselkedés elvárásainak egyeztetése A látogatókkal és a munkával kapcsolatos tapasztalatok feldolgozása

A képzők Előadó: dr. Juhász Erika Trénerek: dr. Juhász Erika Herpainé Lakó Judit Simándi Szilvia Herczegh Judit Tátrai Orsolya

A képzés részei Előadás (szemléletes, esetpéldákkal alátámasztott előadás prezentációval 1 órában) Kommunikáció, társalgás, köszönési formák Öltözködés, megjelenés Viselkedés a múzeumban, illemszabályok

2. Tréning (azonos létszámú tréningcsoportok gyakorlati, szituációs, viselkedési, konfliktus-kezelési tréningje) Célok ismertetése, együttműködés Ráhangolódás – bemutatkozás Élmény (+, - tapasztalat) Megjelenés, öltözködés

Kommunikáció, köszönés, megszólítás, társalgás Ön egy 70 év körüli nyugdíjas férfi és nézi a kiállítást. Ön egy teremőr, aki tájékoztatni kívánja a kiállítást néző 70 év körüli nyugdíjas férfi látogatót, hogy 10 perc múlva zár a múzeum.

- Viselkedés, illemszabályok, reakciók Szerep:teremőr Ön egy olyan múzeumi teremben teremőr, amely szobrokat tartalmaz. Úgy látja, hogy egy fiatalember hozzáért az egyik szoborhoz. Tájékoztassa a múzeumi szabályokról. (Ön a szituáció kezdeményezője) Szerep: múzeumlátogató Ön egy huszonéves fiatalember, aki a párjával egy szobormúzeumba látogat el. Miközben a szobron levő díszítőelemeket mutogatja párjának, egy teremőr odalép Önökhöz, mert úgy látta, hogy Ön hozzáért a szoborhoz. Jelezze, hogy nem ért hozzá, csak mutatta. (Nem Ön a szituáció kezdeményezője)

„Nehéz emberek” – sajátos esetek kollégák közötti kapcsolatokban Az okoskodó A pletykás A panaszkodó stb. Tapasztalatok a látogatókról Lezárás

Azt szeretem legjobban a munkámban, hogy… …emberekkel találkozok, újat adhatok nekik, figyelnek rám. A személyes kommunikáció elkötelezett híve vagyok. Ez a terület az élet napos oldala – az emberek szabadidejüket töltik nálunk. … változatos, soha nincs két egyforma nap, gyakran vannak kihívások, amelyeket meg kell oldani és ritkán számíthatok segítségre. Nagy örömet jelent, ha a látogatók elégedetten távoznak, a gyerekek megismernek az utcán és rám köszönnek. Volt olyan kislány, aki beírta a vendégkönyvbe: az tetszett a legjobban, amikor Zsuzsa néni befonta a hajamat pataki fonásba.

… ismereteket közvetítek, hazaszeretetre „nevelek”, tartalmas „szórakozást” nyújtok. … a múzeumlátogatóval együtt örülhetünk a művészet és a tudomány csodálatos világának. … ez nem a munkám, hanem a hivatásom 26 éve.

Tapasztalatok Résztvevők – kezdeti „szorongások” után kellemes légkör, kevés „elégedetlen” Megbízók – pozitív visszajelzések, 6 megye tapasztalatai Trénerek – új élmények, folytatás lehetőségei Más régiók és megyék Évente egyszer ismétlő/megújító képzés javasolt Más múzeumi célcsoportok képzése – különösen múzeumandragógusok képzése

Múzeumandragógus képzés lehetőségei Tréningek, belső továbbképzési rendszer – elismertség?! Akkreditált felnőttképzés keretében – min. 120 óra Oktatási és Kulturális Minisztérium Muzeológiai Akkreditációs Szabizottsága – jelenleg csak egy hasonló képzés: múzeumi menedzser képzés 30 órában "A kulturális szakemberek szervezett képzési rendszeréről, követelményeiről és a képzés finanszírozásáról” szóló 1/2000. (I. 14.) NKÖM rendelet Felnőttképzési Akkreditáló Testület Felsőfokú képzés keretében

Master – nehéz bekerülni, korm. rendelet szabályozza általában 2 év Ph.D. 3 év Master – nehéz bekerülni, korm. rendelet szabályozza általában 2 év Bachelor – nehéz bekerülni, korm. rendelet szabályozza általában 3 év Felsőfokú Szakképzés – fiatalok a fő célcsoport 2 év

Javasolt képzési rend Felsőfokú szakirányú továbbképzés Min. 2 félév, max. 4 félév, 60-120 kredit „A szakirányú továbbképzés olyan, felsőfokú végzettséget nem biztosító képzés, amelyre az alap- és mesterfokozatot, illetve egyetemi vagy főiskolai szintű végzettséget tanúsító oklevéllel lehet jelentkezni, és - általában 2-4 félév alatt - a már meglévő diplomára épülő, mélyebb szaktudást biztosító szakirányú szakképzettség szerezhető.”

A felsőfokú szakirányú továbbképzés előnyei Képzési és kimeneti követelményeit a kérelmező felsőoktatási intézmény adja meg Több képzési terület végzettségéhez is kapcsolódhat Felvételi követelményeit is a kérelmező felsőoktatási intézmény adja meg Az Oktatási Hivatalnál bejegyezendő Kialakítása és engedélyeztetése max. fél évet vesz igénybe Államilag finanszírozott forma is lehetséges

Köszönjük megtisztelő figyelmüket! juhasz.erika@ektf.hu