Nem a forrás hiányzik, hanem a döntés… Csató András MKSZ Kongresszus – 2015. április 23. WWW. ETOSZ. ORG.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
1 BALESETBIZTOSÍTÁS (munkahelyi egészségbiztosítás) az üzleti biztosítók szerepvállalásával Összeállította: Magánbiztosítók egészségügyi reformbizottsága.
ÖNKORMÁNYZATOK ÉS AZ EGÉSZSÉGÜGYI ALAPELLÁTÁS
Egészségügyben kialakult gazdasági helyzet. Problémák • 1. Előző évhez képest - 44,6 milliárd ft • 2. Első félévben időarányost jóval meghaladó pénzkiáramlás.
ÉRDEKVÉDELEM Dr. Borsi Éva május. Dr. Papp Lajos Miatyánkja Mikor hittél abban, hogy téged megbecsülnek, Munkád elismerik, lakást is szereznek,
Az öngondoskodás és a magánforrások szerepe az egészségügyi reformban
A hulladéktörvény hatása a pályázati forrásokból megvalósult hulladékgazdálkodási projektekre április Köztisztasági Egyesülés.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Állam munkavédelmi feladatai
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
1 Az egészségipar az Állami Számvevőszék ellenőrzéseinek tükrében Prof. Dr. Báger Gusztáv Az ÁSZ Fejlesztési és Módszertani Intézetének főigazgatója.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás szervezése, működtetése az önkormányzatok szempontjából Hosszútávon csak a közszolgáltatásokat nyújtó önkormányzatok.
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
Egészségügyért Felelős Államtitkárság Az alapellátás megerősítésének helyzetértékelése Dr. Beneda Attila január 17.
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
Kézdi Árpád Államháztartási Szabályozási Főosztály
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Az igazgatás és az ápolás-szakfelügyelet kapcsolata
KI FIZET A VÉGÉN ? Dr. Csiba Gábor elnök Stratégiai Szövetség a Magyar Kórházakért Budapest, november 10.
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
Államháztartási alapismeretek
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Termelői csoportok tájékoztatója Eredmények és lehetőségek B udapest, február 10. dr. Forgács Barnabás szakállamtitkár.
Magyarország egészségügyi ellátórendszere
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
Aktualitások: Konszolidáció és Gazdasági Bizottságok
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
A kistelepülési könyvtári ellátáshoz kapcsolódó támogatások hatékony felhasználása Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkárság Kulturális.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
A Nemzeti Civil Alapprogram 4 éves működése, a törvénymódosítás indokai, az alapprogram jövőképe CIVIL PARTNERSÉG REGIONÁLIS KONFERENCIA SZOMBATHELY 2007.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
A PAKSI BŐVÍTÉS LEHETSÉGES HATÁSAI TOLNA MEGYÉRE: KAPCSOLÓDÁSI PONTOK, EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A TELLER-LÉVAI PROJEKTEKHEZ NASZVADI BALÁZS TERÜLETFEJLESZTÉSI OSZTÁLYVEZETŐ.
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
Önkormányzati Egészségügyi Holding Zrt. Lehetünk-e ártatlanok ?
Nagyvállalatok nagy pályázati lehetősége!
TOP vas megyei aktualitásai
Kórházi konszolidációra fordítható pályázati források lehetséges keretrendszere Budapest, november.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
E-ügyintézés az adózásban 2006.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Kórházátalakítási pályázat
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
A foglalkoztatáspolitika jövője az Európai Unióban
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZÉKESFEHÉRVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2012
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Megszületett a megoldás
Dr. Mészáros János egészségügyi ellátórendszer működtetéséért felelős
Önkormányzati Egészségügyi Napok január 18. Orosz Éva
Költségvetés – vállalkozói hatások
Előadás másolata:

Nem a forrás hiányzik, hanem a döntés… Csató András MKSZ Kongresszus – április 23. WWW. ETOSZ. ORG

Az egészségügyi technológia képviselete Bemutatkozás a magyar egészségügyi ellátórendszer legnagyobb beszállítóit tömörítő iparági érdekképviselet 190 Mrd Ft éves árbevétel 60 Mrd Ft éves befizetett közteher 4000 munkavállaló Nemzetgazdasági összehasonlításban is a közbeszerzési TOP-lista élén 2014-től A COCIR magyar tagjaként aktív nemzetközi kapcsolatok Az ETOSZ

Átalakuló ellátórendszer Változás a kórházak tulajdonosi szerkezetében január 1. napján a megyei és fővárosi intézmények kerültek állami fenntartásba május 1-vel további 70, korábban önkormányzati egészségügyi intézmény kerül állami fenntartásba A fekvőbeteg-ellátórendszer teljes egészében állami fenntartásba került

Egészségpolitikai célkitűzések Változó fókusz Célok Már bejelentett intézkedések Alapellátás megerősítése Egészségügyi igazgatási intézményrendszer átalakítása Intézmények teljes konszolidációja Intézményi management kompetenciájának visszaállítása Ágazati bérfejlesztés, egészségügyi életpálya-modell Egészségügyi beruházások 1. Hatékonyság növelése 2. Konszolidáció Közfinanszírozott ellátórendszer kizárólag állami működtetése A magán egészségügyi ellátások különválasztása Fenntarthatóság

Első eredmények Folyamatban lévő szakpolitikai intézkedések Első eredmények és értékelésük 4. Konszolidáció 3. Forrásbővítés 2. Hatékonyság növelése Régóta halogatott lépések, folyamatosan termelődő adósság Kormányzati lépések Értékelés Egyelőre a bérfeszültség enyhítését célzó forrásbővülés Továbbra is változatlan az elavult finanszírozási szerkezet Egyelőre főként a rövid távú és nem a gyógyítás teljes költségét figyelembe vevő költségcsökkentés áll fókuszban, de vannak kapacitás-racionalizálásra vonatkozó törekvések 1. Ellátás szervezése Biztató jelek: szakmai kompetenciák megerősítése, alapellátás fejlesztése, intézményi átalakítások

A célok hatékony megvalósítása A továbblépés elvi lehetőségei Az Állam, mint fenntartó teljes finanszírozást vállal, és biztosítja az ahhoz szükséges intézményi forrásokat, vagy felülvizsgálja korábbi álláspontját, és lehetőséget ad külső forrás bevonására

Az előttünk álló lépések Javaslatok Forrásbővítés Az ellátórendszer elismert és valós felhasználása szerinti finanszírozása Az adósság újratermelődésének megakadályozása Az egészségügyi ellátórendszer kiszolgáltatottságának megszüntetése Közfinanszírozás bővítése A természetbeni ellátások előirányzatának 5 éven keresztül évi 5%- os, 2021-től a GDP növekedéssel arányos automatikus növelése Magánforrások felhasználása Meghatározott esetekben (bizonyos szakterületeken) co-payment – jogszabályban foglalt garanciákkal történő – lehetővé tétele Intézmények működésének stabilizálása HBCS-finanszírozás felülvizsgálata, ÁFA visszapótlása Beszállítók csapdahelyzetének feloldása Az ÁEEK felügyeletével a beszállítók közvetlenül érvényesíthessék a lejárt kintlévőségeiket az OEP-pel szemben, vagy közteherviselési kötelezettségeikbe is beszámíthassák Célkitűzés Megoldandó feladat Javaslatok

Változás 2015/2014 Kamatkiadás a GDP %-ában % Kamatkiadás (Mrd Ft.) ,5% Munkanélküliség 7,9% 11,2% 7,3 % 7,1% - 2,7% Foglalkoztatottak száma (ezer fő) ,3% EU-s forrásfelhasználás (Mrd Ft) % A fenntarthatóság megteremtése Finanszírozási lehetőségek

Pozitív változások nemzetgazdasági szinten Javuló fizetési fegyelem DUIHK felmérés: „Látványos javulás indult tavaly a fizetési fegyelem tekintetében…” (Forrás DUIHK)

Kórházi adósságállomány (milliárd HUF) Szemben az általános javuló trenddel

Megindult a konszolidációs folyamat A 1226/2015. (IV. 20.) Korm. határozat 1.„az egészségügyi szolgáltatások folyamatos és biztonságos ellátása érdekében ,0 millió forint egyszeri átcsoportosítását rendeli el, … Határidő: azonnal” 2.„… az ÁEEK útján – mérje fel a fekvőbeteg-szakellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatók adósságából eredő valamennyi kötelezettséget, továbbá … tegye meg az adósság rendezésére irányuló intézkedéseket ”

Nem a forrás hiányzik, hanem a döntés Összefoglalás 1.Az állam teljes felelősséget vállalt az intézmények működtetése és finanszírozása tekintetében 2.A kitűzött szakpolitikai célok támogatandók, de hatékony megvalósításukhoz további lépések szükségesek 3.A gazdaság állapota ma már lehetővé teszi a közfinanszírozásra épülő források egészségügyi ellátórendszerbe való visszapótlását 4.Javaslatok a. Közfinanszírozás érdemi bővítése b. Magánforrások felhasználása c. Intézmények működésének stabilizálása d. Beszállítók csapdahelyzetének feloldása