 Információs társadalom – a fogalom és ami mögötte van  Másvilág – fiatalok az információs társadalomban  Útikalauz stopposoknak – ifjúsági munka virtuális.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 A felkereső ifjúsági munka gyűjtőfogalom, amely mindazon megközelítéseket magában foglalja, amelyek során az ifjúságsegítők, a fiatalokkal foglalkozók.
Advertisements

A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
A kommunikáció és a grammatika új megközelítése
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
IKT = információs és kommunikációs technológia
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
A direkt marketing fogalma
Fiatalok a digitális kultúrában - naiv bennszülöttek? VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 27.
 Jób 30:9 És most ezek gúnyolódnak rajtam, ezek fecsegnek rólam.  Zsolt 1:1 Boldog ember az, aki nem jár a bűnösök tanácsa szerint, nem áll a vétkesek.
Mit csinálsz a szobádban
Miskolczi Ildikó
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
 Információs társadalom – a fogalom és ami mögötte van  Másvilág – fiatalok az információs társadalomban  Útikalauz stopposoknak – ifjúsági munka virtuális.
IKT az oktatásban február 25. Körmendy Zsolt
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
Missziónk A gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese.
HÁLÓZATOK.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
A kultúra és a digitális kultúra értelmezése
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
E-learning és a multimédia
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Metaverzum A jövő virtuális univerzuma. Videójátékok, virtuális világok, web 2.0, Földet ábrázoló online térképek kereszteződése Szimuláció és realitás.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Élet a facebookon: otthonteremtés vagy elidegenedés?
Digitális világ – interaktív táblán
Digitális világ MediaSmart Hungary.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
A multimédia és a közösségi hálózatok a hatékony nyelvtanulásban Debreceni Egyetem Informatika Tudományok Doktori Iskola PhD Konferencia, Hollókő, 2013.
E-learning Kovácspál Eszter.
A Safer Internetplus Program célja és területei eContentplus és Safer Internetplus Nemzeti Információs Nap Budapest, április 18. Simor Gabriella,GKM.
IT mentor Digitális írástudás.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
„Beszélgessünk Európáról” programsorozat MeH EU Kommunikációs Főosztály Dániel Anna Békés, március 18.
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
Kommunikációt segítő programok a hálózaton
1 Marketing II. – VI. feladat E-kommunikáció Budapest, március 18. Készítette: Börcsök Sándor a K-ExxOn megbízásából K-Exx-On.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Készítette: Baráth Péterné, 2013.
DIGITÁLIS KULTÚRA ÉS MÉDIAOKTATÁS – Amit a TÁMOP kutatási eredményei üzennek Készítette: Jakab György Budapest december 6.
Az új csendes generáció Székely Levente
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
Kommunikáció.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
– Letölthető változat –
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Digitális ifjúság Andok Mónika (PPKE) Új utak – a protestáns etika
XIX. századi költők a Facebookon
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Urbánné Malomsoki Mónika
Előadás másolata:

 Információs társadalom – a fogalom és ami mögötte van  Másvilág – fiatalok az információs társadalomban  Útikalauz stopposoknak – ifjúsági munka virtuális térben

Az internet megváltoztatja hétköznapjainkat: sokkal gyorsabban és egyszerűbben juthatunk információhoz. Az infokommunikációs eszközök beépülnek az életünkbe, a mobiltelefonunk, a kapcsolataink (pl. közösségi oldalakon), azonosítanak minket már-már a személyiségünk részévé válnak. Megváltozik a munkánk, a kapcsolattartásunk, információszerzésünk, kikapcsolódásunk, szórakozásunk módja. Információs társadalmat sokszor azonosítják az internettel. Ez azonban puszta leegyszerűsítés, mert az internet számítógépes világhálózat, médiumok sokasága, míg az információs társadalom egy társadalmi együttélési formáció

Az információs társadalom az egész világot érintő és átható napjainkban is zajló gazdasági – társadalmi – kulturális átalakulás.

 A WIP 2007-es adatai szerint a 14 éven felüliek átlagosan nagyjából heti 40 órát töltenek „médiafogyasztással”, (televíziózással, rádióhallgatással, újságolvasással, könyvolvasással, telefonálással, valamint videojátékozással)  Az internetezők esetében ehhez hozzájön még plusz 11 óra internet

 a korosztályos bontások szerint az ifjúság együtt mozog a globális változásokkal  2008-ban a magyar társadalom mintegy fele, ezzel szemben a fiatalok (14-29 évesek) 84 százaléka használt internetet  szocializációs közegük gyökeresen különbözik a korábbi generációkétól, ebből adódóan másképp tanulnak, másképp barátkoznak, másképp szórakoznak…

elsőként képesek elsajátítani az új technikai eszközök használatát az ilyen ismeretek elsajátítása nem pusztán kevésbé megterhelő a netgeneráció számára, hanem spontán és természetes módon történik, nemcsak magukévá teszik, hanem a mindennapokban használják és a maguk képére formálják ezeket az eszközöket és tartalmakat ez nem pusztán kivételezetté teszi őket, de az edukációs irányt is megváltoztatja, a digitális világban ők vannak otthon, az idősebbek csupán bevándorlók

gyorsan befogadják az információkat, az információkat párhuzamosan dolgozzák fel, tevékenységeiket szimultán végzik (multitasking), a szöveg helyett a képet és a hangot preferálják, előnyben részesítik a véletlenszerű kapcsolódásokat (hypertext), kitűnően dolgoznak hálózatban, vágyaik azonnali és gyakori kielégítésére törekszenek, előnyben részesítik a játékot a „komoly” munka helyett,

Ifjúsági munka VIRTUÁLIS „virtual youth work” DIGITÁLIS „digital youth work” ONLINE „online youth work”

Virtuális = Valódi Virtuális kapcsolatok = Valódi közösségek Virtuális ifjúsági munka = ?

 Tér és idő  képlékeny  Sebesség  „felgyorsult világ”  Szabadság  nyilvánosság, demokrácia  Összetettség  szöveg+kép+hang multimédia  Interaktivitás  befogadó és alkotó  Interkonnektivitás  always ON  Hálózatosodás  szorosabb-lazább kapcsolódások szövevénye

 Egyszerűség és komplexitás  bonyolult folyamatok gombnyomásra  A szóbeliség és az írásbeliség összeolvadása  úgy írunk, mintha beszélnénk  Konvergencia  eszközök és szolgáltatások szintjén  Megfoghatatlanság  érzékeink szerepét átveszi a bizalom és a megbízhatóság  Megjósolhatatlanság  a mai állapotból nem következtethetünk a jövőre  Multitasking  háttér- médiafogyasztás és kommunikáció  Biztonság  a digitális világ függetlenedhet a való világtól, ami visszaélésekhez vezethet

1. A meglévő közösség számára egy új kommunikációs felület nyitása 2. Online közösség létrehozása (e- részvétel) 3. Online megjelenés (információnyújtás)

Online prevenció: a kockázati tényezők csökkentése, elsősorban tájékoztatással Online promóció: SMS, vagy Facebook kampány, de idetartoznak az olyan hagyományosnak számító utak is, mint az online reklám és banner Komplex ifjúsági munka: Online-ofline ifjúsági munka: az egyes tevékenységek az offline és az online térben egyaránt működhetnek Online egyéni: a fiatalok segítése a problémáik megoldásában a rendelkezésre álló eszközökkel (E- mail; Messenger; SMS; közösségi oldalak üzenetküldői; stb.) Online csoportos: elsősorban a közösségi hálózatokon zajló ifjúsági munka, amely az e- részvételre buzdít

 Passzív eszközök: az egyirányú kommunikációt lehetővé tévő megoldások, pl. hagyományos honlap, offline és online hírlevél, gerilla-marketing stb.  (Inter)aktív eszközök:  Interaktív online megjelenés (közvetett párbeszéd)  Közvetlen, általában késleltetett párbeszéd – mobiltelefonos SMS-kampány, e- mail lista használata.  Közvetlen, azonnali párbeszéd – chat, telefon, a virtuális világ  Közösségi oldal – már meglévő közösségi oldalban alcsoport létrehozása, saját kiépítése  Videoportál – ma már politikusok, kormányok, üzleti szervezetek is használják  Játékok – a komoly játékok (serious games) több milliárdos piacot alkotnak, és potenciális lehetőséget jelentenek az oktatásban, képzésben, közösségépítésben  Virtuális világok – a digitális kultúra legújabb, leginnovatívabb színterei

Légy azonosítható! Légy elérhető! Reagálj! Írásbeli szóbeliség – mintha a kommunikációs partnered előtted állna. Nem egyirányú – a digitális kommunikáció sosem egyirányú, hanem legalább kétirányú. Nem egy kapcsolat, hanem hálózat – a digitális környezet, főképpen az internet, nem oda-vissza kapcsolatokból áll, hanem hálózatokból. Légy élenjáró! Nem virtuális: reális – bár már többször elhangzott, nem árt újra és újra elismételni…

1. Felmérés2. Stratégia3. Biztonság4. Készségek