A Szegedi Tudományegyetem DPR programjának eredményei és tapasztalatai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fejlesztések a hallgatói juttatások terén az ELTE-n
Advertisements

Kutatási eredmények Az Évgyűrűk Magánnyugdíjpénztár ügyfelei között végzett telefonos közvéleménykutatásról 2008 Április.
A PÁLYAKÖVETÉSI KUTATÁSOK MÓDSZERTANI SAJÁTOSSÁGAI KABAI IMRE ZSIGMOND KIRÁLY FŐISKOLA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT (ZSKF TKK) DPR Szakmai Nap 2009.
2008. november 26. Gáti József Pályakövetés intézmény- vezetői szemmel Gáti József.
Vezetéstudományi Intézet Vezetés és szervezés tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Elemi adatoktól a súlyozott adatbázisig TÁMOP DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO NONPROFIT.
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
DPR kommunikáció alapelvei
DPR Intézkedési Terv időarányos megvalósítása az Illés Gyula Karon PTE IGYK.
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak 5 éves „jubileumi”
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
P-Line Channel & Telesales Kft. Piackutatás 2009.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
Márton Sándor: A Campus-lét online-survey válaszadóinak szocio-kulturális jellemzői „CAMPUS-LÉT” A DEBRECENI EGYETEMEN: CSOPORTOK ÉS CSOPORTKULTÚRÁK Műhelykonferencia.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
Kutatás alapja: kb.170 fős minta ebből 65% férfi, 35% nő Megkérdezett ismérvek: neme jobbkezes/balkezes előképzett/nem előképzett Jobbkezesek és balkezesek.
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Hallgatók karrierstratégiái és elhelyezkedési motivációi Fábri István vezető elemző Educatio Nonprofit Kft.- Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
DPR kommunikáció lehetőségei
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Elérés, válaszadási arányok és tendenciák
2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
A diplomás pályakövetés egyes jogi aspektusai Dr. Görög Márta, SZTE ÁJTK egyetemi docens Szeged, április 29.
A pályakövetés informatikai támogatása: online felmérések és adattárak létrehozása Fodor Szabolcs felsőoktatási referens, elemző EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató.
A diplomások helyzete Magyarországon a pályakövetési adatok tükrében
TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok Lengyelné dr. Molnár Tünde Eszterházy Károly Főiskola.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
A DPR SZEMÉLYES KÉRDEZÉS MÓDSZERTANI KÖVETELMÉNYEI TÁMOP DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Online kérdezéstechnika – lehetőségek és korlátok
DPR és a Karrier Iroda kapcsolata Koreferátor: Bolgár Zsolt Június 10. Hallgat ó i é s int é zm é nyi szolg á ltat á sfejleszt é s a Szegedi Tudom.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Széchenyi István Egyetem, Győr
DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
MTA Tudásmenedzsment workshop Szemelvények, érdekes eredmények „A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata” c. kutatásból
A FIR-es statisztikára épülő intézményi finanszírozási kimutatási rendszer tervezése Szegedi Tudományegyetem Dr. Varga Zsuzsanna,
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
TAPASZTALATOK, ÖTLETEK, JAVASLATOK A FELMÉRÉSKÉSZÍTÉS FOLYAMATÁHOZ AZ EVASYS-T FORGALMAZÓ SZEMSZÖGÉBŐL HORVÁTH ZOLTÁN VSL KFT. TÁMOP C-11/1/KONV
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.
Gáspár Mátyás – Dömötör Ildikó. o A mintaadó közigazgatási jó gyakorlatok jelentősége ismert, de jelenleg nem kihasznált erőforrás o Hatalmas tapasztalati.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

A Szegedi Tudományegyetem DPR programjának eredményei és tapasztalatai

Célkitűzések Megvalósítás Eredmények Tapasztalatok

CÉLKITŰZÉSEK A DPR beépüljön az intézményi gyakorlatba A korábbiaknál részletesebb és pontosabb adatok álljanak az intézmény rendelkezésére Olyan információk gyűjtése, ami lehetővé teszi a képzések fejlesztését valamint megalapozza az aktív hallgatói körnek nyújtott azon szolgáltatások körét, amik elősegítik az elhelyezkedést Kommunikáció javítása: intézményi döntéshozók, munkaadók, aktív hallgatók, potenciális hallgatók felé

CÉLKITŰZÉSEK tavaszősztavaszősztavaszősztavaszősztavaszősz Aktív hallgatók aktívak 1 éve végzettek 2009-ben2010-ben2011-ben2012-ben2013-ban 3 éve végzettek 2007-ben2008-ban2009-ben2010-ben2011-ben 5 éve végzettek 2007-ben2008-ban2009-ben Egyéb kutatások (F2F) ben végzettek ben végzettek

MEGVALÓSÍTÁS

Hallgatói felmérésVégzettek pályakövetése Milyen csoportot vizsgáltunk? jelenlegi hallgatók 2007-ben és 2009-ben végzett hallgatók ben végzett hallgatók 2008-ban és 2010-ben végzett hallgatók Mikor zajlott a megkérdezés? 2010 tavasz2011 tavasz2010 tavasz2011 tavasz2011 nyár eleje Hogyan történt az adatgyűjtés? online kérdőív online kérdőív elektronikus és postai megkereséssel telefonos megkeresés online kérdőív elektronikus és postai megkereséssel Hány embert igyekeztünk elérni? valamennyi aktív hallgató valamennyi diplomával végzett hallgató 1200 fős minta, diplomával végzett hallgatók valamennyi diplomával végzett hallgató Válaszadási arány23%18% - 17% Válaszadók száma5589 fő4510 fő1861 fő1203 fő1884 fő

MEGVALÓSÍTÁS - CATI CATI (TELEFONOS) KUTATÁSFő%A felhívottakból (%) 1. Felhívták:607043,7 ebből: nem vette fel392128,265 felvette, de elzárkózott950,71,5 felvette, de nem felelt meg a feltételnek 4543,37,0 rossz telefonszám3222,35,0 telefonszámcsere60,0 felvette, de visszahívást kért (amire már nem került sor) 690,51,1 kitöltötte a kérdőívet12038, Nem hívták fel781956,3 Összesen

MEGVALÓSÍTÁS

MEGVALÓSÍTÁS

nehezítette Intézményi háttér változás Heterogén szakkínálat Érdekeltség hiánya Hallgatói lekérdezések gyakorisága Kérdéssor nehézkessége segítette Korábbi tapasztalatok Online adatfelvétel Jó központi támogatás

EREDMÉNYEK Tapasztalatgyűjtés telefonos és online lekérdezésben DPR Kézikönyv („hogyan csináld” lista) Kari érdeklődés elindult (testre szabható kérdőívek) Belső kommunikáció erősödése (pl. Coospace, VIR) Külső kommunikáció erősödése (kiadványok, megjelenés)

TAPASZTALATOK Intézményi gyakorlat megszilárdítása – turbulens környezetben 2 év kevés Online lekérdezés – fejlesztések Adatvédelem kérdései – fokozottan figyelni kell Kérdőívek átalakítása – eredmények képzésfejlesztésbe csatornázása heterogén szakkínálatnál nehézkes Kiegészítő kutatások szükségessége - kapacitásproblémák

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!