A Szegedi Tudományegyetem DPR programjának eredményei és tapasztalatai
Célkitűzések Megvalósítás Eredmények Tapasztalatok
CÉLKITŰZÉSEK A DPR beépüljön az intézményi gyakorlatba A korábbiaknál részletesebb és pontosabb adatok álljanak az intézmény rendelkezésére Olyan információk gyűjtése, ami lehetővé teszi a képzések fejlesztését valamint megalapozza az aktív hallgatói körnek nyújtott azon szolgáltatások körét, amik elősegítik az elhelyezkedést Kommunikáció javítása: intézményi döntéshozók, munkaadók, aktív hallgatók, potenciális hallgatók felé
CÉLKITŰZÉSEK tavaszősztavaszősztavaszősztavaszősztavaszősz Aktív hallgatók aktívak 1 éve végzettek 2009-ben2010-ben2011-ben2012-ben2013-ban 3 éve végzettek 2007-ben2008-ban2009-ben2010-ben2011-ben 5 éve végzettek 2007-ben2008-ban2009-ben Egyéb kutatások (F2F) ben végzettek ben végzettek
MEGVALÓSÍTÁS
Hallgatói felmérésVégzettek pályakövetése Milyen csoportot vizsgáltunk? jelenlegi hallgatók 2007-ben és 2009-ben végzett hallgatók ben végzett hallgatók 2008-ban és 2010-ben végzett hallgatók Mikor zajlott a megkérdezés? 2010 tavasz2011 tavasz2010 tavasz2011 tavasz2011 nyár eleje Hogyan történt az adatgyűjtés? online kérdőív online kérdőív elektronikus és postai megkereséssel telefonos megkeresés online kérdőív elektronikus és postai megkereséssel Hány embert igyekeztünk elérni? valamennyi aktív hallgató valamennyi diplomával végzett hallgató 1200 fős minta, diplomával végzett hallgatók valamennyi diplomával végzett hallgató Válaszadási arány23%18% - 17% Válaszadók száma5589 fő4510 fő1861 fő1203 fő1884 fő
MEGVALÓSÍTÁS - CATI CATI (TELEFONOS) KUTATÁSFő%A felhívottakból (%) 1. Felhívták:607043,7 ebből: nem vette fel392128,265 felvette, de elzárkózott950,71,5 felvette, de nem felelt meg a feltételnek 4543,37,0 rossz telefonszám3222,35,0 telefonszámcsere60,0 felvette, de visszahívást kért (amire már nem került sor) 690,51,1 kitöltötte a kérdőívet12038, Nem hívták fel781956,3 Összesen
MEGVALÓSÍTÁS
MEGVALÓSÍTÁS
nehezítette Intézményi háttér változás Heterogén szakkínálat Érdekeltség hiánya Hallgatói lekérdezések gyakorisága Kérdéssor nehézkessége segítette Korábbi tapasztalatok Online adatfelvétel Jó központi támogatás
EREDMÉNYEK Tapasztalatgyűjtés telefonos és online lekérdezésben DPR Kézikönyv („hogyan csináld” lista) Kari érdeklődés elindult (testre szabható kérdőívek) Belső kommunikáció erősödése (pl. Coospace, VIR) Külső kommunikáció erősödése (kiadványok, megjelenés)
TAPASZTALATOK Intézményi gyakorlat megszilárdítása – turbulens környezetben 2 év kevés Online lekérdezés – fejlesztések Adatvédelem kérdései – fokozottan figyelni kell Kérdőívek átalakítása – eredmények képzésfejlesztésbe csatornázása heterogén szakkínálatnál nehézkes Kiegészítő kutatások szükségessége - kapacitásproblémák
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!