Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Előzmények I. ESG v. bergeni dokumentum (Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area 2005) Minőségpolitika, - stratégia és eljárások a minőség biztosítására, Képzési programok indítása, követése és rendszeres belső értékelése, A hallgatói teljesítmények értékelése, Az oktatói minőség biztosítása, Tanulástámogatás, eszközök és hallgatói szolgáltatások, Belső információs rendszer, Nyilvánosság, a közvélemény tájékoztatása
Előzmények II. HEFOP „A felsőoktatási intézmények minőségkultúra váltásának pilot programja” 2006 UNI-EFQM modell kidolgozása
Előzmények III. MAB útmutató Intézményi, kari szintű vezetés és szervezet, Oktatás-, kutatásvezetés és fejlesztés, Minőségbiztosítás és –fejlesztés Önértékelés UNI-EFQM modell alapján a BDF-en 2007
Adaptáció I.
Adaptáció II. Kérdőívek kidolgozása Vezetés, Stratégia,Munkatársak irányítása, Erőforrások kiértékelése, Folyamatok kiértékelése, Munkatársi elégedettség mérése, Hallgatói elégedettség mérése Szöveges értékelés A 9 terület általános bemutatása, ismertetése Konszenzusos értékelés (RADAR) egyéni, fókuszcsoportos
EREDMÉNY: UNI-EFQM modell