Nagy Regina
Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját fantáziája, kreativitása alapján megalkothatja saját, egységes ismeretanyagát, előadását. !!!
Információbirtokosból, az információk közötti kalauzzá válnak, akik segítenek eligazodni az információ sokaságában. Eszköze az IKT helyes módszertani alkalmazása A tanár szerepe
A frontális oktatás kiszorulása Személyre szabott instrukciók Kompetenciafejlesztés (nem jelenti a lexikális alapismeretek szükségtelenségét) A tanár szerepe
Elektronikus levelezés Fórumok Csevegő szoftverek –Telepített szoftver (MSN, ICQ, Skype) –Online webes felület (Gyalogló, Chat.hu) netikett Kommunikáció Különböző, számítógéppel megvalósított kommunikációs lehetőségek
Az itt történt regisztráció után a felhasználók: –csoportokat képezhetnek; –virtuális ismeretséget köthetnek; –fórumozhatnak; –a létrehozott csoportok közös naptárt, hirdetőfalat használhatnak; –azonnali üzenetet válthatnak egymással; –fájlokat tölthetnek fel, oszthatnak megy egymással (MySpace, iwiw) Virtuális közösségek
Fórumok – projekt jellegű tevékenységek, a munkák közzététele Chat – azonnali kommunikáció, viták Különböző keretrendszerek (FLE3: A számítógépes kommunikáció, oktatásban történő alkalmazása
html og/#magyar kép, zene, szöveg, videoanyagok felhasználási szabályozói Szerzői jog az interneten
Senki nem felügyeli és korlátozza, hogy mi kerül ki a világhálóra Szempontok: –Tárgykör terjedelme (teljes lefedés, vagy vázlatos) –Tartalom (információ vagy link, impresszum, pontosság, kinek szól stb.) –Használhatóság (help, kereső, jelszó, szoftverigény, logikus szerkezet) –Grafikus és multimédiás design Internetes források értékelése
ml Szabad felhasználású szoftverek
Metaadatok A tananyagelemek és -egységek tartalmi, technikai és pedagógiai metaadatokkal rendelkeznek.
Pedagógiai információk
Foglalkozásvázlat
Elemek felhasználása saját bemutatóhoz
Bejárási lehetőségek tallózófa – műveltségi területek fája –a tananyagelemek szintjéig előre definiált lépések a tananyagegységen belül –Lehetőség a differenciálásra foglalkozás gráf – a tananyag interaktívan bejárható szerkezete grafikusan –csomópont –útszakasz (él)
Tanári előadás szerkesztő
Offline használat és saját tananyag publikációja
Offline lejátszás Tananyagszerkesztő Offline lejátszó
Publikus privát terület
Fogalmak
Fogalomgráfok Minden foglalkozáshoz van fogalomgráf (SVG formátum, önállóan is használható) Átalakíthatók, újraépíthetők az SDT tananyagszerkesztővel
Fogalomkereső fogalmak közötti kapcsolatok keresése a fogalomgráfok alapján (pl. atom, proton) → eredmény: fogalmi térkép és a kapcsolódó objektumok listája
Köszönöm a figyelmet! Nagy Regina