Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Elektronikus levelezés [webmail]
E-learning alapú távoktatásos képzés
Hülber László SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola
Élethosszig tartó tanulás a jobb közérzet érdekében
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
A szolgáltatásai Gödöny Péter ELTE IK Pataky István Inf. Szki.
Az Internet adta lehetőségek
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
Portálok Porta: kapu, bejárat, kirakat. Olyan web-alapú szolgáltatás, amely információkat biztosít a felhasználó mindennapi munkájához és szórakozásához.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes.
Hunya Márta módszertani szakértő
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
e-Learning a tanárképzésben
Közösségi portálok használata
Közösségi oldalak Készítette: Tóth Petra Felkészítő tanár:
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Közösségi oldalak használata
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Domain Name System – DNS keresése az interneten.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Számítástechnikai szoftver üzemeltető
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál © Dr. SERES TechConsult 2008.
Az E-TANÁR portál.
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
IKT struktúra.
Az e-learning rendszer és szereplői
Nedeczky Veronika Sulinet Digitális Tudásbázis.
Kommunikációt segítő programok a hálózaton
Eu-háló Partnerszervezeti Kommunikációs Center január 17.
Kompetensek lettünk? június 27..
Az Internet alkalmazásának lehetőségei Áttekintés.
Csevegő programok Szabó Péter Számítástechnika-technika IV. évfolyam.
Az Internet alkalmazásai
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
Élet az Interneten.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Menüpontok szerkesztése.
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
AZ INTERNET SZOLGÁLTATÁSAI Készítette: Horváth Tünde.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
TANULNI AZ INTERNETET - TANULNI AZ INTERNETEN Sulyok Tamás.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
A digitális kompetencia fejlesztése
Mi mit miért? Mottó: nem értünk hozzá!
Előadás másolata:

Nagy Regina

Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját fantáziája, kreativitása alapján megalkothatja saját, egységes ismeretanyagát, előadását. !!!

Információbirtokosból, az információk közötti kalauzzá válnak, akik segítenek eligazodni az információ sokaságában. Eszköze az IKT helyes módszertani alkalmazása A tanár szerepe

A frontális oktatás kiszorulása Személyre szabott instrukciók Kompetenciafejlesztés (nem jelenti a lexikális alapismeretek szükségtelenségét) A tanár szerepe

Elektronikus levelezés Fórumok Csevegő szoftverek –Telepített szoftver (MSN, ICQ, Skype) –Online webes felület (Gyalogló, Chat.hu) netikett Kommunikáció Különböző, számítógéppel megvalósított kommunikációs lehetőségek

Az itt történt regisztráció után a felhasználók: –csoportokat képezhetnek; –virtuális ismeretséget köthetnek; –fórumozhatnak; –a létrehozott csoportok közös naptárt, hirdetőfalat használhatnak; –azonnali üzenetet válthatnak egymással; –fájlokat tölthetnek fel, oszthatnak megy egymással (MySpace, iwiw) Virtuális közösségek

Fórumok – projekt jellegű tevékenységek, a munkák közzététele Chat – azonnali kommunikáció, viták Különböző keretrendszerek (FLE3: A számítógépes kommunikáció, oktatásban történő alkalmazása

html og/#magyar kép, zene, szöveg, videoanyagok felhasználási szabályozói Szerzői jog az interneten

Senki nem felügyeli és korlátozza, hogy mi kerül ki a világhálóra Szempontok: –Tárgykör terjedelme (teljes lefedés, vagy vázlatos) –Tartalom (információ vagy link, impresszum, pontosság, kinek szól stb.) –Használhatóság (help, kereső, jelszó, szoftverigény, logikus szerkezet) –Grafikus és multimédiás design Internetes források értékelése

ml Szabad felhasználású szoftverek

Metaadatok A tananyagelemek és -egységek tartalmi, technikai és pedagógiai metaadatokkal rendelkeznek.

Pedagógiai információk

Foglalkozásvázlat

Elemek felhasználása saját bemutatóhoz

Bejárási lehetőségek tallózófa – műveltségi területek fája –a tananyagelemek szintjéig előre definiált lépések a tananyagegységen belül –Lehetőség a differenciálásra foglalkozás gráf – a tananyag interaktívan bejárható szerkezete grafikusan –csomópont –útszakasz (él)

Tanári előadás szerkesztő

Offline használat és saját tananyag publikációja

Offline lejátszás Tananyagszerkesztő Offline lejátszó

Publikus privát terület

Fogalmak

Fogalomgráfok Minden foglalkozáshoz van fogalomgráf (SVG formátum, önállóan is használható) Átalakíthatók, újraépíthetők az SDT tananyagszerkesztővel

Fogalomkereső fogalmak közötti kapcsolatok keresése a fogalomgráfok alapján (pl. atom, proton) → eredmény: fogalmi térkép és a kapcsolódó objektumok listája

Köszönöm a figyelmet! Nagy Regina