Web-grafika (VRML) 2. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs
Hátterek Background{ eventInSFBoolset_bind exposedFieldMFFloatgroundAngle [ ] exposedFieldMFColorgroundColor [ ] exposedFieldMFStringbackUrl [ ] exposedFieldMFStringbottomUrl [ ] exposedFieldMFStringfrontUrl [ ] exposedFieldMFStringleftUrl [ ] exposedFieldMFStringrightUrl [ ] exposedFieldMFStringtopUrl [ ] exposedFieldMFFloatskyAngle [ ] exposedFieldMFColorskyColor [ ] eventOutSFBoolisBound }
Hátterek 2. Ezen az ábrán az égbolt 4, a talaj pedig 3 színből áll.
Hátterek: Feladat Hozd létre a következő hátteret a világodban: Az ég legyen sárga, sötétkék, világoskék, fehér színátmenetes (kb. 6, 63 és 89 fokos szögeknél bontva - 0.1, 1.1, 1.5 radián). A talaj pedig legyen világosszürke, sötétszürke majd fekete. (itt a határok: 82 és 85 foknál legyenek (1.45 és 1.5 radián).
Kinézet: Anyagjellemzők Shape { appearance Appearance {material Material { … } } geometry … }
Kinézet: Anyagjellemzők 2. Material { exposedField SFColordiffuseColor exposedField SFColoremissiveColor exposedField SFColorspecularColor exposedField SFFloatshininess 0.2 exposedField SFFloatambientIntensity 0.2 exposedField SFFloattransparency 0 }
Anyagjellemzők: Feladatok Készíts három egységsugarú gömböt a , a és a pontba. A színük legyen piros, sárga és zöld. A fenti gömböknél állítsd be a gömbök anyagának fényességét 0.05-re, 0.2-re és 1-re. (A fényes felületek színe legyen 1.)
Anyagjellemzők: Feladatok 2. Készíts öt zöld 2 egység oldalú kockát és mindegyik belsejébe egy 0.5 sugarú piros gömböt a következő pontokba: (-6 0 0), (-3 0 0), (0 0 0), (3 0 0), (6 0 0). A kockák anyagának az átlátszósága legyen sorrendben a következő: 0, 0.25, 0.5, 0.75, 1!
Kinézet: Textúrák Shape { appearance Appearance {texture … { … } } geometry … }
Kinézet: Kép-textura ImageTexture { exposedField MFString url [ ] field SFBool repeatS TRUE field SFBool repeatT TRUE }
Kép-textura: Feladat Hozz létre egymás mellett egy kockát, egy gömböt és egy kúpot tetszőleges adatokkal. Mindegyik testre textúraként ugyanazt a képfájlt helyezd!
Kinézet: Mozi-textura MovieTexture { exposedField MFString url [ ] field SFBool repeatS TRUE field SFBool repeatT TRUE exposedField SFTime startTime 0 exposedField SFTime stopTime 0 exposedField SFBool loop FALSE exposedField SFFloat speed 1.0 eventOut SFTime duration_changed eventOut SFBool isActive }
Mozi-textura: Feladat Hozz létre egymás mellett egy kockát, egy gömböt és egy kúpot tetszőleges adatokkal. Most mindegyik testre egy mozi fájlt helyezz!
Kinézet: Pixel-textura Ezt majd egy kicsit később …..